تحلیل قیمت بیت کوین؛ پنجشنبه 9 دی 1400

ارز دیجیتال بیت کوین مشهور ترین و شاید تاثیرگذار ترین رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی می باشد. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیل گران بازار ارز دیجیتال، همواره بیت کوین را زیر نظر دارند. خواندن تحلیل های مختلف و معتبر، در کنار تحلیل شخصی می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. ما نیز در این مقاله سعی می کنیم که با تحلیل قیمت بیت کوین، دید وسیع تری را به شما بدهیم. بهتر است که پیش از پرداختن به تحلیل قیمت بیت کوین، کمی به توصیف وضعیت این رمز ارز در ماه های اخیر بپردازیم. در ادامه وضعیت نمودار بیت کوین را بررسی می کنیم.

 

روند قیمتی BTC در سال 2021

هم اکنون روزهای پایانی سال 2021 را سپری می کنیم. سالی که برای بیت کوین (BTC) و سایر رمز ارزها، پر از اتفاقات مختلف بود. در ابتدای این سال قیمت بیت کوین افزایش قیمت شدیدی پیدا کرد. طی این اتفاق، بیت کوین توانست سقف قیمتی 64 هزار دلاری را برای خود ثبت کند. پس از ثبت ATH جدید، قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها دچار افت شدیدی شد. اخباری از قبیل اخذ مالیات، ممنوعیت استخراج و حتی ممنوعیت فعالیت شرکت های فعال در حوزه ارز دیجیتال، بازار معاملات رمز ارزها را شدیدا تحت تاثیر قرار داد. در این بین رمز ارزهایی همچون شیبا (SHIB)، فانتوم (FTM) و سولانا (SOL) توانستند رشد بسیار خوبی را تجربه کنند.

بیت کوین نیز پس از افت قیمت تا محدود 30-28 هزار دلار، توانست قیمت خود را بازیابی کند. چندی پیش قیمت بیت کوین تا مرز 70 هزار دلار پیش رفت و سقف جدیدی را تجربه کرد. اکنون بیت کوین در حال بازیابی توان خود برای ادامه روند صعودی می باشد. بسیاری از تحلیل گران معتقد اند که این روند صعودی تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت و طی آن قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار خواهید رسید.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در تصویر بالا می توانید وضعیت نمودار BTC را مشاهده کنید. حمایت ها و مقاومت های پیش روی بیت کوین در این تصویر قابل مشاهده هستند. کسانی که مایل به خرید بیت کوین هستند می توانند سطوح حمایتی را برای ورود پله ای در نظر داشته باشند. فروشندگان هم با می توانند از سطوح مقاومتی برای خروج پله ای کمک بگیرند. با کاهش قیمت بیت کوین میزان تسلط نهنگ ها بر بازار BTC مقداری افزایش یافت. این موضوع نشان دهنده امیدواری سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین به افزایش قیمت آن می باشد.

در تحلیل فاندامنتالی بیت کوین هم می توان عوامل موثری را پیدا کرد. این عوامل نشان می دهند که تا چه حد اخبار پیرامون بازار و رفتار سرمایه گذاران بر روند قیمتی تاثیرگذار است. به طور مثال اخبار قوانین اخذ مالیات از ارز دیجیتال در آمریکا یا ممنوعیت استخراج و فعالیت رمز ارزها در چین، شوک بزرگی را به بازار وارد کرد. بعضی از اخبار حتی اگر جعلی هم باشند، می توانند در مدتی کوتاه روی ذهن بسیاری از سرمایه گذاران اثر بگذارند و آن ها را وادار به انجام معاملات احساسی کنند. به همین دلیل، پیش از خرید بیت کوین یا فروش آن، بهتر است که همه جوانب را بسنجید و با کنترل احساسات خود، منطقی عمل کنید.

 

خرید بیت کوین

 

زمان مناسب برای خرید بیت کوین

احساس ترس و طمع همواره در بین سرمایه گذاران بازارهای مالی مشاهده می شود. بازار بیت کوین هم تعداد زیادی سرمایه گذار و طرفدار دارد. عده زیادی از این افراد گمان می کنند که برای خرید بیت کوین دیر است و عده دیگری معتقد هستند که بیت کوین دچار ریزش قیمت خواهد شد. به همین دلیل رفتارهای احساسی در بین این افراد غیر قابل کنترل می شود و معاملات زیان باری را برای آن ها به ارمغان می آورد. هیچگاه برای خرید بیت کوین دیر نیست و همواره می توان با ورود اصولی به بازار BTC، از آن سود گرفت.

اکنون به دلیل وضعیت نامعلوم بازار، نمی توان درباره افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین پیشبینی قطعی داشت. با این حال خرید پله ای در سطوح حمایتی، می تواند برای شما سود آور باشد. البته این تحلیل کاملا بر پایه نظرات تحلیلگران بیت ایمن می باشد و هدف از انتشار آن آموزش است. با این حال همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، بررسی تحلیل های مختلف می تواند دید وسیع تری به شما بدهد. شما نیز می توانید تحلیل خود را در قسمت نظرات بیان کنید تا دیگران از آن ها استفاده کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها