برداشت از کیف پول بیت ایمن چگونه است؟

با ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت ایمن کاربران می توانند معاملات خود را در صرافی انجام دهند. همچنین کاربران می توانند رمز ارزهای خود را در کیف پول بیت ایمن نگهداری کنند یا آن ها را برداشت کنند و به کیف پول شخصی یا خارج از سایت انتقال دهند. برای افرادی که تجربه بیشتری در زمینه بازار ارز دیجیتال دارند شاید مراحل برداشت به راحتی انجام شود اما ممکن است برای افراد تازه کار نحوه انجام و مراحل برداشت و همچنین انتخاب شبکه های برداشت دشوار تر باشد.

در ادامه می خواهیم مراحل برداشت از کیف پول بیت ایمن را به طور کامل توضیح دهیم و همچنین محدودیت هایی که ممکن است کاربران در برداشت با آن مواجه شوند را بررسی کنیم.

 

مراحل برداشت کوین از کیف پول بیت ایمن

صرافی بیت ایمن برای هر کاربر یک کیف پول اختصاصی در نظر گرفته است که با انجام هر معامله ارز دیجیتال خریداری شده مستقیم در کیف پول بیت ایمن آنها ذخیره و نگهداری می شود. کاربران می توانند کوین های خود را از کیف پول بیت ایمن به سایر کیف پول ها انتقال دهند. برای برداشت از کیف پول بیت ایمن باید چند نکته رعایت شود تا انتقال به درستی انجام شود.

اولین مرحله برای برداشت فعال کردن رمز دو عاملی یا  کد 2FA است که در ادامه مقاله به طور کامل نحوه فعال سازی رمز دو عاملی در بیت ایمن را توضیح خواهیم داد. در مرحله بعد، با ورود به قسمت کیف پول صفحه جدیدی باز می شود که کاربران می توانند ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنند. در کنار هر رمز ارز گزینه برداشت وجود دارد که با انتخاب این گزینه وارد صفحه اصلی برداشت می شوید.

در قسمت بالای صفحه شبکه های انتقال رمزارز داخل کادر زرد رنگ نمایش داده می شود و می توانید شبکه انتقال مناسب را انتخاب کنید. مهم ترین نکته در برداشت کوین ها این موضوع است که حتما باید آدرس مقصد و مبدا از یک شبکه واحد برای انتقال پشتیبانی کنند و اگر این نکته رعایت نشود ممکن است دارایی کاربر از بین برود. 

 

انتخاب شبکه انتقال کوین

 

بعد از انتخاب شبکه، با رعایت حداقل میزان برداشت شبکه انتقال، تعداد و مقدار کوین هایی که در نظر دارید انتقال بدهید را وارد می کنید. و در قسمت پایین تر آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید.

 

انتخاب میزان برداشت و آدرس شبکه

 

با تایید اطلاعات وارد شده، صفحه دیگری باز می شود که به کد شناسایی ایمیل، کد شناسایی تلفن همراه و رمز دو عاملی نیاز دارد. با کلیک بر روی گزینه دریافت کد، کدها به ایمیل و شماره همراه کاربر ارسال می شود . 

 

دریافت کد شناسایی ایمیل و تلفن همراه

 

با گذراندن مراحل فوق برداشت کوین ثبت می شود و در قسمت تاریخچه حساب کاربری هش تراکنش درج می شود. با استفاده از هش تراکنش، کاربران می توانند اطلاعات و جزئیات تراکنش خود بررسی را بررسی نمایید.

 

هش تراکنش

 

برداشت تومانی از کیف پول بیت ایمن

اکنون که با برداشت کوین از کیف پول بیت ایمن آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص برداشت تومانی نیز داشته باشید. برای برداشت تومانی ابتدا باید وارد قسمت کیف پول بیت ایمن شوید و در ابتدای صفحه، تومان را انتخاب کرده و بر روی گزینه برداشت کلیک کنید.

 

برداشت تومان از کیف پول بیت ایمن

 

وارد صفحه اصلی برداشت شده و مقدار مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و دقت داشته باشید مبلغ وارد شده باید به تومان باشد. اگر از چند کارت بانکی استفاده می کنید کارت بانکی که می خواهید واریزی به آن کارت انجام شود را هم انتخاب کنید. 

 

انتخاب میزان برداشت تومان و کارت بانکی

 

بعد از تایید اطلاعات، صفحه ایی که نیاز به وارد کردن کد تلفن همراه و کد دو عاملی است مشاهده می کنید و با دریافت کد ها و ثبت آنها و تایید کردن، برداشت تومانی از کیف پول بیت ایمن انجام می شود.

 

دریافت کد شناسایی ایمیل و رمز دوعاملی

 

همچنین بعد از تایید برداشت تومانی همه اطلاعات برداشت در قسمت تاریخچه ثبت می شود. علاوه بر این کد پیگیری بانکی صادر می شود و در تاریخچه قرار می گیرد و واریز پول بر اساس سیکل پایا بانک مربوطه انجام می شود.

 

کد پیگیری بانکی در کیف پول بیت ایمن

 

نحوه فعال سازی رمز دو عاملی در بیت ایمن

 برنامه گوگل آتنتیکیتور یک برنامه جهانی است که در صرافی های خارجی مثل بایننس، کوینکس و همچنین در صرافی های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. تایید هویت دو عاملی یا کد 2FA به عنوان رمز دوم شناخته می شود که امنیت حساب کاربری را افزایش می دهد و احتمال هک شدن حساب کاربران را کاهش می دهد. 

جهت فعال سازی رمز دو عاملی در ابتدا باید اپلیکیشن موبایل گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) را روی گوشی خود نصب کنید. سپس با ورود به حساب کاربری در بیت ایمن در قسمت تنظیمات، گزینه رمز دو عاملی خود را فعال کنید.

 

فعال کردن رمز دوعاملی

 

برای ایجاد حساب بیت ایمن در برنامه گوگل آتنتیکیتور، یک کد 16 رقمی شامل حروف و اعداد و هم یک QR کد به داده می شود بر اساس انتخاب کاربر کد را در برنامه گوگل آتنتیکیتور وارد می کنید و یک حساب کاربری به نام بیت ایمن در برنامه گوگل ایجاد می شود. 

 

رمز دو عاملی

 

اگر می خواهید از کد 16 رقمی استفاده کنید باید در گزینه Account Name (نام کاربری) نام بیت ایمن ثبت شود و در قسمت Your Key (رمز شما) کد 16 رقمی را وارد کنید. این برنامه به صورت رندوم هر 30 ثانیه یک کد 6 رقمی تولد می کند و بعد از گذشت زمان در نظر گرفته شده کد منقضی می شود و اعتباری ندارد.

 

کد موقت

 

بعد از وارد کردن کد 6 رقمی را در قسمت خواسته شده در حساب بیت ایمن، رمز دو عاملی فعال می شود. با فعال شدن کد برای هر بار ورود به سایت و برداشت از کیف پول بیت ایمن نیاز به وارد کردن این کد است. 

 

محدودیت های برداشت از کیف پول بیت ایمن

بر اساس قوانین کشور و قوانین موجود در صرافی ها ممکن است شرایط برداشت صرافی ها با یکدیگر متفاوت باشد. از این جهت برداشت رمز ارز از کیف پول بیت ایمن محدودیت هایی نیز دارد. اولین محدودیت برای افرادی است که به تازگی عضو کاربران بیت ایمن شده اند محدودیت در اولین برداشت است. به دستور پلیس فتا برای اولین برداشت چه برداشت تومانی و چه برداشت رمزارز باید حداقل 72 ساعت از اولین معامله کاربر گذشته باشد.

در واقع معامله به منظور خرید یا فروش یک رمز ارز می باشد. بعد از گذراندن 72 ساعت اولیه، کاربران برای برداشت های بعدی دیگر نیاز به سپری کردن این زمان ندارند و می توانند بدون محدودیت زمانی برداشت داشته باشند.

محدودیت دیگر مربوط به مقدار مبلغ برداشت تومانی برای کاربران است. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی هر کاربر با هر شماره شبا امکان برداشت روزانه 100 میلیون تومان را دارد و اگر نیاز به برداشت در مبالغ بالاتر است می توانید چند کارت بانکی به نام خود را در سایت ثبت کنید. اما برای برداشت کوین از کیف پول بیت ایمن محدودیتی در مقدار آن وجود ندارد و می توانید همه کوین های خود را به صورت یکجا به آدرس دیگری انتقال دهند. همچنین برای آموزش بیشتر می توانید به قسمت راهنمای استفاده، در صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها