کلاهبرداری با توکن تقلبی

کلاهبرداران در کمین هستند! مراقب باشید!

ماجرا واریز توکن های TRC10 به صورت خودبه خودی به والت ها و دسترسی به کلید خصوصی افراد از راه توکن تقلبی

کلاهبرداری با واریز توکن:

کلاهبرداری با واریز توکن یکی از جدید ترین روش های کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال است. در این روش با واریز توکن تقلبی به والت افراد، تلاش می شود تا کلید خصوصی افراد قربانی به دست آید.

شخص قربانی هیچ اطلاعی از نحوه واریز توکن به والت خود ندارد. قربانیان هنگام نقد کردن آن ها، ممکن است کلید خصوصی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار دهند.

کلاهبرداری با کدام توکن ها انجام می شود؟

بسیاری از افراد گزارش داده اند که تعدادی توکن عجیب با نام هایی تقریبا آشنا به صورت ناگهانی به والت های آنها واریز شده اند. این توکن ها اکثرا بر بستر شبکه ترون هستند و همان طور که می دانید، ساخت توکن های جدید در بلاکچین هایی نظیر ترون، امری نسبتا ساده است.

طی چند روز گذشته در کیف پول بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال توکن‌هایی با نام توکن‌های مطرح بازار واریز شده است. این توکن‌ها توکن تقلبی هستند و در حقیقت دامی برای سرقت کلید خصوصی و کلمات بازیابی کاربران هستند.

اگر از چند روز پیش تاکنون در کیف پول تراست والت یا کیف پول دیگر شما خود به‌ خود توکن‌هایی (مبتنی بر ترون – TRC10) واریز شده است، برای نقدکردن آنها اقدام نکنید. چون این توکن‌ها تقلبی هستند.آن ها با هدف گول‌ زدن کاربران به ‌منظور فیشینگ طراحی شده‌اند.

کلاهبرداری با واریز توکن تقلبی چگونه انجام می شود؟

بیایید مسیر این کلاهبرداری را به سادگی از ابتدا ببینیم:

  • فرض کنید شما یک والت ترون دارید و در آن تعدادی توکن و یا حتی ترون کوین نگهداری میکنید.
  • کلاهبردار به سادگی وارد بلاکچین ترون میشود و یک توکن تقلبی با نام و لوگوی بسیار بسیار شبیه به نام و لوگوی توکن های معروف برای خود ایجاد میکند.
  • از آنجایی که بلاکچین ترون، بلاکچین شفاف است، کلاهبردار می تواند به راحتی آدرس های موجود در شبکه را ببینید و بصورت تصادفی برای هرکدام که ارزشمند تر بود، مقدار از آن توکن تقلبی را ارسال کند.
  • کاربر توکن تقلبی که نام و لوگوی آن بسیار شبیه به توکن های واقعی و مطرح بازار است را می بیند. سپس اقدام به نقد کردن آنها می کند.
  • برای نقد کردن توکن تقلبی کاربر قطعا به ترون اسکن مراجعه خواهد کرد. سپس نام سایت و آدرس مربوط به آن توکن را در آنجا خواهد دید.
  • حالا کاربر وارد سایت تقلبی می شود. سایت از او می خواهد که برای نقد کردن دارایی خود، والت اش را به سایت متصل کند. برای این کار مجبور است کلمات بازیابی خود را یک به یک در داخل سایت وارد کند.
  • بدین ترتیب کلاهبردار می تواند با داشتن کلمات بازیابی فرد قربانی، والت او را به راحتی خالی نماید.

برای جلوگیری از کلاهبرداری با توکن تقلبی چه کار کنیم؟

وجود این توکن‌ تقلبی در کیف پول شما به ‌خودی ‌خود هیچ مشکلی ندارد. شما نیاز به انجام هیچ کاری ندارید. اگر کیف پول شما از قابلیت حذف یا عدم‌نمایش توکن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید نمایش آنها را غیرفعال کنید. اگر پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید این توکن‌ها را به حال خود رها کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها