کوین لیبرا چیست؟

با معرفی و انتشار ارزهای دیجیتال مختلف طی این سال ها، بازار کریپتوکارنسی با بیش از 5 هزار عضو، به یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی در جهان تبدیل شد. هر ساله تعداد کوین و توکن های بسیار زیادی به لیست این بازار اضافه می شوند. یکی از آن ها لیبرا کوین است که در این مقاله به معرفی و بررسی عملکرد آن خواهیم پرداخت. لیبرا نامی است که بر روی کوین فیسبوک نهادند. این ارز دیجیتال پر سر و صدا در اوایل سال 2019 میلادی معرفی شد. گزارش رسمی آن در تاریخ 18 ژوئن 2019 انتشار یافت.

 

ارز لیبرا کوینی که بخاطر ایجاد تنزل در اقتصاد هنوز رونمایی نشده است!

گفته ها حاکی از این بود که کوین فیسبوک در اواخر سال 2019 میلادی رونمایی می شود. قرار بود این کوین در این تاریخ کار خود را آغاز کند. ترس و نگرانی سران دولتهای جهان از بابت بی ثبات شدن اقتصاد دنیا باعث شد تا این اتفاق به تعویق بیفتد. اکنون فیسبوک در حال مذاکره باقانون گذاران است. ارز دیجیتال فیسبوک خود را به گونه ای دیگر معرفی کرد. البته در سال 2021 و پس از تغییر نام کمپانی فیسبوک به متا (Meta)، نام ارز دیجیتال لیبرا هم عوض شد. به این ترتیب لیبرا از آن پس با نام متا به فعالیت خود ادامه داد.

یک ارز دیجیتال و زیرساختی برای میلیاردها نفر!

هدف فیسبوک از ارز دیجیتال لیبرا این است که بر پایه فناوری بلاک چین باشد. این ارز باید نقل و انتقال پول را در سراسر دنیا برای تمام مردم جهان به راحتی یک ایمیل زدن انجام دهد. غول شبکه های اجتماعی می خواهد این ارز را بر 3 شبکه اجتماعی “فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام “راه اندازی کند. با این تفاسیر ممکن است که جمعیت فعالان این شبکه به بیش از 2 میلیارد نفر برسد.

حامیان ارز دیجیتال لیبرا

28 عضو پشت لیبرا در انجمنی گرد هم آمدند و از این کوین دیجیتال حمایت می کنند. اعضای این انجمن شرکت های بزرگی مانند ویزا کارت، مستر کارت، پی‌پال، ویزا، اوبر، لیفت و کوین‌بیس. هستند. البته شرکت هایی نظیر پی پال / ویزا / ای بی و مسترکارت به دلیل نگرانی از قانون گذاران این انجمن را ترک کردند.

لیبرا یا همان ارز دیجیتال فیسبوک یک “استیبل کوین” است؛ کوینی مانند ارز دیجیتال تتر که نوسانات کمی خواهد داشت. پشتوانه این ارز پول های ملی است. این کوین از 4 پول ملی یورور / دلار / پوند انگلیس و ین ژاپن پشتیبانی می کند. در آینده دارایی‌های دیگری نیز در لیست ذخایر آن قرار می‌گیرند. عده ای با توجه به کارکرد لیبرا، اعتقاد دارند که ارز دیجیتال لیبرا به همان اندازه که بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد و معروف و شناخته شده است امکان رشد و پیشرفت دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها