داستان خرید پیتزا با بیت کوین چه بود؟

ارز دیجیتال بیت کوین که امروزه ارزش بسیار بالایی دارد، در ابتدای پیدایش خود شرایط متفاوتی داشت. حدود 13 سال پیش، داستان خرید پیتزا با بیت کوین پیش آمد که به عنوان اولین استفاده از BTC برای پرداخت های روزانه شناخته شد. در این مطلب به بررسی داستان خرید پیتزا با بیت کوین می پردازیم تا پیشرفت این ارز دیجیتال در طول این سال ها را بهتر متوجه شوید.

 

خرید پیتزا با بیت کوین چگونه انجام شد؟!

اکنون حدود 15 سال از ساخته شدن با ارزش ترین ارز دیجیتال در دنیا می گذرد. ساخته بی بدیل ساتوشی ناکاموتو در طول این سال ها فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. آیا می دانید ارزش بیت کوین در ابتدای عرضه چقدر بود؟ برای دیدن تفاوت میزان قیمت بیت کوین در اولین معاملات آن و معاملات امروزی، شما را به داستان خرید پیتزا با بیت کوین ارجاع می دهیم. جایی که 10,000 بیت کوین توسط لازلو هانیک (Laszlo Hanyecz)، با دو عدد پیتزا عوض شد.

این اولین باری بود که فروشندگان برای فروش محصول خود بیت کوین دریافت کردند. با این اتفاق، بیت کوین وارد فاز جدیدی از پروسه فعالیت خود شد. بعد از پذیرش بیت کوین به عنوان یک وسیله پرداخت، قیمت این ارز رشدی نجومی را تجربه کرد. خرید پیتزا با بیت کوین امروزه عجیب به نظر می رسد. کاری که 13 سال پیش یکی از دارندگان بیت کوین به نام لازلو هانیک با لذت انجام داد.

 

پیتزای بیت کوین

 

ارزش بیت کوین در زمان اولین معامله آن چقدر بوده است؟

بیت کوین ارزشمند امروزی، در ابتدای راه خود تنها 0.04 دلار قیمت داشت. خرید پیتزا با بیت کوین باعث شد که بیت کوین مشهورتر شود و افراد بیشتری آن را بپذیرند. در نتیجه تقاضا برای خرید بیت کوین افزایش یافت و قیمت آن رشد زیادی کرد. اکنون بیت کوین حدود 28 هزار دلار قیمت دارد. در حالی که قیمت آن در گذشته نه چندان دور به مرز 70 هزار دلار هم رسیده بود. شاید اگر اتفاق عجیبی چون خرید پیتزا با بیت کوین رخ نمی داد، بیت کوین مسیری طولانی تر را برای رسیدن به این وضعیت طی می کرد.

 

تأثیرات خرید پیتزا با بیت کوین بر روند قیمتی BTC

همانطور که می دانید بیت کوین اولین و با ارزش ترین ارز دیجیتال است. در روزهایی که مقدار زیادی بیت کوین در ازای خرید یک پیتزا پرداخت می شد، ارزهایی مثل اتریوم و دوج کوین و بایننس کوین و… هنوز به وجود نیامده بودند. تقریبا بیت کوین مانند فرمانده ارزهای دیجیتال است و معمولا قیمت آن بر سایر ارزها تأثیر می گذارد. با معامله عجیب خرید پیتزا با بیت کوین، به تدریج بیت کوین به عنوان یک وسیله پرداخت پذیرفته شد. این عامل توانست قیمت BTC را به شدت افزایش دهد.

به گونه ای که این مرد فلوریدایی در ازای این مقدار بیت کوین می توانست تا آخر عمر در کنار چند نسل قبل و بعد از خودش پیتزا بخورد! با افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین و کاهش عرضه BTC طی فرآیند هاوینگ، قیمت بیت کوین باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. باقی ارزهای دیجیتال هم می توانند با عملکردی خوب، به تدریج جای پول های کاغذی را بگیرند. شاید روزی با یک ساتوشی (کوچک ترین واحد بیت کوین)، بتوانید یک پیتزا فروشی بزرگ راه اندازی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها