معرفی ارز دیجیتال وان‌ اینچ (1INCH)

با پیشرفت دنیای ارز دیجیتال صرافی‌های متفاوتی روی کار آمدند، این پلتفرم‌ها در ابتدا به صورت متمرکز کار خود را آغاز کردند. اما با گذشت زمان و ایجاد یک سری ایرادات و مشکلات، از جمله نظارت یک شخص مشخص بر روی صرافی‌های متمرکز، پلتفرم‌های جدید روی کار آمدند. پلتفرم‌های غیرمتمرکز (DEX) بر خلاف پلتفرم‌های متمرکز توسط شخص خاصی مدیریت نمی‌شد. اما پس از گذشت مدتی و با شناخته شدن این نوع صرافی‌ها روز افزون تعداد آن‌ها رو به افزایش بود و انتخاب بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای تریدرها کار دشواری بود زیرا هر یک از آن‌ها از مزایای متفاوتی برخوردار بودند.

به طور مثال برای انتخاب یک صرافی غیرمتمرکز مطمئن، تریدرها باید ساعت‌ها زمان می‌گذاشتند تا بتوانند صرافی‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند. اما برای حل این مشکل پلتفرمی متفاوت وارد بازار شد که با هدف برطرف کردن این مشکل کار خود را آغاز کرد. پلتفرم وان‌ اینچ با کمک رمز ارز خود که ارز دیجیتال وان‌ اینچ نام دارد توانست شرایطی طراحی کند، تا تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز را در یک فضایی جمع‌آوری کند. سرمایه‌گذاران و تریدرها با کمک این پلتفرم به راحتی می‌توانند در یک فضای مشخص صرافی‌های غیرمتمرکز را با یکدیگر مقایسه کنند. اکنون ما در این مقاله قصد داریم شما را با پلتفرم ارز دیجیتال وان اینچ و مباحث زیر بیشتر آشنا کنیم.

  1. ارز دیجیتال وان‌ اینچ چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال وان‌ اینچ
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال 1INCH
  4. قیمت ارز دیجیتال وان‌ اینچ
  5. خرید ارز دیجیتال وان‌ اینچ
  6. بهترین کیف پول‌ های 1INCH

 

ارز دیجیتال وان‌ اینچ چیست؟

 

ارز دیجیتال وان‌ اینچ چیست؟

پلتفرم وان اینچ یک نوآوری جدید در بازار ارز دیجیتال می‌باشد که با هدف جمع‌آوری تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز در یک فضای مشخص طراحی شده است. این پلتفرم به شکلی می‌باشد که کاربران به جای اینکه ساعت‌ها وقت خود را صرف پیدا کردن یک صرافی غیرمتمرکز کنند به راحتی با رجوع به این پلتفرم می‌توانند صرافی غیرمتمرکز مورد نظر خود را پیدا کنند و با بهترین قیمت بتوانند معاملات خود را آغاز کنند. البته این پلتفرم نقدینگی خود را نیز از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز به دست می‌آورد.

همچنین ارز دیجیتال وان اینچ که با نماد اختصاری 1INCH نیز شناخته می‌شود به عنوان توکن حاکمیتی پلتفرم وان اینچ فعالیت می‌کند. به نوعی می‌توان از این توکن در پروتکل نقدینگی صرافی وان اینچ نیز استفاده کرد و می‌توان در تمام رای گیری‌های پلتفرم وان اینچ از آن استفاده کرد.

 

تاریخچه ارز دیجیتال وان‌ اینچ

 

تاریخچه ارز دیجیتال وان‌ اینچ

اکنون که با ارز دیجیتال وان اینچ آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه راه اندازی و بنیانگذاران این توکن نیز اطلاعاتی داشته باشید. در سال 2019 دو متخصص بزرگ با نام‌های سرگز کونز (Sergez Kunz) و آنتون بوکوف (Anton Bukove) ایده راه اندازی پلتفرم وان اینچ را مطرح کردند .ایده پلتفرم وان اینچ در آن روزها با استقبال زیادی روبرو شد و در همان سال این پلتفرم تاسیس شد. پس از گذشت یک سال این دو توسعه دهنده تصمیم به راه اندازی رمز ارز 1INCH گرفتند. آن‌ها در گذشته نیز بر روی پروژه‌های بزرگی فعالیت می‌کردند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال 1INCH

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال 1INCH

در ابتدای مقاله به بعضی از ویژگی‌های ارز دیجیتال وان اینچ اشاره کردیم اما این پلتفرم از مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. جالب است بدانید امنیت بالای پلتفرم 1INCH یکی از دلایلی است که توانسته محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران کسب کند که این موضوع از ویژگی‌های مهم این پلتفرم می‌باشد.

همچنین این پلتفرم فاقد پرداخت کارمزد می‌باشد یعنی کاربران برای واریز و برداشت در این صرافی هیچ گونه کارمزدی پرداخت نمی‌کنند. بسیاری از کیف پول‌ها نیز از ارز دیجیتال وان اینچ پشتیبانی می‌کنند. همچنین کاربران می‌توانند رمز ارز 1INCH را با تمامی توکن‌های ERC-20 معاوضه کنند. که تمامی این‌ها از ویژگی‌های پلتفرم و ارز دیجیتال 1INCH می‌باشند.

 

قیمت ارز دیجیتال وان‌ اینچ

 

قیمت ارز دیجیتال وان‌ اینچ

ارز دیجیتال وان اینچ به نوعی یک رمز ارز نوپا می‌باشد که در چندین سال گذشته شاهد نوسانات زیادی بوده است. این رمز ارز در ابتدا با قیمتی کمتر از یک دلار وارد بازار شد اما پس از گذشت مدتی با رشد خوبی روبرو بود. روند صعودی این توکن تا چندین ماه طول کشید اما سرانجام در اواخر سال 2021 شاهد یک روند نزولی بود. البته بهتر است بدانید که وان اینچ مجددا رشد خوبی را به ارمغان آورد.

اما همانطور که به آن اشاره کردیم این رمز ارز نوسانات شدیدی را با خود به همراه داشت. در حال حاضر نیز ارز دیجیتال 1INCH در رتبه 109 بازار ارز دیجیتال قرار دارد و با قیمت 0.2348 دلار معامله می‌شود. همچنین 1INCH در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار 241,644,227 دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته 14,088,370 دلار فعالیت می‌کند.

 

خرید ارز دیجیتال وان‌ اینچ

 

خرید ارز دیجیتال وان‌ اینچ

اگر قصد خرید ارز دیجیتال وان اینچ را دارید بهتر است بدانید بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. صرافی‌هایی همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کوکوین (KuCoin)، بیت هامپ (Bithumb) کراکن (Kraken) رمز ارز وان اینچ را در لیست رمز ارزهای خود قرار دادند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از رمز ارز 1INCH و چندین رمز ارز دیگر پشتیبانی کند. برهمین اساس می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت رمز ارز خود را به راحتی خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول‌ های 1INCH

 

بهترین کیف پول‌ های 1INCH

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال وان اینچ بر روی بستر ERC-20 قرار دارد. از همین رو پس از خرید 1INCH برای نگهداری توکن خود تنها کافی است به سراغ کیف پول‌هایی بروید که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. اما توجه کنید که پیش از انتقال دارایی خود به والت‌های مختلف حتما باید از امنیت آن کیف پول مطمئن شوید. البته ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال وان اینچ را به شما معرفی کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask Wallet)

کیف پول سخت افزاری لجر (ledger)

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با ارز دیجیتال وان اینچ و مباحث مربوط به آن آشنا کنیم. تا اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید بتوانید با اطلاعات کامل سرمایه خود را وارد بازار کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بازار ارز دیجیتال همواره دارای پیشرفت است و بهتر است برای سرمایه گذاری اطلاعات خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها