آموزش حذف تاریخچه مرورگر (Clear History)

در چندین سال اخیر استفاده تکنولوژی در زندگی روزمره تاثیرات زیادی برجای گذاشته است از همین رو استفاده از خدمات آنلاین از جمله استفاده از مرورگرهای اینترنتی و سیستم عامل‌های هوشمند در میان افراد رواج پیدا کرده است. با در نظر داشتن این موضوع افراد برای انجام فعالیت‌های اینترنتی و جستجو برای دریافت اطلاعات می‌توانند از مرورگرهای متفاوتی همچون کروم، فایرفاکس و غیره استفاده کنند. از همین رو برای دسترسی بهتر اطلاعات درون مرورگرها ذخیره می‌شود تا افراد به راحتی بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اما در این بین عده‌ای از افراد برای حفظ حریم خصوصی خود به دنبال حذف تاریخچه مرورگر می‌باشند.

برهمین اساس توسعه دهندگان برای این مورد تدبیری اندیشیدند تا کاربران بتوانند از حریم خصوصی خود محافظت کنند. البته حذف تاریخچه مرورگر تنها برای حفظ حریم خصوصی کاربرد ندارد بلکه گاهی اوقات وب سایت‌ها قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود افراد نتوانند با مرورگر قبلی به وب سایت وارد شوند برهمین اساس در این صورت افراد باید مرورگر خود را تغییر دهند یا تاریخچه مرورگر خود را حذف کنند.

البته برای کلیر هیستوری روش‌های متعددی وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن تاریخچه مرور خود را حذف کنند اما در این صورت ممکن است تمامی اطلاعات آن‌ها پاک شود. برهمین برای رفتن ابهام بهتر است بدانید که مراحلی که در ادامه مقاله قصد داریم به حذف تاریخچه مرورگر ویندوز، اندروید و IOS بپردازیم البته باید به این نکته توجه کنید که با گذراندن این مراحل سایر اطلاعات شما پاک حذف نمی‌شود و تنها تاریخچه وب سایت مورد نظر حذف می‌شود.

 

حذف تاریخچه مرورگر ویندوز

 

حذف تاریخچه مرورگر ویندوز

در چندین سال اخیر به دلیل پیشرفت دنیای تکنولوژی مرورگرهای متفاوتی راه اندازی شده است که کروم نیز یکی از همین مرورگرها می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوع برای کلیر هیستوری ابتدا باید وارد وب سایت مورد نظر شوید که ما در این مقاله سایت صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن را انتخاب کرده‌ایم. در این بخش برای حذف تاریخچه، گزینه‌ای در کنار Address Bar قرار دارد که به صورت دو خط موازی درج شده است. برای درک بهتر این علامت در تصویر زیر به آن اشاره کرده‌ایم، در این صورت برای حذف تاریخچه مرورگر باید بر روی دو خط موازی کلیک کنید.

البته در مرورگر فایرفاکس این گزینه به صورت قفل نیز نمایان می‌شود، که در این صورت پس از کلیک بر روی دو خط موازی گزینه‌هایی با نام‌های connection is secure ،cookies and site data و Site settings به شما نمایش داده می‌شود که برای کلیر کش سایت مورد نظر، باید گزینه Site settings را انتخاب کنید. البته دقت کنید که این مراحل تنها برای مرورگر کروم نمی‌باشد بلکه برای حذف تاریخچه بیشتر مرورگرهایی که بر روی ویندوز قرار دارند باید این مراحل را طی کنید.

 

 

bitimen

 

پس از انتخاب گزینه Site settings مطابق تصویر، صفحه جدیدی به نام Privacy and security برای شما باز می‌شود که در این بخش گزینه‌های متعددی در خصوص وب سایت مورد نظر شما درج شده است که می‌توانید به بررسی آن‌ها بپردازید. اما برای حذف تاریخچه مرورگر باید گزینه اول یعنی Delete data را انتخاب کنید.

 

 

Privacy and security

 

در این صورت پس از طی کردن مراحل بالا مرورگر از شما سوال می‌پرسد که قصد پاک کردن اطلاعات را دارید؟ در این زمان باید گزینه Delete یا حذف را انتخاب کنید تا بتوانید تاریخچه مرورگر مورد نظر را پاک کنید و در صورت نیاز مجددا وارد وب سایت شوید تا در این صورت هم حریم خصوصی شما حفظ شود هم در صورت بروز خطا مشکل شما برطرف شود.

 

حذف تاریخچه مرورگر اندروید

 

حذف تاریخچه مرورگر اندروید

بهتر است بدانید که حذف تاریخچه مرورگر تنها برای ویندوز طراحی نشده است بلکه افراد می‌توانند تاریخچه مرورگر سیستم عامل‌های اندروید و IOS را نیز حذف کنند که در این بخش قصد داریم مراحل حذف تاریخچه مرورگر اندروید را به شما توضیح دهیم. برای حذف تاریخچه مرورگر اندروید ابتدا باید وارد برنامه گوگل شوید در سمت راست صفحه گزینه سه نقطه یا ellipsis را انتخاب کنید در این صورت باید بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا بتوانید به تنظیمات مرورگر تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید.

با در نظر داشتن این موضوع مطابق تصویر صفحه‌ای تنظیمات برای شما نمایش داده می‌شود که در برای حذف تاریخچه مرورگر باید در میان چندین گزینه متعددی که مشاهده می‌کنید گزینه Site settings را انتخاب کنید.

 

Site settings

 

 

در این صورت پس از انتخاب گزینه Site settings صفحه جدیدی به شما نمایش داده می‌شود که برای کلیر کش باید گزینه اول یعنی All sites را انتخاب نمایید.

 

All sites

 

 

در این صورت در آخر بر روی گزینه Clear & reset کلیک کنید و سایت مورد نظر خود یا سایت بیت ایمن را جستجو کنید تا بتوانید تاریخچه مرورگر را پاک کنید.

 

حذف تاریخچه مرورگر آیفون

 

حذف تاریخچه مرورگر آیفون

اکنون که با حذف تاریخچه مرورگر ویندوز و اندروید آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص کلیر کش سیستم عامل IOS داشته باشید. برای انجام این کار ابتدا باید وارد Settings یا تنظیمات تلفن همراه خود شوید سپس گزینه General را انتخاب کنید که در این صورت گزینه‌های مختلفی به شما نمایش داده می‌شود. برهمین اساس برای حذف تاریخچه مرورگر IOS در این بخش باید گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید تا بتوانید مرورگر سایت مورد نظر را پاک کنید.

 

iPhone Storage

 

پس از انتخاب این گزینه همانطور که در تصویر مشاهده می‎‌کنید در بخش iPhone Storage، برنامه‌هایی که در تلفن همراه شما فعال است نمایش داده می‌شود که برای کلیر کش یا همان حذف تاریخچه مرورگر باید برنامه Safari را انتخاب کنید.

 

Safari

 

پس از طی کردن این مراحل صفحه Safari به شما نمایش داده می‌شود که به ترتیب گزینه‌های Website Data ،Offline Reading List ،History و Downloads را مشاهده می‌کنید در این صورت برای حذف تاریخچه مرورگر باید وارد بخش Website Data شوید.

 

Website Data

 

در این صورت به صفحه Website Data وارد می‌شوید که در این بخش تمامی وب سایت‌هایی که به جستجوی آن پرداخته‌اید را مشاهد می‌کنید که در این بخش باید وب سایت مورد نظر را سرچ کنید و وب سایت را به راست بکشید و بر روی گزینه Delete کلیک کنید. در این صورت تاریخچه مرورگر مورد نظر شما پاک می‌شود.

 

جمع بندی

یکی از ویژگی‌های اساسی مرورگرهای وب، قابلیت ذخیره تاریخچه مرورگر کاربران است. این اطلاعات شامل وب سایت‌هایی است که کاربر بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را از آن جستجو کنند و فعالیت‌های خود را در اینترنت انجام دهند. با این حال، ممکن است افراد برای حفظ حریم خصوصی خود مایل به ذخیره تاریخچه مرورگرها نباشند یا به دلیل اضافه شدن قابلیت‌های جدید با در زمان ورود به وب سایت‌ها با مشکل مواجه شوند و نتوانند به وب دسترسی پیدا کنند. در این صورت کاربران می‌توانند مطابق مطالب بالا تاریخچه مرورگر مورد نظر خود را حذف کنند و مجددا وارد وب سایت شوند. برای انجام این کار ما در بخش بالا به آموزش حذف تاریخچه مرورگر در ویندوز، اندروید و iOS پرداختیم تا در صورت بروز خطا یا حفظ حریم خصوصی تاریخچه مرورگر خود را حذف کنند.

سوالات متداول

 

حذف تاریخچه مرورگر مک چگونه است؟

برای حذف تاریخچه مرورگر مک کاربران باید مراحل حذف تاریخچه مرورگر Safari را طی کنند. البته از آنجایی که مک از مرورگر کروم نیز استفاده می‌کنند افراد باید از مراحل حذف تاریخچه مرورگر کروم استفاده کنند.

حذف تاریخچه مرورگر لینوکس چگونه است؟

از آنجایی که لینوکس از مرورگر کروم استفاده می‌کند افراد می‌توانند تنها از مراحل حذف تاریخچه مرورگر کروم استفاده کنند.

آیا می توان تاریخچه مرورگر را بازیابی کرد؟

بله، مرورگرهای وب اغلب امکاناتی برای مدیریت و بازیابی تاریخچه مرور را ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها