بررسی ایردراپ های تلگرامی (ایردراپ های مشابه همستر کامبت)

در دنیای دیجیتال و به ویژه با رشد سریع فناوری بلاک چین، روش‌های تبلیغاتی نیز تغییرات چشمگیری داشته‌اند. یکی از روش‌های نوین و کارآمد در تبلیغات دیجیتال، ایردراپ (Airdrop) است که به‌طور خاص در حوزه ارزهای دیجیتال و پروژه‌های بلاکچینی استفاده می‌شود. ایردراپ به معنای توزیع رایگان توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال به کاربران است که هدف اصلی آن، افزایش آگاهی از پروژه، جذب مخاطبان جدید و تشویق به مشارکت است.

این روش تبلیغاتی به دلیل کم‌هزینه بودن و ایجاد انگیزه برای کاربران به سرعت جایگاه ویژه‌ای در بازاریابی دیجیتال پیدا کرده است. ایردراپ‌ها اغلب همراه با فعالیت‌هایی مانند عضویت در شبکه‌های اجتماعی یا اشتراک‌گذاری محتوا برگزار می‌شوند و به‌عنوان یک ابزار بازاریابی موثر شناخته می‌شوند. البته این روزها با پیشرفت تکنولوژی روش‌های متفاوتی از ایردراپ معرفی شده‌اند و این روزها توسعه دهندگان از پیام رسان تلگرام به عنوان یک بستر مناسب برای معرفی پروژه‌های خود استفاده می‌کنند تا بتوانند ایردراپ های تلگرامی را به کاربران معرفی کنند.

نات کوین اولین ایردراپ تلگرامی بود که نسبت به نمونه های کنونی با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو نشد. پس از عرضه این رمز ارز توسعه دهندگان فرصت را غنیمت شمردند و پروژه‌های متعددی را در قالب بازی‌های Tap to Earn راه اندازی کردند تا با این فرایند بتوانند کاربران بیشتری جذب کنند و پروژه خود را معرفی کنند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ایردراپ های تلگرامی بپردازیم.

 

ایردراپ تلگرام چیست؟

 

ایردراپ تلگرام چیست؟

این روزها ایردراپ های تلگرامی به یکی از رویدادهای مهم در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده اند و توانسته‌اند توجه کاربران و سرمایه گذاران زیادی را در اقصی نقاط دنیا به خود جلب کنند. به صورت کلی بهتر است بدانید که توسعه دهندگان بازار ارزهای دیجیتال برای اینکه بتوانند سرمایه گذاران و کاربران را به پروژه‌های خود جلب کنند آن‌ها را در قالب مینی بازی طراحی کرده اند.

از همین رو کاربران می‌توانند با انجام یک سری فعالیت‌‌ها همچون ضربه زدن بر روی صفحه بازی، دعوت دوستان، عضویت در شبکه‌های اجتماعی و غیره در ایردراپ های تلگرامی شرکت کنند و پس از لیست شدن، توکن های به دست آمده از بازی را برداشت کنند. این روش تبلیغاتی در مدت زمان کوتاهی توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد. از همین رو این روزها افرادی را می‌بینیم که در مهمانی‌ها شرکت می‌کنند اما مشغول فعالیت در بازی های تلگرامی هستند.

 

معرفی ایردراپ های تلگرامی

 

معرفی ایردراپ های تلگرامی

همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم، نات کوین اولین ایردراپ تلگرامی بود که در ابتدا به شکل یک مینی بازی معرفی شد و افراد می‌توانستند با ضربات متعدد بر روی صفحه بازی سکه نات کوین دریافت کنند. در آغاز فعالیت بازی نات کوین عده زیادی از افراد بر این باور بودند که این پروژه نمی‌تواند آینده‌دار باشد و تنها برای یک سرگرمی طراحی شده است. اما پس از گذشت مدتی برخلاف انتظارها ارز نات کوین عرضه شد و افرادی که در این بازی شرکت کرده بودند توانستند توکن های خود را برداشت کنند و از این راه کسب درآمد کنند.

پس از عرضه نات کوین، توسعه دهندگان از ایده ایردراپ تلگرام استفاده کردند و در چند ماه اخیر شاهد معرفی مینی بازی‌های متفاوتی در بستر تلگرام بودیم. از همین رو افرادی که نتوانستند با شرکت در بازی نات کوین توکن رایگان به دست آورند سعی کردند در ایردراپ های دیگر شرکت کنند. در ادامه به معرفی ایردراپ های تلگرامی می‌پردازیم تا با این پروژه‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

همستر کامبت (Hamster Kombat)

 

همستر کامبت (Hamster Kombat)

همستر کامبت (Hamster Kombat) یک از محبوب‌ترین ایردراپ های تلگرامی است که به عنوان یک بازی Tap to Earn شناخته می‌شود و محیط کاربری آن به شکل ساده‌ای طراحی شده است. بازی همستر کامبت از یک کاراکتر به شکل همستر استفاده کرده که می‌توانید با ضربه زدن بر روی آن سکه دریافت کنید. البته بهتر است بدانید که ضربه‌های متعدد بر روی صفحه همستر تنها راه دریافت سکه نیست بلکه این بازی روش‌های متعددی را برای بازیکنان در نظر گرفته تا بتوانند با انجام یک سری ماموریت و تسک، توکن همستر دریافت کنند.

از همین رو توسعه دهندگان برای اینکه بتوانند توجه کاربران بیشتری را به بازی خود جلب کنند و از یکنواخت شدن آن دوری کنند در مرور زمان آیتم‌ها و بخش‌های مختلفی را به بازی همستر کامبت اضافه کرده‌اند. این آیتم‌ها باعث شده افراد زیادی در سنین متفاوت به دلیل فضای سرگرم‌کننده و آموزنده همستر، به این بازی علاقه‌مند شوند و حتی گاهی اوقات افرادی را می‌بینیم که در مکان‌های مختلف در حال معرفی بازی همستر به دوستان خود هستند.

داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که در چند ماه اخیر، بازی همستر حدود 300 میلیون کاربر جذب کرده است و افراد زیادی به دنبال لیست شدن این رمز ارز می‌باشند تا بتوانند با انتقال همستر و فروش آن کسب درآمد کنند. تیم توسعه دهنده این بازی نیز به تازگی اعلام کرده‌ است که انتظارها به پایان رسیده و فصل اول ایردراپ تلگرامی همستر در تاریخ 20 سپتامبر مصادف با 30 شهریور ماه به پایان رسید و در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهرماه) توکن همستر لیست شد.

پس از لیست شدن این رمز ارز صرافی های شناخته شده همچون بایننس، OKX، بای بیت و غیره پشتیبانی می‌شود در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز پس از لیست شدن همستر این رمز ارز را به لیست ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده است برهمین اساس تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت می‌توانید به خرید همستر کامبت بپردازید.

 

تپ سواپ (TapSwap)

 

تپ سواپ (TapSwap)

تپ سواپ (Tap Swap) یکی از معتبرترین ایردراپ های تلگرامی است که در ابتدا بر روی شبکه سولانا فعالیت خود را آغاز کرد. برهمین اساس عده‌ای از افراد این ایردراپ تلگرامی را به عنوان تپ سواپ سولانا نیز می‌شناسند. البته این پروژه مدت زمان زیادی روی بستر سولانا نبود و پس از گذشت چند روز توسعه دهندگان این پروژه تصمیم گرفتند بازی تپ سواپ را به بستر تون انتقال دهند. به صورت کلی محیط بازی تپ سواپ به شکلی طراحی شده است تا بازیکنان به راحتی بتوانند با کلیک‌های متعدد بر روی صفحه موبایل خود سکه‌های Tap را به دست آورند.

البته بهتر است بدانید که این بازی سطح بندی دارد و در زمان شروع بازی، بازیکنان در سطح برنز قرار دارند و موجودی آن‌ها 2500 تپ می‌باشد که با افزایش کلیک‌ها و به دست آوردن تپ های بیشتر بازیکنان می‌توانند به سطح‌های بالاتر دست پیدا کنند. البته ضربات مکرر تنها راه افزایش سکه‌های تپ سواپ نیست بلکه این بازی از آیتم‌های متعددی برخوردار است که هر کدام می‌تواند منجر به افزایش تعداد سکه‌های تپ سواپ شود. با در نظر داشتن این موضوع به تازگی توسعه دهندگان بازی تپ سواپ اعلام کرده‌اند که در تاریخ 29 سپتامبر (8 مهر ماه) توکن تپ سواپ عرضه می‌شود اما پروژه با مشکلاتی روبرو بود و عرضه این رمز ارز به تعویق افتاد.

 

کتیزن (Catizen)

 

کتیزن (Catizen)

کتیزن (Catizen) یک ربات تلگرامی است که به تازگی فعالیت خود را آغازه کرده و به عنوان بازی Play to Earn شناخته می‌شود. پروژه کتیزن به دلیل داشتن یک محیط کاربری متفاوت، در مدت زمان کوتاهی توجه بازیکنان زیادی را به خود جلب کرده است. محیط بازی کتیزن مانند سایر ایردراپ های تلگرامی نمی‌باشد و شما در این بازی صاحب یک مغازه نگهداری از گربه‌ها هستید و باید به پرورش و گسترش آن‌ها بپردازید. در واقع در این بازی شما باید گربه‌های مشابه را با هم ادغام کنید و فعالیت هایی انجام دهید که نژاد آن‌ها تغییر کند. با انجام این کار می‌توانید دو توکن متفاوت به نام‌های vKitty و Fish دریافت کنید.

همچنین بازی کتیزن درون خود از چند مینی بازی پشتیبانی می‌کند. از همین رو می‌توانید در این مینی بازی‌ها شرکت کنید و توکن Fish دریافت کنید. اخیرا توسعه دهنده بازی کتیزن اعلام کرده که توکن CATI در تاریخ 20 سپتامبر (30 شهریور) لیست شد اما تا به این لحظه اطلاعاتی در خصوص توکن Fish و vKitty منتشر نشده است. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که پس از لیست شدن ارز کتیزن صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن این رمز ارز را به لیست ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده است برهمین اساس می‌توانید برای خرید و فروش این رمز ارز به صرافی بیت ایمن مراجعه کنید و از ویژگی‌های این پلتفرم معاملاتی بهره‌مند شوید.

 

راکی رابیت (Rocky Rabbit)

 

راکی رابیت (Rocky Rabbit)

راکی ربیت (Rocky Rabbit) یکی مینی بازی تلگرامی است که در سبک بازی‌های Play to Earn فعالیت می‌کند. به صورت کلی این بازی از یک خرگوش مبارز به عنوان شخصیت اصلی خود استفاده کرده است که با افزایش قدرت، می‌تواند در مسابقات شرکت کند. از همین رو باید تعداد سکه‌های خود را افزایش دهید تا بتوانید خرگوش قدرتمندی داشته باشید. بنابراین برای داشتن سکه‌های بیشتر باید بر روی کاراکتر خرگوش به صورت مکرر ضربه بزنید تا بتوانید سکه جذب کنید.

البته روش‌های دیگری نیز برای قدرتمند کردن خرگوش راکی ربیت وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کد انیگما، کارت‌های روزانه راکی و دعوت دوستان اشاره کرد. محیط راکی مشابه با همستر کامبت است. از همین رو عده‌ای بر این باورند که در آینده ممکن است این پروژه نیز همچون همستر با محبوبیت زیادی مواجه شود. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که ارز راکی در تاریخ 23 سپتامبر (2 مهر ماه) عرضه شد.

 

یس کوین (Yescoin)

 

یس کوین (Yescoin)

یس کوین (Yescoin) یکی دیگر از ایردراپ های تلگرامی است که در سبک بازی‌های Tap to earn راه اندازی شده است. اما این پروژه عملکردی مشابه نات کوین و همستر ندارد زیرا در این نوع بازی‌ها کاربران باید به صورت مداوم بر روی صفحه بازی ضربه می‌زدند تا بتوانند سکه‌های بیشتری به دست آورند. اما بازی یس کوین به شکلی طراحی شده است که افراد می‌توانند با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه بازی سکه‌های Yescoin را دریافت کنند. برای درک بهتر این بازی بهتر است بدانید که یس کوین شباهت‌هایی به بازی قدیمی Fruit ninja دارد از همین رو اگر از مخاطبین این بازی بوده باشید به راحتی می‌توانید در یس کوین نیز سکه به دست آورید.

البته اگر در بازی Fruit ninja فعالیت نداشته‌اید نگران نباشید؛ زیرا محیط این بازی به شکل ساده‌ای طراحی شده است و به راحتی می‌توانید در آن فعالیت کنید. توسعه دهندگان بازی Yescoin از طیف رنگی متفاوتی برای این بازی استفاده کرده‌اند و همین موضوع باعث شده کاربرانی که فعالیت خود را در این بازی آغاز می‌کنند جذب رنگ بندی آن می‌شوند. همچنین تکان دادن انگشت تنها راه به دست آوردن سکه‌های یس کوین نیست بلکه شما می‌توانید با دعوت دوستان و انجام یک سری فعالیت‌ها و تسک‌ها سکه‌های بیشتری جذب کنید.

قابل ذکر است که فرصت زیادی برای فعالیت در بازی یس کوین نمانده است، زیرا توسعه دهندگان این بازی اعلام کرده‌اند که به زودی توکن یس کوین لیست می‌شود. بنابراین اگر تا به امروز در این بازی شرکت نکرده‌اید می‌توانید در فرصت باقی مانده به جمع آوری سکه‌های یس کوین بپردازید.

 

ماسک امپایر (Musk Empire)

 

ماسک امپایر (Musk Empire)

بازی ماسک امپایر (Musk Empire) یکی دیگر از مهم‌ترین ایردراپ های تلگرامی است که به شکل کاراکتر ایلان ماسک ساخته شده است و به عنوان یک بازی Tap to Earn نیز شناخته می‌شود. محیط این بازی به شکلی ساخته شده است که افراد می‌توانند با ضربه زدن روی کاراکتر ایلان ماسک سکه دریافت کنند. البته راه های دیگری هم برای دریافت سکه در بازی ایلان ماسک وجود دارد. در این بازی آیتم‌ها و تسک‌های متعددی طراحی شده است که بازیکنان با انجام دادن هر یک از آن‌ها می‌توانند تا چندین برابر سکه‌های خود را افزایش دهند.

این بازی برگرفته از تمامی آیتم‌های مختص به حرفه ایلان ماسک است. علی‌رغم اینکه مدت زمان زیادی از راه اندازی این مینی بازی نمی‌گذرد، توانسته توجه کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کند. این روزها خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد ارز ایلان ماسک یا همان ماسک امپایر قرار بود که در تاریخ 30 سپتامبر (9 مهر ماه) لیست شود اما عرضه این رمز ارز به تعویق افتاد.

 

سی ای ایکس (CEX)

 

سی ای ایکس (CEX)

سی ای ایکس (CEX) یک مینی بازی است که توسط صرافی Cex.io در ماه می 2024 به شکل یک ایردراپ تلگرامی متفاوت معرفی شد. شاید برای معرفی این پروژه از نام مینی بازی استفاده کنیم اما بهتر است بدانید که رابط کاربری مشابه یک ربات است و با سایر پروژه‌هایی که تا به این لحظه از آن‌ها نام برده‌ایم تفاوت دارد. با این حال عملکرد آن شبیه به بازی همستر و نات کوین می‌باشد.

به گفتار ساده‌تر، فرض کنید که با شروع ایردراپ CEX وارد یک ربات تلگرامی می‌شوید که با ضربه زدن روی آن به جمع آوری سکه بپردازید. اما CEX از آیتم‌های متفاوتی برخوردار است و افراد می‌توانند با انجام یک سری فعالیت‌ها همچون دعوت، پیدا کردن کارت‌های روزانه و… سکه‌های خود را افزایش دهند. چند روزی است که اخباری مبنی بر لیست شدن توکن CEX در تاریخ 19 اکتبر (28 مهر ماه) به گوش می‌رسد.

 

میم فای (Memefi)

 

میم فای (Memefi)

یکی از مهم‌ترین ایردراپ‌های تلگرامی را می‌توان بازی میم فای (MemeFi) را نام برد که قصد دارد با ارائه یک بازی سرگرم کننده و مفرح بازیکنان را در سراسر دنیا دور هم جمع کند تا بتواند محیطی جذاب برای آن‌ها فراهم کند و اکوسیستم MemeFi را به مخاطبین معرفی کند. پروژه MemeFi را می‌توان ترکیبی از موضوعات خنده‌دار که در فضای اینترنت وجود دارد (یا همان میم‌ها) با ساز و کار بازی‌های تلگرامی دانست. به صورت کلی توسعه دهندگان این بازی که در میان آن‌ها نام‌هایی همچون آندری تکاچیف (Andrey Tkachiv) نیز دیده می‌شود با ساخت میم فای رویکردی مبتکرانه و نوآورانه را در پیش گرفته‌اند.

توسعه دهندگان این بازی با طراحی کاراکتری به شکل یک قورباغه افراد زیادی از جمله نوجوانان را نیز به بازی میم فای علاقه‌مند کرده‌اند. مشابه سایر بازی های تلگرامی، بازیکنان میم فای هم می‌توانند با کلیک‌های متعدد بر روی قورباغه و انجام تسک‌های درون بازی سکه دریافت کنند. این روزها تاریخ لیست شدن ایردراپ های تلگرامی مختلف مانند همستر کامبت، تپ سواپ و کتیزن اعلام شده است.

در این بین ممکن است بازی میم فای به زودی ارز MemeFi را عرضه کند. از همین رو بازیکنان می‌توانند پس از لیست شدن این رمز ارز، توکن های به دست آمده از بازی را برداشت کنند و بفروشند. بنابراین تا پیش از عرضه این توکن، ارز میم فای تنها به عنوان یکی از آیتم‌های درون بازی شناخته می‌شود و از ارزش مادی برخوردار نیست.

 

دبلیو کوین (WCoin)

 

دبلیو کوین (WCoin)

بازی دبلیو کوین یا وی کوین (WCoin) یک مینی بازی تلگرامی است که در سبک بازی‌های Tap to Earn فعالیت می‌کند. بازیکنان این بازی می‌توانند با ضربات متعدد بر روی صفحه موبایل سکه به دست آورند. محیط بازی دبلیو کوین برخلاف سایر بازی‌های تلگرامی همچون همستر و کتیزن به شکل ساده‌ای طراحی شده است. از همین رو بسیاری از افراد این بازی را به عنوان جایگزین نات کوین می‌شناسند. سازندگان بازی دبلیو کوین برای ایجاد تغییرات یا آیتم‌های متفاوت در بازی تلاش نکرده‌اند و یک رابط کاربری ساده را ارائه داده‌اند.

علاقه‌مندان به این بازی می‌توانند با هر کلیک بر روی صفحه بازی، یک WCoin به دست آورند. سوال مرسومی که برای برخی از مخاطبین دبلیو کوین پیش می‌آید، این است که بازی دبلیو کوین توسط چه کسی راه اندازی شده است؟ سازنده یا سازندگان دبلیو کوین مانند بسیار از برنامه های بلاکچینی دیگر ناشناس هستند. این موضوع به صورت کلی مزیت محسوب می‌شود و طرفداران دبلیو کوین را به یاد ارزهای مطرح و پرسودی همچون بیت کوین و شیبا می‌اندازد.

 

جمع بندی

در چند ماه اخیر ایردراپ های متعددی در بستر تلگرام راه اندازی شده است که هر یک از رابط کاربری متفاوتی برخوردارند و همین موضوع باعث شده بازیکنان زیادی به شرکت در این مینی بازی‌های تلگرامی علاقه‌مند شوند. البته بعید است که سهم تلگرام از اقیانوس بی‌کران بلاک چین به همین چند بازی تلگرامی و توکن‌های مبتنی بر آن محدود شود.

احتمال می‌رود که با عرضه و موفقیت این بازی‌ها، استقبال از بلاکچین تون کوین بیشتر شود و تلگرام برنامه‌های جدیدی را برای توسعه پلتفرم خود پیاده‌سازی کند. خرید و فروش ارزهای تلگرامی در صرافی بیت ایمن انجام می‌شود و کاربران همستر، تپ سواپ و سایر بازی‌ها، می‌توانند با ثبت نام در بیت ایمن به سادگی توکن‌های ایردراپی خود را بفروشند.

 

سوالات متداول

آیا زمان لیست شدن ارزهای تلگرامی دقیق است؟

خیر زمان لیست شدن ایردراپ های تلگرامی دقیق نیست زیرا ممکن است مشکلاتی در پروژه ایجاد شود و لیست شدن آن‌ها به تعویق بیوفتد.

آیا امکان خرید راکی ربیت در صرافی بیت ایمن وجود دارد؟

بله پس از لیست شدن ارز راکی ربیت صرافی بیت ایمن این توکن را به لیست رمز ارزهای خود اضافه کرده است، از همین رو کاربران می‌توانند به خرید و فروش ارز راکی ربیت در صرافی بیت ایمن بپردازند.

آیا بازی کتیزن به پایان رسیده؟

ارز کتیزن در تاریخ 20 سپتامبر (2 مهر ماه) عرضه شد، عده‌ای از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باور بودند که بازی کتیزن پس از لیست شدن رمز ارز بومی پروژه به پایان می‌رسد اما بهتر است بدانید که تا به این لحظه بازی کتیزن به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کاربران می‌توانند با شرکت در این بازی سکه به دست آورند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها