ایلان ماسک حامی ارز دیجیتال پاک

این روزها ایلان ماسک، مرد پر حاشیۀ بازار کریپتوکارنسی (Crypto Currency) شده است. این فرد که به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان و مالک کمپانی های بزرگی همچون تسلا و اسپیس ایکس شناخته می شود، با توئیت ها و فعالیت های جنجالی خود تأثیر زیادی در بازار ارز دیجیتال داشته است. وی در بسیاری از جهش قیمت های خیره کنندۀ دوج کوین تأثیر بسزایی داشته است. چند ماه پیش، اعلام شد شرکت تسلا برای فروش محصولات خود بیت کوین می پذیرد. ایلان ماسک و شرکت تسلا در آن زمان به یکی از نهنگ های بیت کوین تبدیل شدند. چند روز گذشته، اعلام شد که شرکت تسلا 10 درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته است. این یک خبر منفی برای بیت کوین به نظر می آمد.

با این حال ایلان ماسک حمایت خود از سایر ارزهای دیجیتال، از جمله دوج کوین را ادامه داد. توئیت هایی که از وی منتشر می شد، خبر از به کارگیری این ارز در صنایع هوا و فضا می داد.

 

علت علاقۀ ایلان ماسک به ارزهای دیجیتال پاک

با وجود این که اعلام شد برق مصرفی لازم برای بیت کوین مقدار زیادی کاهش یافته است، همچنان عدّۀ زیادی از افراد، استخراج بیت کوین را بر خلاف منافع زیست محیطی می دانند. در این بین ارزهای دیجیتالی وجود دارند که برای استخراج و تولید آن ها برق چندانی مصرف نمی شود؛ یا برق مصرفی آن ها از انرژی های پاک تولید می شود. این عامل ایلان ماسک را به حامیان این ارزها ملحق کرد. دو نمونه از این ارزها دوج کوین و لایت کوین هستند. در ادامۀ این مقاله، ابتدا به بررسی این دو ارز و سپس فعالیت آن ها در صنایع مختلف می پردازیم.

 

 

دوج کوین

 

دوج کوین؛ فرزند ارشد ایلان ماسک

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در چند سال اخیر می باشد. ارزی که بدون هیچ هدف خاصی به وجود آمد و صرفاً از آن برای سرگرمی استفاده می شد. نماد این ارز عکس یک نژاد سگ به نام شیبا اینو می باشد. از این عکس در میم های فضای مجازی استفادۀ زیادی می شد. به همین خاطر، دوج کوین به زودی توانست شهرت و محبوبیت باورنکردنی به دست آورد. خالق دوج کوین که خود را به تقلید از ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین)، شیبتوشی ناکاموتو نامید، هیچگاه فکر نمی کرد که این ارز بتواند ارزش بازار (Market Cap) بسیار بالایی پیدا کند؛ زیرا هیچ هدف بزرگی را دنبال نمی کرد. امّا اکنون سهم بازار دوج کوین، بیش از 60 میلیارد دلار است!

فعالیت های ایلان ماسک بر افزایش ارزش بازار و قیمت دوج کوین تأثیر مستقیمی داشت. تا قبل از این که او از بردن دوج کوین به فضا و استفاده از آن برای پرداخت هزینه ها و ساخت ملازمات فضانوردی خبر دهد، این ارز در بیست ارز برتر بازار، جزو آخرین موارد بود. در آن زمان ارزش بازار دوج تقریباً هفت میلیارد دلار بود. طی این جریانات، مارکت کپ این ارز به 68,487,275,721 دلار رسید! با مراجعه به سایت coinmarketcap در بالای لیست و در جمع 5 ارز اول، می توانیم نام دوج کوین را ببینیم. ارزش بازار دوج کوین اکنون حدود 70 میلیارد دلار است!

 

حمایت از دوج کوین

این ارز علاوه بر ایلان ماسک، حامیان بزرگ دیگری از جمله اسنوپ داگ هم داشته است. ماسک در مصاحبه های اخیرش، خود را دوج فادر (Doge Father) به معنای پدر دوج کوین معرفی کرد. حمایت همه جانبۀ او از این ارز، همچنان ادامه دارد. به تازگی ارزی با خصوصیاتی شبیه به دوج کوین به نام شیبا اینو معرفی شده است. ارز دیجیتال شیبا یا همان قاتل دوج کوین در نوسانات قیمتی تشابهات زیادی با آن دارد. قیمت این ارز در طول یک روز 9 برابر شد! در مقالۀ دیگری که در پست های قبلی بلاگ، دربارۀ شیبا نوشته بودیم، به طور کامل به معرفی و نقد و بررسی آن پرداختیم.

 

لایت کوین

 

لایت کوین غیر قابل پیش بینی!

لایت کوین هم یکی از ارزهایی است که نسبت به بیت کوین به برق کمتری برای تولید نیاز دارد. این ارز از جهات مختلف، مشکلات بیت کوین را حل کرده است. یکی از ارزهایی که همواره برای هولد بلند مدت پیشنهاد می شود لایت کوین است. تحلیل گران اعتقاد دارند که ارزش این کوین، به 25% ارزش نهایی بیت کوین خواهد رسید. این تحلیل به این دلیل است که مقدار کل لایت کوین قابل استخراج، 84 میلیون می باشد. این رقم 4 برابر عرضۀ کلی بیت کوین می باشد. از این رو لایت کوین 4 برابر بیت کوین عرضه می شود و در صورت تساوی تقاضا، قیمت بیت کوین به 4 برابر لایت کوین می رسد.

با توجّه به سازگاری این ارز با محیط زیست، می توان آن را هم در زمرۀ ارزهای پاک و تحت حمایت ایلان ماسک قرار داد.

 

از کجا این ارزها را بخریم؟!

بیت ایمن یکی از معدود عرضه کنندگان ارزهای دیجیتال شیبا و لایت کوین در بین صرافی های ایرانی است. از طرفی، ارزهای دوج کوین و بیت کوین هم در این صرافی خرید و فروش می شود. علاوه بر این 4 رمز ارز که در این مقاله از آن ها نام بردیم، 25 ارز دیجیتال دیگر هم در صرافی بیت ایمن معامله می شوند. برای خرید همۀ آن ها، کافی است در پلتفرم بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. پس از انجام این کار که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، شما از خدمات جانبی فوق العاده ای بهرمند خواهید شد. در اینجا به چند مورد از این موارد اشاره می کنیم.

 

چرا بیت ایمن؟

بیت ایمن سریع ترین و امن ترین صرافی آنلاین در کشور است. این صرافی متنوع ترین سبد ارزی را به کاربران خود ارائه می دهد. در کنار این امکانات، جشنواره های متنوع، آموزش های رایگان تلگرامی و اینستاگرامی، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، ثبت نام و احراز هویت سریع و آسان و کسب درآمد رایگان از طریق دعوت دوستان با کد معرف، بستری ایده آل را جهت رقم زدن تجربه ای بی نظیر برای شما فراهم می کنند. همۀ این خدمات از تیم بیت ایمن، پیشکشی رایگان به شما کاربران عزیز می باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها