معرفی ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)

امروز شما را با یکی از جالب‌ترین ارزهای دیجیتال و پروژه‌های بلاک چینی آشنا می‌کنیم. ارز دیجیتالی که احتمالا نام آن را شنیده‌اید اما شاید اطلاعات دقیقی درباره آن نداشته باشید. ارز دیجیتال آوالانچ یا AVAX که یکی از 20 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی می‌باشد، موضوع مقاله امروز ما می‌باشد. جذابیت بالای این کوین و بلاک چین آن، می‌تواند هر خواننده‌ای را متحیر کند. به این منظور در این مقاله به بررسی مختلف ابعاد ارز دیجیتال آوالانچ و بلاک چین آن می‌پردازیم:

  1. ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX) چیست؟
  2. تاریخچه AVAX
  3. ویژگی های ارز دیجیتال آوالانچ
  4. قیمت ارز دیجیتال آوالانچ
  5. خرید ارز دیجیتال آوالانچ
  6. بهترین کیف پول های آوالانچ

 

ارز دیجیتال AVAX

 

ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX) چیست؟

حتما با اتریوم آشنایی دارید و می‌دانید که ارزهای دیجیتال زیادی با آن رقابت می‌کنند. آوالانچ یکی از رقبای بزرگ اتریوم است که قصد دارد به محبوب‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند در فضای بلاک چین تبدیل شود. ارز دیجیتال آوالانچ یا AVAX، کوین اختصاصی شبکه بلاک چینی Avalanche می‌باشد که در جایگاه 19ام بازار کریپتوکارنسی بر اساس ارزش بازار (مارکت کپ) قرار دارد. این ارز دیجیتال توانسته حجم سرمایه زیادی را جذب کند و زمینه رشد بیشتر پروژه آوالانچ را فراهم کند.

در کل 720 میلیون کوین AVAX یا آوالانچ در فضای بلاک چین آوالانچ وجود دارد. در حال حاضر حدود 48% از کل این کوین ها عرضه شده اند و خرید و فروش می‌شوند. در بخش قیمت ارز دیجیتال آوالانچ به بررسی جزئی‌تر شرایط این کوین می‌پردازیم.

 

AVAX

 

تاریخچه AVAX

ارز دیجیتال آوالانچ نسبت به رقبای بزرگ خود از جمله اتریوم و کاردانو جدیدتر است و تنها 3 سال از ساخت آن می‌گذرد. ساخت این ارز دیجیتال به سال 2020 برمی‌گردد. این ارز دیجیتال و شبکه آن محصول Ava Labs می‌باشند که توسط استاد دانشگاه Cornell University، پروفسور Emin Gün Sirer و دکترای علوم کامپیوتر همین دانشگاه، دکتر Kevin Sekniqi و Ted Yin ایجاد شد. تیم توسعه‌دهنده قدرتمند پروژه Avalanche باعث شد که ارز دیجیتال آوالانچ به خوبی رشد کند و به سرعت مطرح شود.

آوا لبز در سال 2018 شروع به کار کرد و در سال 2019 توانست توجه سرمایه‌گذاران بزرگی را به خود جلب کند. در سال 2020، اولین عرضه ارز دیجیتال آوالانچ انجام شد و در کمتر از 24 ساعت، 42 میلیون دلار سرمایه جذب این پروژه شد. بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران از همان ابتدا متوجه قدرت پروژه Avalanche شدند و به سمت آن رفتند. البته که این سرمایه‌گذاران بی‌نتیجه هم نبود و ارز دیجیتال آوالانچ در این سال‌ها سود زیادی را به طرفداران خود داد.

 

شبکه آوالانچ

 

ویژگی های ارز دیجیتال آوالانچ

ارز دیجیتال آوالانچ و بلاک چین آن، ویژگی‌‎ها و قابلیت‌های جالب توجهی دارند که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. شبکه آوالانچ قابلیت پردازش 6,500 تراکنش در ثانیه را دارد. این در حالی است که اختلالی در امنیت شبکه و مقیاس‌پذیری آن رخ ندهد. در طول 3 سال فعالیت آوالانچ نیز، تا کنون گزارشاتی مبنی بر از کار افتادن شبکه آن در اثر ترافیک بالا یا مشکلات امنیتی به دست ما نرسیده است. این پلتفرم از قراردادهای هوشمند و برنامه‌‌های غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند و امکان ساخت و اجرای آن‌ها را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

امکان پیگیری تراکنش‌های آوالانچ روی بلاک اکسپلورر هم وجود دارد. این شبکه بلاک اکسپلورر اختصاصی خود به نام Avascan را دارد که مشابه Etherscan و Tronscan است.

موارد فوق برخی از ویژگی‌های عمومی ارز دیجیتال آوالانچ و بلاک چین آن بودند. با این حال، اعجاز این پروژه به همینجا ختم نمی‌شود. ویژگی جذاب دیگری که بلاک چین آوالانچ دارد، ساختار چندشبکه‌ای آن است که سه زنجیره مختلف X-Chain، C-Chain و P-Chain را ارائه می‌دهد. اهداف و نوع عملکرد این زنجیره‌ها با یکدیگر متفاوت است و حتی ممکن است که بر اساس عملکرد خود، از سیستم‌های اجماع متفاوتی استفاده کنند. با این حال، همگی زیرمجموعه بلاک چین و پذیرای ارز دیجیتال AVAX می‌باشند.

زنجیره X-Chain یا Exchange Chain مربوط به ایجاد دارایی‌ها و تبادل آن‌ها بر بستر آوالانچ می‌باشد.

زنجیره C-Chain یا Contract Chain برای ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند کاربرد دارد.

زنجیره P-Chain یا Platform Chain نیز کاربردهای گسترده ای دارد و برای استیکینگ AVAX، نظارت بر زیرشبکه‌ها و ولیدتورها (اعتبارسنج ها) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

قیمت ارز دیجیتال آوالانچ

 

قیمت ارز دیجیتال آوالانچ

ارز دیجیتال آوالانچ مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و عموم ارزهای دیجیتال نوسانگر است و قیمت ثابتی ندارد. قیمت این ارز دیجیتال بر اساس روند عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به همین خاطر منطق عادلانه‌ای دارد. در حال حاضر قیمت آوالانچ 12.93$ می‌باشد. این در حالی است که در آینده عرضه در گردش AVAX افزایش خواهد یافت و در صورت افزایش تقاضا، امکان افزایش قیمت ارز دیجیتال AVAX نیز وجود دارد. قیمت AVAX در بازه‌های زمانی 1 ساعته، 1 روزه و هفتگی تغییر محسوسی نداشته است. با این حال در مقیاس ماهانه و سالانه فراز و نشیب‌های زیادی در نمودار این کوین به چشم می‌خورد.

حجم معاملات 24 ساعته ارز دیجیتال آوالانچ نیز در 24 ساعت اخیر نسبت به روز گذشته 51 درصد افزایش یافته است. این افزایش حجم قابل توجه، میزان معاملات روزانه AVAX را به 240 میلیون دلار رسانده است. با این حال ارزش بازار ارز دیجیتال AVAX حدود 2% کاهش یافته است و به 4 میلیارد دلار رسیده است. برای مشاهده قیمت لحظه‌ای و وضعیت کلی ارز دیجیتال آوالانچ نیز می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ یا سایت‌های مشابه آن مراجعه کنید.

 

خرید ارز دیجیتال آوالانچ

 

خرید ارز دیجیتال آوالانچ

معمولا هدف بسیاری از افراد از خواندن مقالات معرفی ارزهای دیجیتال، تصمیم‌گیری بهتر در قبال خرید آن ارز است. اکنون شما ارز دیجیتال آوالانچ را می‌شناسید و می‌توانید با پیش‌زمینه بهتری برای خرید آن اقدام کنید. از این رو در این بخش خرید آوالانچ را یاد می‌گیرید و با پلتفرم‌های خرید و فروش آوالانچ آشنا می‌شوید. خرید ارز دیجیتال آوالانچ مانند هر رمز ارز دیگری در صرافی های ارز دیجیتال انجام می‌شود. در فهرست زیر نام برخی از صرافی های ارز دیجیتالی که امکان خرید و فروش آوالانچ را به شما می‌دهند را مشاهده می‌کنید:

  • بایننس (Binance)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • کوکوین (KuCoin)
  • کراکن (Kraken)

صرافی آنلاین بیت ایمن نیز به زودی امکان خرید و فروش آوالانچ را فراهم خواهد کرد. پس در صورتی که می‌خواهید بدون دردسر و به راحتی ارز دیجیتال آوالانچ را بخرید، می‌توانید در صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید تا به محض اضافه شدن این کوین آن را تهیه کنید.

 

بهترین کیف پول های آوالانچ

 

بهترین کیف پول های آوالانچ

پس از خرید آوالانچ می‌توانید آن را داخل صرافی نگهداری کنید یا به یک کیف پول غیر امانی انتقال دهید. کیف پول های زیادی هستند که امکان ذخیره ارز دیجیتال آوالانچ را به شما می‌دهند. برخی از بهترین کیف پول های آوالانچ عبارت اند از:

  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کور ولت (Core Wallet)
  • کیف پول متامسک (MetaMask Wallet)
  • کیف پول کوین 98 (Coin98 Wallet)
  • کوینومی (Coinomi Wallet)
  • تراست ولت (Trust Wallet)

مواردی که در فهرست بالا مشاهده می‌کنید، فضایی مطمئن برای ذخیره ارز دیجیتال آوالانچ هستند. بنابراین پس از خرید AVAX از صرافی ارز دیجیتال، می‌توانید با انتخاب گزینه «برداشت» آن را به یکی از این کیف پول ها انتقال دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها