شکست اتریوم از بیت کوین، آیا اتریوم تا پایان سال زنده می‌ ماند؟

در چند ماه گذشته بازار ارزهای دیجیتال با نوساناتی همراه بود است و این نوسانات بیشتر رمر ارزها را با خود همراه کرده است. در همین بین قیمت اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین در پایین‌ترین سطح ماهانه خود و کمترین میزان از تبدیل شدن آن به مکانیزم اثبات سهام قرار دارد. که این موضوع باعث نگرانی هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران شده است و عده‌ای برهمین باورند که شرایط نابه‌سامان اتریوم تا پایان سال 2023 به این باقی می‌ماند. برهمین اساس ما در ادامه این مقاله قصد داریم شرایط این رمز ارز شناخته شده و محبوب را بررسی کنیم تا ببینیم آیا تا پایان سال 2023 اتریوم به ضعف خود ادامه خواهد داد؟ یا خیر

 

قیمت اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین به زیر حمایت بحرانی رسیده

جفت ارز ETH/BTC در تایم فریم هفتگی، میانگین متحرک 50 روزه (خط قرمز) خود را شکسته و خطر ادامه روند نزولی تا پایان سال 2023 را افزایش داده است. این جفت ارز الان نزدیک میانگین متحرک 200 روزه (خط آبی) است که در گذشته، به عنوان یک سطح حمایتی قابل اعتماد عمل کرده است. به عنوان مثال در ژانویه 2022 بعد از برخورد به این حمایت 75 درصد بازگشت قیمت اتفاق افتاده است. برهمین اساس با از دست رفتن میانگین متحرک 50 روزه احتمال فروش بیشتری وجود دارد و هدف نزولی بعدی اتریوم در حدود خط فیبوناچی 0.5 است.

 

نمودار هفتگی

 

اما برعکس سناریو قبل هم می‌تواند وجود داشته باشد. یعنی اگر میانگین متحرک 200 (خط آبی) را به عنوان حمایت قدرتمند در نظر بگیریم، اتریوم می‌‌تواند به سمت میانگین متحرک 50 روزه (خط قرمز) حرکت کند و اگر موفق به شکست میانگین متحرک شد هر دو رمز ارزهای ETH/BTC می‌تواند به قیمت 0.065 بازگردد تا بتواند روند صعودی، در میان مدت داشته باشد. اکنون با بررسی این مسائل داده‌های سایت Tradingview نمودار بالا به ما نشان می‌دهند.

 

 

جریان خالص به صندوق‌های رمزنگاری سازمانی

 

آیا گاو‌های بیت کوین، اتریوم را تحت تاثیر قرار داده‌اند؟

تداوم ضعف اتریوم در برابر بیت‌ کوین در داده‌های جریان سرمایه سازمانی هم تاثیرگذار بوده است. به گزارش Coinshares تا تاریخ 6 اکتبر صندوق‌های سرمایه‌گذاری گزارش دادند که صندوق بیت‌ کوین 246 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است در حالی که صندوق‌های اتریوم سرمایه‌ خود را از دست داده‌اند و شاهد خروجی به ارزش 104 میلیون دلار بوده‌اند. همچنین این اختلاف احتمالا به دلیل تاییدیه ETF صندوق‌های قابل معامله بیت‌ کوین است. علاوه بر این، چهارمین هاوینگ بیت‌ کوین در 24 آوریل 2024 نیز به عنوان یک بادگیر در مقابل جریان سرمایه به اتریوم و آلت‌ کوین‌ها عمل می‌کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها