اصلاح قیمت بیت کوین پایان می یابد

عده ای از تحلیلگران با بررسی خط روند 7 ساله بیت کوین خبر از پایان اصلاح قیمت بیت کوین می دهند. این خط روند بار ها کف قیمتی و پایان روند صعودی (سقف قیمت) را مشخص کرد. اخیرا بیت کوین با برخورد به این خط روند صعودی به سمت بالا بازگشت. این بازگشت باعث شد که عده ای 40,000 دلار را قیمت کف بازار و پایان اصلاح قیمت بیت کوین بدانند.

هر چند گزارش هایی از BTC NEWS حالی از آن است که قیمت حاضر بیت کوین با کف قیمت آن در اواخر ژانویه ( دی) 20 درصد تفاوت دارد. و به همین دلیل بسیاری از معامله گران و تحلیلگران معتقد اند که اصلاح قیمت بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است. طبق تحلیل بیت کوین (BTC) این معامله گران وضعیت فعلی بازار را تله ی گاوی می دانند و کف قیمتی بازار را 30,000 دلار و حتی پایین تر پیش بینی می کنند.

این خاصیت بازار است عده ای بازار را خرسی و عده ای گاوی می بینند. با این حال بسیاری از تحلیل گرانی که می گویند اصلاح قیمت هنوز تمام نشده، قیمت بیت کوین در سال گذشته را 100,000 دلار و بالاتر پیش بینی می کردند.

در بسیاری از مواقع، زمانی که معامله‌ گران انتظار دارند قیمت در جهت مشخصی حرکت کند، بازار روند مخالف را دنبال می‌ کند. معامله‌ گران با این تصور که قرار است قیمت باز هم کاهش پیدا کند، بیت کوین‌ های خود را می‌ فروختند و به همین خاطر جهش اخیر باعث شد تا بسیاری از آنها از بازار جا بمانند. خصوصاً با در نظر گرفتن این نکته که قیمت پس از برخورد با یک خط روند صعودی 7 ساله به سطوح بالاتر بازگشت. گفتنی است که این خط روند دو مرتبه در جریان بازارهای نزولی گذشته، به‌ عنوان کف قیمت عمل کرده است.

 

خط روند 7 ساله بیت کوین

 

خط روند 7 ساله قیمت بیت کوین

خط روندی که در موردش حرف می زنیم در جریان نزولی 2014 الی 2015 شکل گرفت. یک باز هم در همان روز ها موقتا قیمت به زیر این روند سقوط کرد. پس از نوسان قیمت در محدوده این خط برای تقریبا دو سال، قیمت بیت کوین در عرض چند ماه از 2,500 دلار به 20,000 دلار رسید. 

در جریان بازار نزولی سال 2018، قیمت همواره بالای این خط نوسان می‌کرد و یک بار هم در دسامبر همان سال (آذر 97) کندل قیمت با سطح خط روند صعودی برخورد کرد که منجر به تشکیل کف قیمت این چرخه نزولی شد. درست مانند روند نزولی سال 2014 الی 2015، کمی بعد و در جریان سقوط بزرگ بازار در اوایل سال 2020 که با عنوان “سه‌شنبه سیاه” از آن یاد می‌ شود، حمایت این خط از دست رفت.

بازیابی حمایت این خط جرقه‌ای برای آغاز روند صعودی گسترده بیت کوین در اواخر 2020 و اوایل 2021 بود. از سال 2020 تاکنون نیز بیت کوین تنها یک بار و پس از سقوط غیرمنتظره قیمت به محدوده 30,000 دلار با این سطح برخورد کرد.

 

جمع بندی

جهش قیمت آغاز شد اما عدۀ کمی از معامله‌گران هستند که انتظار دارند این سطح کف قیمت باشد. اما چرا کسی این‌ طور فکر نمی‌کند؟ بیت کوین بارها و بیشتر از هر سطح دیگری، پس از برخورد با این خط روند صعودی به کف قیمتی خود رسید. در دسامبر سال 2018  نیز  بیشتر معامله‌ گران باور داشتند روند نزولی ادامه دارد و عدۀ کمی فکر می کردند این کف قیمت است. بعدها مشخص شد که این سطح، کف روند نزولی سال 2018 بود.

تمام این مقالات از نظرات تحلیلگران مختلف را بازگو می کنند و به عنوان سیگنال توصیه نمی شود. شما می توانید با کمک این مقاله اطلاعات خود را برای تصمیم گیری بالا ببرید و تصمیم بهتری بگیرید.

 

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها