آیا روسیه می تواند با ارزهای دیجیتالی تحریم ها را دور بزند؟

 

جیک چروینسکی از انجمن بلاک چین معتقد است که سیاستمداران نباید نگران باشند که روسیه ممکن است از ارزهای دیجیتالی برای فرار از تحریم های اقتصادی استفاده کند. چراکه در مقیاس مورد نیاز کشور روسیه، این حرکت امکان پذیر نیست. به گزارش کوین تلگراف؛ کارشناسان ارزهای دیجیتالی معتقد اند که نگرانی های سیاستمداران بلند پایه درباره فرار روسیه از تحریم های اقتصادی با استفاده از ارزدیجیتال “کاملا بی اساس” است.

آنها می گویند که بازار کریپتو به اندازه کافی بزرگ و یا عمیق نیست تا بتواند حجم مورد نیاز روسیه را پشتیبانی کند. همچنین زیر ساخت دارایی دیجیتالی این کشور حداقل است. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا، از جمله چهره های برجسته ای هستند که ارزهای دیجیتال می توانند ابزاری را برای روسیه فراهم کنند تا تحریم های شدید مالی برای تهاجم اوکراین را دور بزند. 

این کشور تقریبا از سیستم تراکنش های فرامرزی سوئیفت منع شده است. همچنین مشاغل در آمریکا و سایر کشور های غربی از انجام تجارت و معامله با بانک های روسیه و صندوق ثروت های ملی تحریم است. جیک چروینسکی، رئیس سیاست ارزهای دیجیتالی انجمن بلاک چین آمریکا یک موضوع طولانی در توییتر را در تاریخ 2 مارس منتشر کرد و توضیح داد که چگونه روسیه نمی تواند از ارزهای دیجیتالی برای فرار از تحریم ها استفاده کند.

 

آیا روسیه می تواند با ارزهای دیجیتال تحریم را دور بزند؟

 

چرا روسیه نمی تواند با ارزهای دیجیتالی تحریم ها را دور بزند؟

چروینسکی با سه دلیل نشان داد، چرا روسیه نمی تواند از رمزارز برای دور زدن تحریم های آمریکا استفاده کند. اولا تحریم ها محدود به دلار آمریکا نیست و در حال حاضر معامله یا تجارت برای هر شهروند آمریکایی با روسیه غیرقانونی است. او گفت فرقی ندارد از دلار، طلا، صدف دریایی یا بیت کوین استفاده کنند. 

ثانیاً؛ نیازهای مالی کشوری مثل روسیه بسیار فراتر از توانایی های کنونی بازار ارزهای دیجیتالی است. چروینسکی  آن را بیش از حد کوچک، پرهزینه، شفاف و غیرمفید برای اقتصاد روسیه می داند. به عبارت دیگر، حتی اگر روسیه بتواند به نقدینگی کافی دسترسی پیدا کند، باز هم نمی‌ تواند معاملات خود را در چنین بازاری مخفی کند.

ثالثاً؛ این کشور سال‌ ها تلاش کرد تا خودش را رفع تحریم کند، اما تاکنون نتوانست زیرساخت‌ های ارز های دیجیتال را فراهم کند. حتی مقررات رمزارز ها نیز هنوز در این کشور نهایی نشده است. چروینسکی می‌ گوید که به نظر نمی‌ رسد ارزهای دیجیتالی بخشی از برنامه‌ های روسیه برای کاهش اثرات تحریم‌ باشد.

واقعیت این است که پوتین سال‌ ها تلاش کرد روسیه را رفع تحریم کند ولی ارزهای دیجیتال بخشی از برنامه او نیست. استراتژی او شامل پخش ذخایر روسیه به یوان و طلا، انتقال تجارت به آسیا و غیره بود.”

سناتور دموکرات الیزابت وارن نیز در 1 مارس، اظهار داشت که تنظیم‌ کننده‌های مالی آمریکا باید دارایی‌ های دیجیتال را مورد بررسی قرار دهند، زیرا در معرض خطر “فرار از تحریم های اقتصادی “برای کشور های تحریم شده، می باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوشین
نوشین
2 سال قبل

چرا جنگ روسیه و اوکراین باید روی بازار رمز ارزها تاثیر بزاره اخه؟نظر شما چیه تاکی ادامه داره این شرایط بازار؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  نوشین

اخبار سیاسی مختلف روی رفتار سرمایه گذارها و عرضه و تقاضا بازار تاثیر می گذاره

ستاره
ستاره
2 سال قبل

شاید بار روانی کاذب ایجاد بکنه و باعث بشه قیمت بعضی ارز ها
تغییر بکنه امکانش هست واقعا؟

بیت ایمن ادمین
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  ستاره

بله اخبار بزرگ و مهم معمولا می تونن روی احساسات سرمایه گذارا و رفتار اون ها تاثیر بذارن.
این مورد هم می تونه اینجوری باشه