تحلیل تکنیکال کازماس ATOM؛ تاریخ 24 تیر 1403

در دنیای ارزهای دیجیتال هرکدام از بلاکچین‌ها به طور جداگانه فعالیت دارند و هیچ ارتباطی بین آن‌ها وجود ندارد. چنین مشکلی باعث شده برخی از پلتفرم‌ها به وجود بیایند تا ارتباط بین بلاکچین‌های مختلف را برقرار کنند. شبکه کازماس cosmos به نوعی یک اینترنت بلاکچین محسوب می‌شود که ارتباط را بین شبکه‌های مختلف بلاکچین برقرار می‌کند. رمزارز اتم atom به عنوان توکن بومی شبکه کازماس شناخته می‌شود و به دلیل اهمیت پلتفرم ارائه دهنده آن از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است. این رمزارز در دوران اوج خود توانسته بود سقف قیمتی 45 دلار را هم ثبت کند.

امروز 24 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال کازماس (ATOM)، همراه شما هستیم تا روند قیمتی این توکن را بررسی کرده و محدوده‌های حمایت و مقاومت این رمزارز را تعیین کنیم. در حال حاضر مارک کپ Atom حدود 2.33 میلیارد دلار می‌باشد و در رتبه 33 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت کازماس چگونه است؟

فرض کنید که قصد سرمایه‌گذاری در رمز ارز اتم را دارید. یکی از نکات مهمی که باید مدنظر قرار دهید، تعیین روند قیمت اتم به کمک تحلیل تکنیکال می‌باشد. مشخص شدن روند قیمت اتم به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب خرید خود را انجام دهید و تصمیم منطقی‌تری اتخاذ کرده باشید. برای تعیین روند قیمت اتم از تحلیل تکنیکال در تایم فریک روزانه 1d استفاده می‌کنیم تا با داشتن دید کلی‌تر از بازار، تحلیل با ثبات‌تری ارائه بدهیم. با استفاده از نمودار سایت tradingview تحلیل را پیش می‌بریم.

 

روند قیمت کازماس چگونه است؟

 

نکته جالب توجه در تحلیل تکنیکال اتم این است که قیمت آن از اواسط سال 2022 تا کنون در یک کانال سایدوی (نه صعودی و نه نزولی) قرار گرفته و بین سقف 16 دلاری و کف 5 دلاری در نوسان ‌می‌باشد. شکسته شدن هرکدام از این مناطق حمایت یا مقاومت می‌تواند شرایط جدیدی را در روند قیمت اتم ایجاد کند. در حال حاضر قیمت اتم بر محدوده مهم 5 دلار قرار گرفته است. ناحیه 5 دلار حمایت استاتیک و مهم برای اتم به شمار می‌رود.

اگر این ناحیه باز هم مانع از ریزش قیمت شود، انتظار می‌رود atom مجددا تا سطح 16 دلار رشد داشته باشد و پس از آن باید منتظر واکنش به این ناحیه باشیم. اما در صورتی که محدوده حمایتی 5 دلار از دست برود شرایط متفاوتی رقم می‌خورد و محدوده 2.5 دلار اولین حمایت جدی در مسیر ریزش اتم خواهد بود. در حال حاضر واکنش کندل‌های قیمت در محدوده 5 دلار و همچنین سیگنال‌های صادر شده از اندیکاتور rsi احتمال رشد قیمت را بیشتر نشان می‌دهند.

 

شرایط کازماس برای نوسان گیری

هرگاه قیمت در محدوده‌‌ي مهم حمایتی یا مقاومتی قرار گیرد فرصت بهره مندی از نوسانات بازار بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه قیمت فعلی اتم چنین شرایطی دارد تریدرهایی که به صورت روزانه در بازار فعالیت دارند می‌توانند از این شرایط بهره مناسب را ببرند. البته اگر تجربه و دانش کافی در تحلیل تکنیکال را ندارید از انجام این کار اجتناب کنید چرا که ریسک بالایی دارد. جهت اینکه شرایط اتم برای نوسان‌گیری چگونه است به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم فریم 30m می‌ٰویم تا نوسانات بیشتری را از بازار مشاهده کنیم.

 

شرایط کازماس برای نوسان گیری

 

به نظر می‌رسد با رسیدن قیمت اتم به 6.1 دلار باید منتظر حرکت به سمت محدوده‌های پایین‌تر باشیم. چرا که روند کلی منفی است و در محدوده 6.1 دلار هم مقاومت سنگینی در مسیر atom قرار دارد.از طرفی اندیکاتور Rsi نیز به محدوده اشباع خرید نزدیک می‌شود و این مورد هم دلیلی است بر پرریسک بودن پوزیشن buy ‌در شرایط فعلی. لازم به ذکر است در صورتی که قیمت در منطقه 6.1 دلار برای پوزیشن Sell تایید بدهد اولین محدوده حد سود 5.6 دلار خواهد بود چرا که حمایت خوبی در این ناحیه وجود دارد. اما در حالتی که قیمت اتم موفق شود 6.1 دلار را هم به سمت بالا کراس کند شانس با پوزیشن‌های buy خواهد بود و تا قیمت 7 دلار هم پتانسیل صعود وجود دارد.

 

سخن آخر

تحلیل تکنیکال اتم cosmos نشان می‌دهد که هرچند فاز صعودی در قیمت این توکن حاکم نشده اما به دلیل قرار‌گیری در یک محدوده حمایتی مهم فرصت مناسبی برای خرید با دید بلند مدت فراهم شده است. البته برای خرید باید اجازه دهید تا قیمت بالاتر از این ناحیه حمایتی تثبیت بدهد و سپس اقدام خود را عملی کنید. اتم به دلیل بهره مندی از شرایط فاندامنتال قوی می‌تواند یک گزینه مناسب در سبد سرمایه‌گذاری باشد. ضمنا در صورتی که به صورت روزانه ترید می‌کنید حتما حد ضرر خود را به صورت منطقی رعایت کنید تا در دام نوسانات بازار گرفتار نشوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها