نرخ گس اتریوم (Gwei) بعد از آپدیت مرج

زمانی که صحبت از آپدیت اتریوم به میان آمد، یکی از قسمت های قابل توجه آن یعنی میزان کارمزد نیز مطرح شد. میزان کارمزد همواره یکی از دلایل ضعف اتریوم در برابر رقبایی چون سولانا، کاردانو و پولکادات بود که با آپدیت های اخیر، میزان آن کاهش یافت. اکنون نرخ گس اتریوم یا همان کارمزد شبکه، با گذشته تفاوت هایی دارد و کمتر است. در ادامه مقاله، به بررسی نرخ گس اتریوم در روزهای اخیر می پردازیم تا به خوبی بتوانید این موضوع را درک کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که آمار و ارقام اعلامی مربوط به تاریخی مشخص هستند و ثابت نمی مانند. بنابراین بهتر است که با مراجعه به سایت های تخصصی همچون اتر اسکن (EtherScan)، به صورت لحظه ای نرخ گس اتریوم را مشاهده کنید.

 

گس اتریوم

 

بررسی نرخ گس اتریوم در چند روز اخیر

چهار روز گذشته و در تاریخ 15 سپتامبر 2022، آپدیت مرج اتریوم انجام شد. در آن روز، کارمزدهای شبکه نسبت به روزهای قبل افزایش یافت و مقادیر حداقل: 4Gwei، میانگین: 16Gwei و حداکثر: 292Gwei را به ثبت رساند. در روزهای پس از آپدیت مرج یعنی 16، 17، 18 و 19 سپتامبر، شرایط به گونه دیگری بود و کارمزدهای شبکه کاهش یافتند. پایین ترین میزان کارمزد در این روزها برابر 2Gwei، میانگین کارمزد حدود 8Gwei و بالاترین میزان 143Gwei بود.

کاهش کارمزد اتریوم نسبت به گذشته، می تواند استقبال از این شبکه را افزایش دهد. از طرفی، استفاده از سیستم اثبات سهام و افزایش سرعت شبکه نیز، دلیلی برای هجوم بیشتر علاقه مندان به سمت اتریوم هستند. با این تفاسیر، نرخ گس اتریوم هم می تواند مانند سایر عوامل کلیدی، انتخاب این شبکه را به مقصدی برای فعالان حوزه بلاک چین و ارز دیجیتال تحمیل کند. عده ای معتقد اند که آپدیت های اتریوم و تاثیرات آنان، می توانند سرنوشت شبکه را به شکلی روشن تر رقم بزنند و موقعیت آن را بهتر کنند. به همین خاطر، اغلب سرمایه گذاران موفق اتریوم، همچنان به سرمایه گذاری روی این پروژه ادامه می دهند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها