سود سرمایه‌گذاری طلا بیشتر است یا بیت ‌کوین

با روی کاری آمدن فناوری و رشد تکنولوژی‌های جدید و همچنین ورود بازارهای مالی متفاوت، معامله‌گران با تنوع زیادی در سرمایه‌گذاری روبرو هستند. با در نظر داشتن این موضوع در بین تمامی این گزینه‌ها سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و همچنین طلا به عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای جهانی شناخته می‌شوند.

به نوعی طلا یک دارایی سنتی با ارزش ذاتی بالا برای سرمایه‌گذاری فیزیکی محسوب می‌شود که در حفظ سرمایه و مقابله با نوسانات اقتصادی نقش به سزایی دارد. از سمت دیگر، بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال می‌باشد که به سرعت به یک منبعی برای سرمایه‌گذاری جدید تبدیل شد. اگر بخواهیم به مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا بپردازیم باید بگوییم سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال از جمله بیت کوین یا رمز ارزهای شناخته شده دیگر مزایا و معایبی زیادی دارد. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داریم توضیحات کامل‌تری در خصوص مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا و مباحث زیر بپردازیم.

  1. مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا
  2. ریسک های سرمایه گذاری طلا و بیت کوین
  3. مهم ترین تفاوت سرمایه گذاری بیت کوین و طلا چیست؟
  4. مقایسه سود خرید طلا و بیت کوین چیست؟
  5. بازار طلا در بورس و ارزهای دیجیتال چه تاثیری دارد؟

 

مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا در چیست؟

 

مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا

اگر بخواهیم به مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا بپردازیم باید بگوییم در ابتدا برای خرید و سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی‌ها باید فاکتورها و زوایای مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا با توجه به نوساناتی که این روزها در بازارهای مالی متفاوت شاهد آن هستیم در نظر داشتن این فاکتورها می‌توانند تاثیر به سزایی بر روی تصمیم نهایی ما بگذارند. همچنین تا حدی می‌تواند در سوددهی ما نیز تاثیرگذار باشد که این فاکتورها عبارت‌اند از:

قدرت استحکام دارایی

یکی از فاکتورهای اساسی در خصوص مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا قدرت استحکام آن دارایی می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوع باید به این نکته توجه کرد که از طلا به عنوان یک دارایی فیزیکی و مستحکم در بلند مدت استفاده می‌کنند، سالیان سال است که طلای فیزیکی در ثروت و تکامل انسان‌ها نقش مهمی ایفا کرده است. همچنین از سوی دیگر بیت کوین که بسیاری از سرمایه گذاران آن را شکل جدیدی از طلا می‌دانند، می‌تواند گزینه مناسبی نیز باشد، چرا که بیت کوین با اصول رمزنگاری شده و تکنولوژی پیشرفته بلاک‌چین امنیت و پایداری بالایی دارد.

نوسانات قیمتی بیت کوین و طلا

به طور معمول سرمایه گذاران از تنوع دارایی‌ها برای کاهش ریسک استفاده می‌کنند، برهمین در خصوص مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا باید گفت سرمایه گذاری در هر دو این دارایی‌ها به عنوان یک سبد سرمایه‌گذاری مناسب محسوب می‌شوند. زیرا هر دو دارایی خصوصیات بسیار زیادی را به همراه دارند. که اگر بخواهیم به خصوصیات آن‌ها اشاره کنیم باید بگوییم بیت کوین نوسان قیمتی بیشتری دارد و ریسک بیشتری هم دارا است. اما طلا نوسان‌ نسبت به بیت کوین نوسانات قیمتی کمتری را در بر دارد، به همین دلیل برای حفظ ارزش سرمایه در اولویت است.

 

 چه ریسک هایی برای سرمایه گذاری طلا و بیت کوین وجود دارد؟

 

چه ریسک هایی برای سرمایه گذاری طلا و بیت کوین وجود دارد؟

نکته‌ای که در زمان سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کرد این است که سرمایه‌گذاری بر روی هر دو این دارایی‌ها قطعا ریسک بالایی را به همراه دارد و در این بین باید به مدیریت ریسک و سرمایه پرداخت. ریسک‌هایی که این دو دارایی متفاوت را تهدید می‌کند کاملا با یکدیگر متفاوت است به طور مثال سرمایه‌گذاری روی طلا، ممکن است نگرانی‌هایی بابت نوسانات قیمت، مشکلات ذخیره‌سازی فیزیکی داشته باشد اما از سوی دیگر بیت کوین ریسک‌هایی مانند نوسانات قیمتی شدید، امنیت و نگهداری کیف پول‌ها و تهدیدات امنیتی را با خود به همراه دارد.

اگر بخواهیم به مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا بپردازیم باید بگوییم انتخاب بین طلا و بیت کوین برای سرمایه‌گذاری و سوددهی بستگی به هدف شما دارد. البته که این موضوع از نظر اهداف زمانی و تحمل ریسک هر سرمایه‌گذار مشخص می‌شود. بهترین راه برای انتخاب مناسب در خصوص سرمایه‌گذاری میان طلا و بیت کوین، داشتن آگاهی و مطالعه کافی بر روی این دو دارایی‌ می‌باشد، اما از طرفی داشتن یک مشاور و متخصص که از تجربه کافی در زمینه سرمایه‌گذاری طلا و ارز دیجیتال برخوردار است؛ می‌تواند در حفظ منافع مالی شما تاثیر گذار باشد.

 

 مهم ترین تفاوت سرمایه گذاری بیت کوین و طلا چیست؟

 

مهم‌ترین تفاوت سرمایه‌گذاری بیت کوین و طلا چیست؟

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که در خصوص طلا و ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در اولین نگاه توجه سرمایه‌گذار را به خود جلب می‌کند شکل و حالت این دو دارایی می‌باشد. زیرا طلا به عنوان یک فلز گران‌بها، به صورت طبیعی وجود دارد و به سادگی قابل شناسایی و لمس کردن است. اما بیت کوین برعکس طلا یک ارز دیجیتال است که به وسیله قدرت رمزنگاری و تکنولوژی بلاک‌چین (Blockchain) ایجاد می‌شود و هیچ حالت فیزیکی ندارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم در خصوص مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا یا حتی سرمایه‌گذاری که می‌تواند توجه معامله‌گران را به خود جلب کند حمل و نقل آن دارایی می‌باشد. به خاطر شکل فیزیکی طلا ممکن است حمل و نقل آن به ابزارهای خاصی نیاز داشته باشد و سرمایه‌گذاران مجبور باشند هزینه زیادی بابت حمل و نقل آن پرداخت کنید. از طرف دیگر بیت کوین بدون هیچ مشکلی و به سادگی از طریق اینترنت و نرم افزارهای لازم قابل حمل و نقل است.

همچنین طلا معمولا در بازارهای محلی و جهانی قابل معامله است، اما به مکان و زمان خاصی نیاز دارد و ممکن است در آن زمان تنها بتوانید به تعداد کمی طلا دسترسی داشته باشید. اما بیت کوین هیچ محدودیتی ندارد و در هر نقطه از جهان به آسانی قابل معامله است. که نامحدود بودن بیت کوین در مقایسه با طلا یکی‌دیگر از تفاوت‌های عمده میان این دو دارایی می‌باشد.

یکی‌دیگر از تفاوت‌های مهم در مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا یا سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی مالکیت آن‌ها می‌باشد. مالکیت طلا از طریق مدارک مالکیتی مانند سند یا گواهی مالکیت تأیید می‌شود و معاملات انتقال مالکیت آن نیاز به مراحل حقوقی دارد. اما در بیت کوین، تمام تراکنش‌ها به صورت اینترنتی و از طریق تکنولوژی بلاک‌چین انجام می‌شوند که امکان انتقال مالکیت سریع‌تر را فراهم می‌کند.

 

مقایسه سود خرید طلا و بیت کوین چیست؟

 

مقایسه سود خرید طلا و بیت کوین چیست؟

برای خرید ارزهای دیجیتال شما تنها نیاز به استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتالی دارید که به صورت اینترنتی کار شما را انجام دهند تا بتوانید ارز فیات خود را در مدت زمان کوتاهی به بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید و در کیف پول خود نگهداری کنید. در این بین صرافی‌ ارز دیجیتال بیت ایمن به شما کمک می‌کند که به راحتی بتوانید بیت کوین و یا سایر رمز ارزها را خریداری کنید.

اما برای خرید طلای فیزیکی شما حتما باید به مراکز خرید طلا به صورت حضوری مراجعه کنید تا بتوانید با سند مالکیت طلا را با اطمینان خریداری کنید. اما امروزه به صورت معاملات ETF برای سرمایه‌گذاران شرایطی فراهم شده است تا شما و ساید معامله‌گران بتوانید بدون مراجعه حضوری و از طریق کارگزاری‌های معتبر بورس ایران نیز خرید و فروش طلا را نیز به راحتی انجام دهید.

 

 بازار طلا در بورس و ارزهای دیجیتال چه تاثیری دارد؟

 

بازار طلا در بورس و ارزهای دیجیتال چه تاثیری دارد؟

البته نکته قابل توجهی که می‌توان از آن در مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا به آن دقت کرد این است که امروزه خرید و فروش طلا در بازار جهانی فارکس، بورس کالا و حتی بازار ارزهای دیجیتال در سبک معاملات قرارداد آتی (معاملات استقراضی اهرم دار) انجام می‌شود. این سبک برای اولین بار در سال 1974 در بازار معاملات نیویورک انجام شد و بعد از محبوبیت و بازخورد بسیار زیادی که در آن روزها به وجود آمد، معامله‌گران می‌توانند در تمامی بازارها طلا را به عنوان یک ارز استفاده کنند.

همچنین در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس، طلا را با نماد (XAU) می‌شناسند. حرف (X) مخفف INDEX و به معنی شاخص است و (AU) نماد شیمیایی طلا شناخته می‌شود. ممکن است در برخی از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال نیز معاملات طلا به همین صورت انجام بگیرد.

همانطور که در این مقاله شاهد آن بودیم با مقایسه سود ارز دیجیتال و طلا متوجه شدیم هر دو این دارایی‌ها ریسک زیادی را به دنبال دارند. که به برخی از آن‌ها همچون امنیت بیت کوین و نوسانات قیمتی شدید آن و مشکلات حمل و نقل و نوسانات قیمتی طلا که بیشتر برای حفظ ارزش سرمایه استفاده می‌شود اشاره کردیم. اما برای داشتن یک سبد کم ریسک سرمایه‌گذاری به تنوع در دارایی‌ها نیاز داریم و باید با مدیریت سرمایه و ریسک از هر دو دارایی استفاده کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها