تحلیل تکنیکال ماتیک MATIC؛ تاریخ 24 تیر 1403

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارزهایی هستید که از لحاظ فاندامنتال قوی هستند رمزارز متیک یا پالیگان می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. این رمزارز که با نماد matic شناخته می‌شود یکی از موفق‌ترین توکن‌های لایه دوم اتریوم می‌باشد که برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری به وجود آمده‌اند. اما توجه داشته باشید که برای خرید یک توکن الزاما شرایط مناسب فاندامنتال نمی‌تواند ملاک باشد. چرا که فراز و فرود قیمتی در بازار مالی و خصوصا بازار کریپتو امری عادی بوده و بدون توجه به تحلیل تکنیکال، خرید باارزش‌ترین دارایی‌ها هم می‌توانند زیان آور باشند.

برای مثال اگر خرید در منطقه اشباع قیمت یا در میانه روندی نزولی سبب می‌شود سرمایه شما به سرعت وارد ضرر شود و جبران آن ممکن است مدت‌ها زمان ببرد. امروز 24 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال متیک همراه شما خواهیم بود تا ضمن آشنایی با روند حرکتی این توکن با محدوده‌های مهم قیمت آن آشنا بشویم. در حال حاضر متیک در رتبه 20 بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و مارکت کپ آن حدود 4.9 میلیارد دلار می‌باشد.

 

روند قیمت ماتیک (پالیگان) چگونه است؟

آشنایی با روند قیمتی پالیگان از طریق تحلیل تکنیکال کمک خواهد کرد تصمیم‌گیری منطقی‌تری در مورد خرید یا فروش این توکن داشته باشیم. برای اینکه روند قیمت matic‌ را مشخص کنیم بهتر است تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه 1d انجام دهیم. این کار باعث می‌شود دید وسیع‌تری از بازار داشته باشیم و تحلیل انجام شده نیز از ثبات بالاتری برخوردار خواهد بود. برای پیشبرد تحلیل از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت ماتیک (پالیگان) چگونه است؟

 

به طورکلی متیک پس از ثبت قیمت در سقف تاریخی 3 دلار روند نزولی در پیش گرفت و دیگر موفق نشد فراتر از 1.5 دلار برود. طی تمام این مدت قیمت پالیگان در بازه 0.4 دلار تا 1.5 دلار در نوسان بوده و یک کانال قیمتی در این محدوده را تشکیل داده است. نکته امیدوارکننده برای طرفداران متیک این است که پس از ریزش اخیر بیت‌ کوین قیمت متیک نیز به کف کانال قیمتی خود رسیده و در این ناحیه شاهد حمایت قیمتی بوده است. چنانچه قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارز matic‌ را دارید پس از تثبیت قیمت بالاتر از ناحیه 0.45 دلار می‌توانید به عنوان یک پله ورود بخشی از خرید خود را نهایی کنید. در صورت صعود قیمت از این ناحیه اولین محدوده مقاومتی مهم 1.5 دلار خواهد بود.

توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال هیچ قطعیتی وجود ندارد و صرفا احتمالات با اولویت بالاتر در نظر گرفته می‌شوند. بنابریان در صورتی که متیک نتوانست بالاتر از 0.45 دلار تثبیت داشته باشد و روند نزولی جدیدی را آغاز کرد، اولین محدوده حمایتی که مانع از ریزش قیمت می‌شود 0.3 دلار خواهد بود.

 

آیا ماتیک برای نوسان‌گیری مناسب است؟

اگر فعالیت شما در بازار ارزدیجیتال صرفا به قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت نبوده و تسلط کافی بر دانش تحلیل تکنیکال دارید با رعایت مدیریت سرمایه می‌تواند به صورت روزانه ترید یا نوسان‌گیری را انجام دهید. جهت اینکه بدانیم وضعیت پالیگان برای نوسان‌گیری مناسب است یا خیر تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30m انجام می‌دهیم تا بیشتر در معرض نوسانات بازار قرار بگیریم.

 

آیا ماتیک برای نوسان‌گیری مناسب است؟

 

در تایم فریم ۳۰ دقیقه (30m) تا زمانی که قیمت ماتیک بالاتر از 0.48 دلار باشد احتمال موفقیت پوزیشن‌های buy‌ بیشتر است اما در صورتی که این ناحیه از دست برود با توجه به تثبیت صورت گرفته پایین‌تر از EMA20 درصد موفقیت پوزیشن‌های Sell ‌بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که تمایل اندیکاتور Rsi به سمت ریزش است و اگر قصد ترید دارید بهتر است اندکی صبر کنید تا وضعیت قیمت در نواحی مهم مشخص شود. پوزیشن‌گیری در چنین شرایطی هرچند هم که با موفقیت همراه باشد ریسک بالایی دارد و تریدر حرفه‌ای تا حد ممکن از این شرایط دوری می‌کند.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتالی ماتیک سبب شده افراد زیادی تمایل به خرید و سرمایه‌گذاری در این توکن را داشته باشند. از دید تحلیل تکنیکال هنوز شرایط متیک صعودی نشده اما با توجه به وضعیتی که دارد می‌تواند برای یک پله خرید مناسب باشد. بنابراین با مشاهده واکنش مثبت در نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال می‌توانید خرید خود را عملی کنید. اما درصورتی که به عنوان تریدر فعالیت دارید باید بدانید که در حال حاضر ریسک کار بالا است و اگر صبر کنید تا قیمت به حمایت و مقاومت‌های مهم‌تر برسد نتیجه بهتری خواهید داشت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها