ارز دیجیتال مونرو می تواند تا پایان سال به 10 هزار دلار برسد

مونرو در طول این هفته و هم‌ زمان با سقوط قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال، روند صعودی خوبی را تجربه کرد. با این حال، برخی از تحلیلگران با استناد به نمودار قیمت مونرو، معتقد اند که این ارز دیجیتال می‌ تواند تا پایان 2022 سال به تارگت 10,000 دلاری برسد.

به نقل از کوین تلگراف، پرایوسی کوین مونرو (XMR) ، هفته گذشته هم‌ زمان با افت 8.5 درصدی بازار کریپتو، نزدیک به 10 درصد رشد داشت. به علاوه، ارز دیجیتال مونرو از مقاومت خط روند چند ماهه خود عبور کرد که نشان می‌ دهد در آینده صعود بیشتری خواهد داشت.

قیمت مونرو در 24 ساعت گذشته از اوج 245 دلاری دو ماه اخیر خود که روز قبل ثبت کرد، حدود 4 درصد افت کرد. با این حال، این ارز دیجیتال همچنان در بازه زمانی هفتگی از رقبای اصلی خود، مانند بیت کوین و اتریوم با عملکرد بهتری رو به رو شد .

احتمالات درباره شرکت‌ هایی که از مونرو برای دور‌زدن تحریم‌ ها استفاده می‌ کنند، جذابیت آن را برای سرمایه‌ گذاران افزایش می دهد. در همین حال، بروکینگز (Brookings)، گروه تحقیقاتی آمریکایی، ماه گذشته هشدار داد که از مونرو می‌ توان به‌ عنوان روشی برای فرار از تحریم‌ ها استفاده کرد.

بروکینگز می گوید:

 “به‌ خاطر مشکلاتی که در ردیابی تراکنش‌ های پرایوسی کوین‌ ها وجود دارد، سازمان امور مالیاتی آمریکا (IRS) برای افرادی که بتوانند مدل مبتنی بر حریم خصوصی مونرو، زی کش (Zcash) و سایر ارزهای دیجیتال مشابه آنها را دور بزنند و یا تراکنش‌های آن را ردیابی کنند، مبلغ 625,000 دلار پاداش تعیین کرد.”

ارزش بازار مونرو از ماه فوریه (بهمن) تقریباً 85 درصد افزایش یافت و به 4.3 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که شاخص‌ های تکنیکال نشان می‌ دهند مونرو می‌ تواند در سه‌ ماهه دوم سال 2022 رشد بیشتری را تجربه کند.

 

تحلیل قیمت مونرو

 

تشکیل الگوی صعودی  پرچم و فنجان و دسته در نمودار مونرو

مونرو در هفته جاری، خط روند نزولی‌ ای را که از مه 2021 (اردیبهشت) مانع از جهش قیمت شد را شکست.

قسمت جالب ماجرا اینجاست که از ترکیب خط روند بالایی و پایینی روی نمودار مونرو، چیزی شبیه به الگوی پرچم صعودی تشکیل می شود. مهمترین اصل الگوی پرچم صعودی این است که قیمت از محل شکست سقف پرچم، در جهت روند صعودی قبلی که اصطلاحا میله پرچم می نامند، جهش خواهد داشت.

 

نمودار XMR

 

به‌ عنوان یک قاعده کلی، هدف الگوی پرچم پس از شکستن مقاومت الگو، جهش به‌ اندازه ارتفاع میله اول است. بنابراین احتمال جهش تقریباً 110 درصدی (افزایش 235 دلاری) مونرو و رسیدن به قیمت 480 دلار وجود دارد.

با این حال، دان یاکا (Don Yakka)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، مدعی است در بازه‌ های زمانی طولانی‌ تر اگر الگوی فنجان و دسته ایجاد شود، قیمت مونرو می‌ تواند تا 10,000 دلار رشد کند!

 

نمودار ارز دیجیتال مونرو

 

تشکیل الگوی فنجان و دسته نشان‌ می دهد، ادامه روند صعودی است. در این الگو ابتدا قیمت در روندی به شکل حرف U نوسان می‌ کند. به‌ دنبال آن اصلاح شدیدی وجود دارد که نشان‌ دهنده تثبیت قیمت است و با عنوان دسته الگو از آن یاد می‌ شود. الگوی فنجان و دسته شباهت زیادی با الگوی پرچم دارد.

باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که پرایوسی کوین‌ هایی مانند مونرو، به‌ دلیل افزایش فشار نظارتی از سوی دولت‌ های مختلف در سراسر جهان، همواره با خطر سقوط رو به‌ رو هستند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
2 سال قبل

پرچم مونرو بالاست منم دارمش عالیه این ارز

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  حمید

ایشلا که همیشه پرسود باشید

محمدعلی
محمدعلی
2 سال قبل

از خیلیا شنیدم ارز خیلی خوبی هست و جای رشد داره

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  محمدعلی

بله پرایوسی کوین ها هنوز هم پتانسیل های بالا دارن

محمدعلی
محمدعلی
2 سال قبل

ارز خیلی خوبی هست و جای رشد داره امسال هم برای نوسان گیری خوب بود

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  محمدعلی

بله معمولا رویه مخالف بازار داره و میتونه برای وقت هایی که اکثر ارزها تو ضرر هستن سود خوبی بده

حامی
حامی
2 سال قبل

واقعا این ارز بی نظیره

اسما
اسما
2 سال قبل

طرفدارای خاصذخودشو داره این ارز

اسما
اسما
2 سال قبل

طرفدارای خاص خودشو داره این ارز منکه خیلی باهاش اوکی ام

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  اسما

بله می تونه انتخاب خوبی باشه

شهلا
شهلا
2 سال قبل

واقعا ارز خیلی جالبیه و اینکه قابل ردیابی نیست بیشتر جذابش کرده

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شهلا

سلام دوست عزیز
بله این ارز سیستم امنیتی واقعا بالایی داره و تقریبا هک کردنش غیرممکنه

پریسا
پریسا
2 سال قبل

بهترینه این ارز من واقعا سود خوبی روش داشتم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  پریسا

خدا رو شکر ایشالا همیشه پرسود باشید