تحلیل تکنیکال نیر پروتکل NEAR؛ تاریخ 3 تیر 1403

ارز دیجیتال نیر که با نماد اختصاری NEAR شناخته می‌شود توکن بومی پلتفرم NEAR Protocol به شمار می‌رود. شبکه NEAR یک بلاکچین اختصاصی می‌باشد و بر خلاف بسیاری از ارزها بر پایه بلاکچین‌های دیگر مانند اتریوم ساخته نشده است. توسعه دهندگان می‌توانند از این شبکه برای ساخت انواع برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنند و در عین حال نگران سرعت و امنیت شبکه نباشند. ایجاد تعادل بین مقیاس پذیری (سرعت تراکنش) و امنیت در شبکه یکی از چالش‌های اصلی در دنیای کریپتوکارنسی می‌باشد اما بلاکچین NEAR به کمک پدیده شاردینگ تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده است. امروز 4 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال ارز نیر پروتکل همراه شما خواهیم بود.

ارز نیر در حال حاضر مارکت کپی در حدود 5.6 میلیارد دلار دارد و از این حیث در رتبه 19 بازار ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. طبیعتا دامیننس این ارز پایین‌تر از یک درصد و حدود 0.24 درصد می‌باشد. در تحلیل تکنیکال امروز به بررسی روند قیمتی near می‌پردازیم و محدوده‌هایی که برای خرید و فروش مناسب هستند را مشخص می‌کنیم. با مطالعه این تحلیل بینش بهتری جهت سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری خواهید داشت.

 

بررسی روند قیمت نیر پروتکل NEAR

در نمودار سایت tradingview تایم فریم معاملاتی خود را بر روی 4h تنظیم میکنیم تا دید منطقی‌تری نسبت به روند قیمت ارز نیر داشته باشیم. تایم فریم‌های بالاتر به دلیل دوری از هیجانات لحظه‌ای بازار، کمک می‌کنند با دقت بیشتری در مورد روند قیمت صحبت کنیم.

 

بررسی روند قیمت نیر پروتکل NEAR

 

قیمت near در یک کانال رنج (کانالی که نه نزولی باشد و نه صعودی) بین محدوده‌های 8.5 و 5 دلار در حال نوسان بود. اما با شروع ریزش بیت کوین و سایر ارزها، توکن نیر هم ریزش خود را از سقف کانال قیمتی خود آغاز کرد و با شیب نسبتا زیادی به کف کانال یعنی محدوده حمایتی 5 دلار رسید. شدت ریزش قیمت به گونه‌ای بود که محدوده 5 دلار نتوانست همانند گذشته مانع از ریزش قیمت شود و در نهایت قیمت نیر پروتکل به پایین‌تر از این محدوده سقوط کرد و به عبارتی کانال قیمتی خود را به سمت پایین کراس کرد. با توجه به شرایط موجود، روند قیمت near نزولی می‌باشد و تا زمانی که پایین تر از 5 دلار قرار دارد نمی‌توان به صعودی شدن بازار این ارز امیدوار بود.

قیمت توکن نیر در حال تکمیل پولبک خود به محدوده شکسته شده 5 دلار می‌باشد و اندیکاتور RSI هم سیگنال نزولی را صادر کرده است. در صورت تایید و ادامه روند نزولی، قیمت نیر پتانسیل اصلاح تا 4 دلار را هم خواهد داشت و در این ناحیه با اولین حمایت جدی خود مواجه خواهد شد.

 

شرایط نوسان گیری نیر پروتکل

افرادی که به صورت روزانه از بازار نوسان گیری می‌کنند این امکان را دارند که هم از موقعیت‌های خرید و هم از موقعیت‌های فروش برای کسب سود بهره ببرند. البته که این کار ریسک بالایی دارد و نیاز هست که تجربه و دانش کافی داشته باشید. با تنظیم تایم فریم معاملاتی بر روی حالت 30m وضعیت بهتری برای تعیین شرایط نوسان گیری NEAR خواهیم داشت چرا که در این تایم فریم بیشتر در معرض نوسانات و هیجانات خواهیم بود.

 

شرایط نوسان گیری نیر پروتکل

 

به طور کلی روند نیر پروتکل در تایم فریم 30m نیز نزولی می‌باشد و به نظر می‌رسد اصلاح صعودی این ارز پس از برخورد با حمایت 4.5 دلار و رسیدن به مقاومت 5.5 دلار به اتمام رسیده باشد. خط روند صعودی کوتاه مدت نیر پروتکل در تایم فریم 30 دقیقه به سمت پایین شکسته شده و قیمت نیر میتواند از همین ناحیه به سمت 4.5 دلار مجددا حرکت کند. البته اندیکاتور RSI وضعیتی پر ریسک را نمایش می دهد و این احتمال وجود دارد که قیمت بار دیگر یک حرکت اصلاحی به سمت به سمت 5.5 دلار داشته باشد و از این ناحیه ریزش خود را آغاز کند. با این تفاسیر بهتر است که اولویت را پوزیشن های short قرار دهید و حد ضرر را اندکی بالاتر از 5.5 دلار قرار بدهید.

 

سخن آخر

برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی هیچگاه عجول نباشید و برای خرید بهترین نمادها هم صبر کنید تا قیمت به ارزنده‌ترین محدوده‌ها برای خرید برسد. اگر ارز NEAR را یک نماد مناسب برای سرمایه گذاری می‌دانید از این اصل غافل نشوید و برای خرید منتظر واکنش قیمت به محدوده‌های گفته شده در تحلیل تکنیکال نیر باشید. اگر هم در بازار کریپتو به عنوان تریدر روزانه فعالیت دارید با توجه به شرایط بازار بهتر است برای موقعیت‌های فروش اهمیت بیشتری قائل شوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها