پیشبینی روند قیمتی بیت کوین با بررسی شاخص ترس و طمع

در روزهای اخیر و با رسیدن قیمت بیت کوین به سطح زیر 30 هزار دلار، شاخص ترس و طمع در محدوده قرمز رنگ قرار دارد. این شاخص که عددی بین 0 و 100 را نشان می دهد، در روزهای اخیر عددی زیر 25 دارد. این موضوع بیانگر احساس ترس شدید در سرمایه گذاران است. در روز 17 می (27 اردیبهشت)، این شاخص به پایین ترین سطح خود از زمان همه گیری کرونا رسید. در این تاریخ شاخص ترس و طمع نمایانگر عدد 8 و ترس شدید در بین سرمایه گذاران ارز دیجیتال بود. امروز و در این مقاله قصد داریم تا با استفاده از این شاخص و تحلیل آن، روند قیمتی بیت کوین در آینده را پیشبینی کنیم.

البته بررسی شاخص ترس و طمع نمی تواند به طور قطعی ما را درباره روند قیمتی بیت کوین مطمئن کند. با این حال استفاده از آن در کنار سایر تحلیل ها می تواند ما را به نتیجه برساند.

 

شاخص ترس و طمع

 

شاخص ترس و طمع

پیش از اینکه به تحلیل شاخص و پیشبینی روند قیمتی بیت کوین بپردازیم، ابتدا با این شاخص آشنا می شویم. آن دسته از دوستانی که ما را در اینستاگرام دنبال می کنند احتمالا با شاخص ترس و طمع آشنایی دارند. این شاخص نمایانگر عددی بین 0 و 100 است که خود به 4 بازه 25 تایی تقسیم می شود. عدد 0 تا 25 در شاخص ترس و طمع، ترس شدید در سرمایه گذاران را نشان می دهد. بازه 25 تا 50 نیز به ترس اختصاص دارد و هر چقدر که عدد به 50 نزدیک تر شود، از شدت ترس کم می شود. از 50 تا 75، طمع سرمایه گذاران را به نمایش می گذارد. عدد 75 به بالا هم که به طمع شدید مربوط می شود.

معمولا زمانی که روند قیمتی بیت کوین مثبت است، شاخص عددی بالای 50 را نشان می دهد. زمانی هم که بازار نزولی است و قیمت بیت کوین کاهش می یابد، ترس در سرمایه گذاران شدت می گیرد و شاخص به زیر 50 می رسد. هنگامی که طمع در سرمایه گذاران شدت می گیرد، می توانیم انتظار اصلاح قیمت ها برای حفظ تعادل در بازار را داشته باشیم. زمانی هم که ترس به اوج خود می رسد، احتمالا روند قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مثبت خواهد شد. البته که با این توضیحات نمی توان زمان مشخصی را برای بازگشت روند تعیین کرد. باید از این تحلیل در کنار سایر تحلیل ها کمک بگیرید تا بتوانید تصمیم مطمئن تری را اتخاذ کنید.

 

روند قیمتی بیت کوین در آینده چگونه خواهد بود؟

بر اساس اتفاقات چند وقت اخیر و رسیدن شاخص ترس و طمع به عدد 8، بسیاری از تحلیلگران منتظر بهبود روند قیمتی بیت کوین هستند. بعضی از آن ها معتقد اند که بیت کوین پس از تثبیت بالای سطح 30 هزار دلار، می تواند روند مثبتی را تجربه کند. برخی دیگر از تحلیلگران حالت دیگری را در نظر می گیرند و احتمال کاهش مجدد قیمت بیت کوین پیش از شروع روند صعودی را می دهند. چیزی که در این بین واضح است، بازگشت قیمت بیت کوین به سطوح بالا می باشد. به همین دلیل سرمایه گذاران تازه کار نباید به خاطر فشار ترس تصمیمی احساسی بگیرند. با صبر کردن می توانید مانند هولدرها و نهنگ های بزرگ بازار، نتیجه بسیار مطلوبی بگیرید و ضرر کوتاه مدت خود را به سودی دلچسب تبدیل کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریسا
پریسا
2 سال قبل

انشالله اون روزی رو ببینیم که به 70 هزار دلار رسید دوباره

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  پریسا

امیدواریم
اما بهتره وقتی که بازار راحت نمی تونه سود بده رو دانشمون کار کنیم تا وقتی بازار برگشت ما هم آماده باشیم

حمید
حمید
2 سال قبل

منکه تا چند ماه دیگه فکر نمیکنم روند صعودی داشته باشه ولی قطعا دوباره سقف قبلی رو میزنه الان وقت خریده فقط

سهیل
سهیل
2 سال قبل

خیلی دوست دارم بدونم کی وقت فروشه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سهیل

شاخص ترس و طمع واسه تشخیص نقطه خرید و فروش معیار خیلی خوبیه

سهیل
سهیل
2 سال قبل

کاشکی میشد کف قیمتیش کی هست که بخریم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سهیل

هیچ کس نمی تونه 100 درصد مطمعن بگه کجا کف قیمت هست برای همین پله ای خرید کردن بهترین کاره