کیف پول تلگرام چیست؛ چگونه کیف پول تلگرام را فعال کنیم

در بازار کریپتوکارنسی نگهداری از دارایی‌های دیجیتالی یکی از مباحث مهم و نگران کننده برای سرمایه گذاران و معامله گران بوده است. از همین رو برای نگهداری انواع ارزهای دیجیتال کیف پول های متفاوتی راه اندازی شده است تا افراد به راحتی بتوانند دارایی‌های خود را با اطمینان کافی در این نوع پلتفرم‌ها نگهداری کنند. از همین رو تلگرام نیز، به عنوان یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های پیام رسانی، از این قافله عقب نمانده و با معرفی کیف پول تلگرام (Telegram Wallet)، گامی مهم در جهت نگهداری دارایی‌های دیجیتالی برداشته است.

البته کیف پول تلگرامی تنها خدمات تلگرام نمی‌باشد بلکه ارز دیجیتال تون کوین نیز یکی از خدمات پیام رسان تلگرام است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص کیف پول تلگرام بپردازیم.

 

کیف پول تلگرام چیست؟

 

کیف پول تلگرام چیست؟

کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) یکی از انواع کیف پول های نرم افزاری است که به صورت یک ربات، در پیام رسان تلگرام راه اندازی شده است. از همین رو افراد می‌توانند با استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام به واریز و برداشت و همچنین نگهداری از رمز ارزهای خود در كيف پول تلگرام بپردازند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این کیف پول برخلاف سایر کیف پول های ارز دیجیتال به صورت حضانتی فعالیت می‌کند. یعنی هنگام راه اندازی ولت تلگرام، کلیدهای خصوصی به کاربران ارائه نمی‌شود که این موضوع از جهاتی ویژگی‌ها و معایب خاص خود را دارد.

زیرا عدم ذخیره عبارت بازیابی کیف پول تلگرام توسط کاربران باعث تسریع فرآیند راه اندازی می‌شود. اما از طرف دیگر این موضوع به عنوان معایب این پروژه نیز به حساب می‌آید زیرا عدم دسترسی به کلید خصوصی به این معنا است که کاربران کنترل زیادی بر روی دارایی‌های خود ندارند. از همین رو در صورت بروز مشکل، احتمال از دست رفتن دارایی‌های سرمایه گذاران وجود دارد.

 

کیف پول تلگرام از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می کند؟

 

کیف پول تلگرام از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می کند؟

اکنون که با مفهوم کلی کیف پول ارز دیجیتال تلگرام آشنا شدید بهتر است بدانید که این پروژه از تمامی رمز ارزها پشتیبانی نمی‌کند و در حال حاضر تنها امکان واریز، برداشت و نگهداری نات کوین (NOT)، تون کوین (TON) و بیت کوین (BTC) وجود دارد. با در نظر داشتن این موضوع اگر کاربران به جز این سه رمز ارز، رمز ارزهای دیگری را به کیف پول تلگرام انتقال دهند ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوند.

برهمین اساس پیش از واریز و برداشت رمز ارزها به کیف پول تلگرام یا سایر پلتفرم‌های ارز دیجیتال باید دقت کنید که مبدا و مقصد از رمز ارز مورد نظر شما پشتیبانی کنند و شبکه‌ها یکسان باشد تا در این صورت انتقال شما به درستی انجام شود. قابل به ذکر است که در چند ماه اخیر تلگرام ربات‌هایی برای استخراج ارز دیجیتال معرفی کرده است برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد شما می توانید مقالات” همستر چیست” را مطالعه کنید.

 

چگونه کیف پول تلگرام را فعال کنیم؟

 

چگونه کیف پول تلگرام را فعال کنیم؟

برای استفاده از کیف پول تلگرام ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که کیف پول تلگرام کجاست یا ساخت کیف پول تلگرام چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم Telegram Wallet یک کیف پول نرم افزاری است که به صورت ربات فعالیت می‌کند. از همین رو این کیف پول تلگرامی برخلاف سایر کیف پول های نرم افزاری قابل دانلود نیست برهمین اساس کاربران و سرمایه گذاران نمی‌توانند به دانلود کیف پول تلگرام بپردازند و برای دستیابی به این ولت باید مراحل مختلفی را طی کنند.

به صورت کلی برای نصب کیف پول تلگرام ابتدا باید وارد حساب تلگرامی خود شوند سپس در قسمت سرچ کلمه Wallet را سرچ کنند و بر روی ربات کیف پول کلیک کنند. در این صورت همان طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید صفحه ربات کیف پول تلگرام باز می‌شود. از همین رو در این بخش از آموزش فعال سازی کیف پول تلگرام سرمایه گذاران باید بر روی کلمه Start کلیک کنند. در گام بعدی، برای دسترسی به برنامه کیف پول تلگرام باید گزینه Open Wallet را انتخاب نمایند.

 

Open Wallet

 

پس از گذراندن این مراحل همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید صفحه توضیحات کیف پول به شما نمایش داده می‌شود که در این صورت برای راه اندازی کیف پول تلگرام باید بر روی گزینه Let’s go کلیک کنید.

 

Let's go

 

از همین رو پس از گذراندن مراحل اموزش کیف پول تلگرام، ساخت کیف پول تلگرام به اتمام می‌رسد و می‌توانید رمز ارزهای تون کوین، نات کوین، تتر و بیت کوین را به این ولت اضافه کنند. 

 

واریز در ولت تلگرام چگونه است؟

 

واریز در ولت تلگرام چگونه است؟

اکنون که با ساخت کیف پول تلگرام آشنا شدید ممکن است این سوال برایتان به میان آید که واریز در Telegram Wallet به چه شکل است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید پس از راه اندازی کیف پول در تلگرام گزینه‌های متفاوتی را در قسمت منو مشاهده می‌کنید که این گزینه‌ها عبارت ‌اند از Send (برداشت رمز ارزها)، Add Crypto (واریز رمز ارزها)، Exchange (تبادل دارایی با سایر کاربران) و Sell (فروش رمز ارزها)، از همین رو سرمایه گذاران برای واریز ارزهای دیجیتال به این ولت باید بر روی گزینه Add Crypto کلیک کنند.

در این صورت صفحه جدیدی برای آن‌ها باز می‌شود که در این قسمت سه گزینه Bank Card (خرید با کارت بانکی) ، P2P Market (خرید از سایر کاربران یا همان بازار همتا به همتا) و External Wallet (دریافت دارایی از کیف پول خارجی) نمایش داده می‌شود. از همین رو برای واریز رمز ارزها باید بر روی گزینه External Wallet کلیک کنند و رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنند تتا بتوانند به صفحه واریز رمز ارزها دسترسی پیدا کنند.

در این قسمت باید دو روش برای واریز رمز ارزها به معامله گران نمایش داده می‌شود که این دو روش حاوی آدرس متن و کد QR است. بنابراین در قسمت آدرس می‌توانند با وارد کردن آدرس رمز ارز مورد نظر خود می‌توانند به شارژ کیف پول تلگرام بپردازند.

 

برداشت در ولت تلگرام چگونه است؟

 

برداشت در ولت تلگرام چگونه است؟

اکنون که با واریز ارزهای دیجیتال به کیف پول تلگرام آشنا شدید بهتر است با نحوه برداشت رمز ارزها از این کیف پول نیز آشنا شوید. برای برداشت رمز ارزها از Telegram Wallet باید گزینه Send را انتخاب کنند و آدرس مقصد را وارد کنند. البته باید در نظر داشته باشید که در برای برداشت نیز سه گزینه Bank Card (خرید با کارت بانکی) ، P2P Market (خرید از سایر کاربران یا همان بازار همتا به همتا) و External Wallet نمایش داده می‌شود.

از همین رو باید دقت کنید که در روش‌های Bank Card و P2P Market یک طرف معاملات همیشه باید ارز رایج‌های کشورها همچون یورو، دلار و غیره باشد. با در نظر داشتن این موضوع کاربرانی که قصد استفاده از این دو روش را دارند باید از ویزا یا مستر کارت برخوردار باشند.

 

مزایا و معایب کیف پول تلگرام

 

مزایا و معایب کیف پول تلگرام

برای شناخت هرچه بیشتر کیف پول تلگرام بهتر است در خصوص مزایا و ویژگی‌های این پروژه نیز اطلاعات کافی داشته باشید. به صورت کلی رابط کاربری این ولت به صورت ساده و روان طراحی شده است از همین رو کاربران و سرمایه گذاران تازه کار و مبتدی نیز می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. همچنین امنیت این پروژه از سطوح بسیار با برخوردار است و از الگوریتم‌های رمزنگاری قوی برای محافظت از دارایی‌های سرمایه گذاران کمک گرفته می‌شود.

البته سرعت بالا و کارمزد پایین کیف پول تلگرام نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای Telegram Wallet شناخته می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که هر پروژه در کنار داشتن ویژگی‌ها و مزایای متعدد از معایبی نیز برخوردار است. که پشتیبانی از رمز ارزهای محدود یکی از معایب این پروژه می‌باشد و از آنجایی که این کیف پول به صورت متمرکز فعالیت می‌کند و تیم توسعه دهنده تلگرام بر روی آن نظارت دارد بسیاری از کاربران از فعالیت در این پروژه خودداری می‌کنند.

 

جمع بندی

کیف پول تلگرام با ارائه امکانات گسترده‌ مانند پرداخت‌های سریع و امن، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و یکپارچگی با پلتفرم پیام رسان تلگرام، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان سرمایه گذاران و معامله گران به دست آورد. از همین رو افراد می‌توانند با استفاده از این ولت به نگهداری ارز تون کوین، نات کوین، بیت کوین و تتر بپردازند. البته کیف پول تلگرام یکی از انواع کیف پول های حضانتی می‌باشد که این موضوع نشان می‌دهد که کلید خصوصی کیف پول در اختیار شخص ثالث قرار می‌گیرد. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله به توضیح کامل‌تری در خصوص Telegram Wallet پرداختیم.

 

سوالات متداول

آیا کیف پول تلگرام برای تمامی نسخه ها قابل اجرا است؟

کیف پول تلگرام برای مرورگرهای اندروید و IOS طراحی شده است اما برای تمامی نسخه‌ها قابل استفاده نیست و تنها بر روی نسخه 9 به بعد اندروید و نسخه 14 IOS قابل اجرا است.

آیا کاربران ایرانی می توانند از کیف پول تلگرام استفاده کنند؟

از آنجایی که پیام رسان تلگرام برای کاربران ایرانی فیلتر شده است سرمایه گذاران ایرانی نمی‌توانند از کیف پول تلگرام استفاده کنند.

کیف پول تن اسپیس چه تفاوتی با کیف پول تلگرام دارد؟

تون اسپیس (Ton Space) یک کیف پول غیرحضانتی است که در پیام رسان تلگرام قرار دارد اما کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) یک کیف پول حضانتی می‌باشد یعنی مدیریت دارایی‌ها برعهده شخص ثالث قرار دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها