دی وای دی ایکس (dYdX) چیست؟

دی وای دی ایکس (dYdX) یکی از پلتفرم های جذاب استقراض وام است که مبتنی بر اتریوم بوده و کاملا به صورت غیر متمرکز فعالیت می کند. در نگاه اول دی وای دی ایکس یک پروژه استقراض وام ساده به نظر می رسد، در حالی که اگر کمی عمیق تر به بررسی این پلتفرم بپردازیم در میابیم که دی وای دی ایکس در تلاش است امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را به بالاترین سطح خود ارتقا دهد. همچنین دی وای دی ایکس یکی از موفق ترین پروتکل های وام دهی در عرصه ارز دیجیتال به شمار می رود که کاربران زیادی در آن به استقراض وام و یا وام دهی مشغول هستند. در ادامه دی وای دی ایکس را به طور کامل توضیح داده و ویژگی های منحصر به فرد آن را برای شما عزیزان نام برده ایم.

 

دی وای دی ایکس (dydx) چیست؟

قرض وام و وام دهی یکی از فعالیت های جذاب و پر طرفداری است که در حوزه ارز دیجیتال به واسطه پلتفرم های گوناگونی انجام می شود. مردم می توانند از طریق این نوع پلتفرم های غیر متمرکز، ارز دیجیتال وام بگیرند و یا مقداری از رمز ارز خود را به شبکه ارائه کنند تا افراد دیگری به واسطه آن وام بگیرند و خود نیز در برابر این عمل پاداش دریافت کنند. دی وای دی ایکس نیز یکی از این پروژه های استقراض وام است که به کاربران اجازه می دهد به طور مستقیم و بدون نیاز به واسطه وام دریافت کنند. dYdX با آنکه از رقبای سر سختی در این عرصه برخوردار است، اما با این حال بر ساخت ابزارهای معاملاتی پیشرفته تر در بلاک چین اتریوم متمرکز شده که این امر شبکه dYdX را از سایر پلتفرم ها متمایز می سازد.

 

ویژگی های دی وای دی ایکس

 

ویژگی های دی وای دی ایکس

dYdX یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز لایه دوم مبتنی بر اتریوم می باشد. این پلتفرم از چندین محصول مالی مانند معاملات دائمی، مارجین، معاملات اهرمی و معاملات نقطه ای پشتیبانی می کند. اصلی ترین ویژگی پلتفرم دی وای دی ایکس منبع باز بودن آن است. این پروتکل به کاربران سراسر جهان اجازه می دهد تا به صورت کاملا غیر متمرکز و بدون واسطه وام دهند و یا وام دریافت کنند. این عمل از طریق استخر های نقدینگی صورت می گیرد. کاربران در این فضا می توانند رمز ارز های خود را به عنوان وام ارائه دهند تا سایر کاربران از آن ها استفاده کنند.

البته افرادی که به پلتفرم دی وای دی ایکس رمز ارز برای وام ارائه می دهند شامل پاداش می شوند. همچنین می توان گفت همکاری پروژه دی وای دی ایکس با سایر پروژه های محبوب مانند زیرو ایکس 0X و starkware از ویژگی های دیگر این پلتفرم محسوب می شود که چشم انداز روشنی را برای آینده آن ارائه می دهد. برای آشنایی بیشتر با شرایط این پروژه، در بخش های بعدی به بررسی وضعیت قیمت، نحوه خرید و ذخیره دی وای دی ایکس می پردازیم.

 

قیمت dYdX

 

قیمت dydx

دی وای دی ایکس نیز مانند سایر رمز ارز ها در معرض نوسانات قیمتی قرار دارد. اوج قیمتی دی وای دی ایکس 27.68 دلار است که در ۰۸ مهر ۱۴۰۰ ثبت شد. در حال حاضر نیز قیمت dYdX ، با نرخ 6.03 دلار احتساب می شود و تسلط بازار آن 0.02% می باشد. همچنین در زمان نوشته شدن این مقاله دی وای دی ایکس با ارزش بازار ۳۹۴.۵۷ میلیون دلار در رتبه 139 بازار قرار گرفته و حجم کل مبادلات بازار آن 394,566,000.00 دلار تعیین شده است. تعداد کل کوین های قابل عرضه دی وای دی ایکس ۱ میلیارد است که مقدار ۶۵.۵۷ میلیون از آن در گردش بازار می باشد.

 

خرید دی وای دی ایکس (dydx)

با توجه به این که اختلاف قیمت فعلی dYdX با ATH آن زیاد است، افراد زیادی به خرید این توکن تمایل دارند. در صورتی که شما هم با این پروژه و ارز دیجیتال آن ارتباط برقرار کردید و مایل به خرید آن هستید، می توانید در صرافی بیت ایمن ثبت نام کنید. صرافی آنلاین بیت ایمن به شما امکان خرید دی وای دی ایکس و فروش آن با سرعت و امنیت بالا را می دهد. برای انجام این کار کافیست به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و با تکمیل فرایند ثبت نام، حساب کاربری خود را بسازید. اکنون می توانید به بخش اطلاعات کاربری بروید و احراز هویتتان را انجام دهید. دیگر همه چیز برای خرید dYdx حی و حاضر است!

با مراجعه به صفحه خرید و فروش دی وای دی ایکس و پر کردن کادر خرید، سفارش شما به راحتی ثبت می شود. برای ثبت سفارش می توانید از دو گزینه سفارش عادی و سفارش فوری کمک بگیرید. ویژگی های هر کدام از این امکانات را در مقاله قبلی (معرفی سلو) توضیح دادیم. بنابراین پس از خواندن این ویژگی ها می توانید روش های ثبت سفارش را با هم مقایسه کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

 

کیف پول های دی وای دی ایکس (dYdX)

 

کیف پول های dydx

انتخاب یک کیف پول مناسب برای سرمایه گذاری امن و معاملات روزانه، از مهم ترین مسائل دنیای ارز دیجیتال محسوب می شود. ارز دیجیتال dYdX نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به یک کیف پول دیجیتالی امن دارد. به همین دلیل در این قسمت برخی از بهترین کیف پول های دی وای دی ایکس را برای شما عزیزان نام بردیم. شما می توانید با نصب یکی از این کیف پول ها به راحتی ارز دی وای دی ایکس را معامله و یا ذخیره کنید.

  • کیف پول لجر Ledge ( نسخه سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور Trezor ( نسخه سخت افزاری)
  • متامسک MetaMask ( نسخه نرم افزاری)
  • آیم توکن Im Token ( نسخه نرم افزاری)

توجه داشته باشید هر یک از کیف پول هایی که در بالا نام بردیم هنگام نصب یک کلید خصوصی در اختیار شما قرار می دهند. این کلید خصوصی باید فقط نزد خودتان باشد و در جایی امن نگهداری شود. در صورتی که کسی به کلید خصوصی کیف پول شما دسترسی پیدا کند، امکان مدیریت دارایی هایتان را هم به دست می آورد.

جمع بندی

dYdX یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که از پروژه های محبوب استقراض وام محسوب می شود. علاوه بر این، dYdX به سرمایه‌گذاران DeFi اجازه می‌دهد تا با وام دادن به دارایی‌های دیجیتال خود به معامله‌گران روی پلتفرم، سود کسب کنند.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها