آیوتا چیست؟ همه چیز درباره ارز آیوتا (MIOTA)

چند سال قبل فناوری بلاکچین به عنوان عنصری متشکل از اقتصاد و تکنولوژی ظهور کرد. این فناوری باعث شد تا پیوند دنیای امور مالی با کامپیوتر و مسائل کامپیوتری مقدار زیادی تقویت شود. موضوع اصلی ما در این مقاله، شبکه و ارز آیوتا است که آن هم دقیقا کاری مشابه بلاکچین انجام داد. آیوتا هم با تلفیق اقتصاد و دنیای کامپیوتری، شبکه ای ساخت که ما را وارد بعد جدیدی از تکنولوژی کرد. در این مقاله با ارز دیجیتال MIOTA و شبکه آن بیشتر آشنا می شویم. سعی می کنیم ابعاد مختلفی از ارز آیوتا را به شما معرفی کنیم تا در مورد خرید آن تصمیم مناسبی بگیرید.

 

آیوتا چیست؟

 

آیوتا چیست؟

دو نماد IOTA و MIOTA، دو مفهوم مرتبط با یک شبکه و ارز دیجیتال را به ما می رسانند. نماد IOTA برای شبکه آیوتا و نماد MIOTA برای ارز دیجیتال آن به کار می رود. این شبکه جذاب را می توان هم دوره اتریوم (Ethereum) دانست؛ چرا که هر دو آن ها در سال 2015 به وجود آمدند. در همان سال، ارز آیوتا عرضه اولیه خود را انجام می دهد و نمی تواند سرمایه قابل توجهی را جذب کند.

البته در آن سال ها سرمایه اولیه بسیار زیادی در ICO ها جذب نمی شد. با قدرت گرفتن دوباره بیت کوین و ظهور اتریوم، در سال های 2017 و 2018، میزان جذب سرمایه در عرضه اولیه به طرز چشمگیری افزایش یافت. ارز آیوتا علی رغم شروع نه چندان مقتدرانه خود، توانست به مرور ارزش خود را به سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال نشان دهد. شبکه آیوتا با محوریت اینترنت اشیا و با هدف هوشمند سازی تمامی ابعاد زندگی انسان ایجاد شده است. به همین دلیل، می توان آن را یک شبکه کاربردی و ارزشمند دانست. بررسی IOTA از ابعاد دیگر هم باعث می شود تا اعتماد ما به سفیر اینترنت اشیا در بازار کریپتوکارنسی بیشتر شود.

 

ویژگی های آیوتا

 

ویژگی های ارز آیوتا

آیوتا یکی از خاص ترین پروژه های موجود در بازار کریپتوکارنسی می باشد. این پروژه با بهره گیری از تکنولوژی Tangle توانست جایگزینی برای بلاکچین پیدا کند. در واقع آیوتا به کمک تنگل، محدودیت های بلاکچین از قبیل مقیاس پذیری را کنار گذاشت. به همین واسطه گنجایش این شبکه نسبت به شبکه هایی که از بلاکچین استفاده می کنند بیشتر در نظر گرفته می شود. همچنین تنگل به آیوتا امکان فعالیت در زمینه اینترنت اشیاء را می دهد؛ چیزی که هدف اصلی این پروژه می باشد. آیوتا را می توان یک شبکه بدون کارمزد با گنجایش و سرعت بالا دانست که به کاربران زیادی امکان فعالیت هم زمان را می دهد.

ارز دیجیتال IOTA نیز روی دو شبکه IOTA و BEP20 (BSC) انتقال پیدا می کند. این ارز دیجیتال به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید در شبکه IOTA فعالیت کنید. اجرای قراردادهای هوشمند، انتقال دارایی و ارزش و سایر فعالیت های شما در این شبکه به کمک رمز ارز IOTA انجام می شود. سیستم آیوتا علاوه بر این قابلیت ها، به دستگاه ها و ماشین های مختلف قابلیت تبادل اطلاعات را می دهد. این موضوع در علم اینترنت اشیاء بررسی می شود که می تواند کارهای روزمره ما را سریع، آسان و هوشمند کند.

 

قیمت IOTA

 

قیمت IOTA

قیمت ارز دیجیتال IOTA مانند سایر رمز ارزها متغیر است. با هر بار معامله ارز آیوتا، قیمت این ارز دیجیتال نیز تغییر می کند. قیمت لحظه ای رمز ارز IOTA در تاریخ نگارش این مقاله 1.05 دلار آمریکا می باشد. میزان عرضه آیوتا معادل 2,779,530,283 واحد است و با افزایش تقاضا برای آیوتا، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. در صورتی که مایل به مشاهده قیمت آیوتا به تومان و تتر هستید، می توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سایت صرافی بیت ایمن آن را مشاهده کنید.

 

خرید آیوتا

 

خرید ارز آیوتا

چنانچه پس از آشنایی با این رمز ارز جذاب، نسبت به خرید آن تمایل پیدا کرده اید، این بخش مقاله می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در این بخش نحوه خرید آیوتا از صرافی بیت ایمن را به شما آموزش می دهیم. شما می توانید این کار را در عرض چند دقیقه و به راحتی انجام دهید. ابتدا لازم است که در سایت صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. پس از تکمیل این مرحله، می توانید با مراجعه به بخش خرید و فروش ارز آیوتا، سفارش خود را ثبت کنید. برای ثبت سفارش، می توانید از دو روش عادی یا فوری استفاده کنید.

سفارش عادی کارمزد کمتری دارد و قیمت آن را خودتان تعیین می کنید. با این حال معامله شما تا زمان رسیدن قیمت بازار به قیمت پیشنهادی انجام نخواهد شد. اگر می خواهید بلافاصله پس از ثبت سفارش معامله شما انجام شود، می توانید از گزینه سفارش فوری استفاده کنید.

 

 

کیف پول های IOTA

 

کیف پول های ارز آیوتا

بعد از خرید هر ارز دیجیتال نیاز به فضایی برای ذخیره سازی آن دارید. صرافی بیت ایمن این فضا را در قالب یک کیف پول 3 امضایی HD بسیار امن در اختیار شما می گذارد. با این حال نگهداری دارایی در کیف پول های غیر امانی به دلیل حفظ بیشتر حریم خصوصی بهتر است.

بنابراین می توانید با تهیه یک کیف پول جانبی، دارایی خود را پس از خرید به آن انتقال دهید. کیف پول های مختلفی هستند که از ارز دیجیتال آیوتا پشتیبانی می کنند. بعد از خرید ارز آیوتا از صرافی بیت ایمن می توانید آن را به کیف پول های مختلف انتقال دهید. در این قسمت فهرستی از این کیف پول ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • لجر (Ledger) – سخت افزاری
  • ترزور (Trezor) – سخت افزاری
  • کیف پول متامسک (MetaMask) – نرم افزاری
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) – نرم افزاری

این کیف پول ها همگی از ارز دیجیتال آیوتا پشتیبانی می کنند. پس از خرید IOTA از صرافی بیت ایمن، می توانید با تهیه یکی از این کیف پول ها، ذخیره سازی آیوتا را شخصا انجام دهید.

 

فروش آیوتا (IOTA)

برای فروش آیوتا در صرافی بیت ایمن کار چندان دشواری را در پیش نخواهید داشت. این عمل را می توان به سادگی و با مراجعه به صفحه خرید و فروش ارز آیوتا انجام داد. در این صفحه می توانید از کادر سبز رنگ برای خرید و از کادر قرمز رنگ برای فروش آیوتا استفاده کنید.

جهت فروش آیوتا کافی است کادر قرمز رنگ را با مقدار و قیمت دلخواه پر کنید. البته اگر نوع سفارش شما فوری باشد، قیمت بر اساس آخرین نرخ ثبت شده برای آیوتا تنظیم می شود. بنابراین تنها باید مقدار معامله را تعیین کنید. در صورت ثبت سفارش عادی تا زمان انجام معامله امکان لغو آن را دارید اما سفارش فوری در لحظه انجام می شود و امکان لغو آن وجود ندارد.

 

نتیجه گیری

برای ورود به دنیای رمز ارز و اقدام به خرید و فروش ارز آیوتا، می توانید روی کمک ما حساب کنید. صرافی بیت ایمن فضایی امن و مطمئن، متشکل از انواع رمز ارزها را برای شما فراهم کرده است. آیوتا یکی از این رمز ارزها می باشد که در زمینه اینترنت اشیاء (IoT) کاربرد دارد. با خرید این ارز دیجیتال می توانید به جامعه بزرگ سرمایه گذاران رمز ارزها بپیوندید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها