ارز رندر چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال RNDR

در چندین سال اخیر صنعت ساخت بازی‌های ویدیویی، انیمیشن‌ها و واقعیت مجازی با پیشرفت‌های زیادی مواجه شده است و سازندگان این نوع پروژه‌ها سعی داشتند با استفاده از رندرینگ، محصولات خود را به دنیای حقیقی نزدیک‌تر کنند. البته استفاده از رندرینگ یک پروسه زمان‌بر و پرهزینه برای بسیاری از سازندگان بود، از همین رو پروژه‌های متعددی برای رفع این مشکلات به میان آمدند.

شبکه و ارز رندر (Render Token) که با نماد RNDR شناخته می‌شود، یکی از پیشگامان این حوزه است. به صورت کلی این پروژه با هدف تسهیل و ارزان‌تر کردن فرآیند رندرینگ به وجود آمده و با استفاده از فناوری بلاک چین به کاربران اجازه می‌دهد تا قدرت پردازش غیرمتمرکز خود را به اشتراک بگذارند و در ازای آن پاداش دریافت کنند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص شبکه و ارز رندر بپردازیم.

 

ارز رندر چیست؟

 

ارز رندر چیست؟

ارز رندر یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در سال 2020 بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده است و با نماد اختصاری RNDR در بازار کریپتو شناخته می‌شود. در ابتدا ایده اصلی این پروژه توسط مدیر عامل شرکت OTOY inc، جولز اورباچ (Jules Urbach) با هدف تسهیل استفاده از GPU برای تمامی افراد جامعه مطرح شد. با در نظر داشتن این موضوع پروژه رندر با هدف آسان‌تر کردن فرآیند رندرینگ راه اندازی شده است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است بدانید رندرینگ به فرآیند تبدیل مدل کامپیوتری دو یا سه بعدی به دنیای واقعی گفته می‌شود.

البته استفاده از این فناوری به تجهیزات پیشرفته نیاز دارد، از همین رو افراد برای استفاده از این تجهیزات باید هزینه گزافی را پرداخت کنند که این موضوع برای تمامی افراد جامعه امکان پذیر نمی‌باشد. از همین رو پروژه رندر برای برطرف کردن این مشکل به میان آمده است تا افراد جامعه بتوانند فرآیند رندر مبتنی بر GPU، محیط‌های سه یعدی و غیره را به راحتی به دنیای واقعی نزدیک کنند. از همین رو افراد می‌توانند قدرت پردازش غیرمتمرکز خود را به اشتراک بگذارند و از این طریق پاداش دریافت کنند.

 

ویژگی های ارز رندر چیست؟

 

ویژگی های ارز رندر چیست؟

اکنون که با پروژه و ارز رندر آشنا شدید بهتر است بدانید در خصوص ویژگی‌های این پروژه نیز اطلاعاتی داشته باشید. به صورت کلی پروژه Render بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده است از همین رو این پروژه از تمامی ویژگی‌های شبکه اتریوم همچون قراداد هوشمند، امنیت، شفافیت و غیره برخوردار است. همچنین همانطور که پیش‌تر نیز به ان اشاره کردیم این پروژه برای سهولت استفاده از رندرینگ راه اندازی شده است، از همین رو هر جایی که نیاز به رندرینگ سه‌بعدی باشد، این ارز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

با در نظر داشتن این موضوع کسانی که دارای قدرت پردازش اضافی هستند می‌توانند آن را در اختیار شبکه قرار دهند و در ازای آن توکن‌های RNDR دریافت کنند. از همین رو افراد با استفاده از توکن RNDR می‌توانند به پرداخت هزینه‌های مرتبط به انیمیشن، تصاویر متحرک و رندر VFX در پروژه رندر بپردازند. البته این موارد تنها ویژگی‌های این پروژه نمی‌باشد بلکه پلتفرم و ارز رندر از ویژگی‌ها و کاربردهای زیادی برخوردار است.

 

قیمت ارز دیجیتال RNDR

 

قیمت ارز دیجیتال RNDR

ارز رندر در ابتدای فعالیت خود تا اواسط سال 2021 روند قیمتی مناسبی نداشت و با ریزش‌های شدیدی روبرو شد. ریزش‌های این توکن تا جایی ادامه داشت که در تاریخ 14 جون 2020، پایین‌ترین قیمت رندر یعنی 0.03676 دلار اتفاق افتاد. البته روند نزولی ارز رندر طولانی مدت نبود و این رمز ارز پس از گذشت مدتی با رشد قیمتی مواجه شد و روند صعودی را در پیش گرفت.

اما این رمز ارز مجددا از اواسط سال 2022 تا به امروز رشدها و ریزش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است که این موضوع باعث شده ATH رندر در 17 مارچ 2024 رخ دهد. البته این توکن در حال حاضر با قیمت 8.37 دلار معامله می‌شود و جایگاه 29 بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

خرید رمز ارز رندر

 

خرید رمز ارز رندر

اکنون که با پروژه و ارز دیجیتال رندر آشنا شدید بهتر است در خصوص خرید این پروژه نیز اطلاعات کافی داشته باشید. در چندین سال اخیر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال اعم از بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase Exchange)، اوککس (OKX)، بای بیت (Bybit)، کراکن (Kraken) از رمز ارز رندر پشتیبانی می‌کنند.

البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد توکن رندر را در لیست ارزهای خود قرار دهد تا کاربران به راحتی بتوانند به خرید ارز رندر بپردازند. از همین رو سرمایه گذاران تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت می‌توانند ارز دیجیتال رندر یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.

 

بهترین کیف پول ارز RNDR

 

بهترین کیف پول ارز RNDR

همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال رندر بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده است. از همین رو انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای توکن رندر عملکرد پیچیده‌ای نیست. زیرا بسیاری از ولت های ارز دیجیتال از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری از رندر را به شما معرفی کنیم.

  1. کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  2. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  3. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  4. کیف پول نرم افزاری تراست ولت ((Trust wallet))
  5. کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)

 

جمع بندی

ارز رندر (RNDR) با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین و شبکه‌های توزیع‌شده، توانسته است تحولی اساسی در صنعت رندرینگ ایجاد کند. این ارز نه تنها هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای رندرینگ پروژه‌های سه بعدی و گرافیکی را کاهش داده است، بلکه فرصتی برای کاربران فراهم آورده تا از قدرت پردازش بیکار خود درآمدزایی کنند. با توجه به روند رو به رشد استفاده از واقعیت مجازی، بازی‌های کامپیوتری و محتوای دیجیتال، ارز رندر پتانسیل زیادی برای توسعه و پذیرش گسترده در آینده دارد. این نوآوری نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با ترکیب فناوری‌های نوین، مشکلات موجود در صنایع مختلف را حل کرد و به بهره‌وری بالاتری دست یافت.

 

سوالات متداول

معایب ارز رندر چیست؟

هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌های متعدد از معایبی نیز برخوردار است و از آنجایی که ارز رندر بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده است از همین رو این پروژه هزینه‌های بالای گس فی را به همراه دارد.

مزایای توکن رندر چیست؟

پلتفرم رندر از امنیت بسیار بالایی بهره‌مند است زیرا این پروژه اطلاعات را در یک بلاک چین غیرمتمرکز ذخیره می‌کند.

ارزش بازار ارز رندر چقدر است؟

ارز دیجیتال رندر در زمان نوشتن این مقاله از مارکت کپ 3,623,145,433 دلاری بهره‌مند است و در جایگاه 28 بازار رمز ارزها قرار دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها