ارز TAO چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال بیت تنسور

با پیشرفت سریع فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی (AI)، پروژه‌های نوآورانه‌ای به وجود آمده‌اند که هر یک از ویژگی‌های متعددی برخوردار بودند. به صورت کلی این پروژه ترکیبی از این هوش مصنوعی و بلاک چین را به کار می‌گیرند تا امکانات جدیدی را ایجاد کنند. با در نظر داشتن این موضوع در چندین سال اخیر پروژه‌های متفاوتی راه اندازی شده است که بیت تنسور (Bittensor) یکی از این پروژه‌ها است.

به صورت کلی بیت تنسور یک پروتکل غیرمتمرکز است که مدل‌های یادگیری ماشین را به یک بازار رقابتی تبدیل می‌کند و تشویق به ایجاد هوش مصنوعی غیرمتمرکز می‌کند. همچنین این پروژه برای به کارگیری کارهای متعدد خود درون پروژه از رمز ارز بومی به نام ارز TAO برخوردار است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز تنسور و نحوه عملکرد آن در پروتکل Bittensor بپردازیم.

 

ارز TAO چیست؟

 

ارز TAO چیست؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم بیت تنسور (Bittensor) یک پروتکل غیرمتمرکز است که از ترکیب فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) تشکیل شده است. به صورت کلی این پروژه با ترکیب ویژگی‌های هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین یک شبکه یادگیری ماشینی توزیع شده را راه اندازی کرده است. از همین رو افراد می‌توانند با کمک این پروژه مدل‌های یادگیری ماشین خود را به اشتراک بگذارند و به طور همکارانه بر روی آن‌ها فعالیت کنند.

بنابراین می‌توان گفت هدف اصلی پروژه بیت تنسور تبدیل فرایند آموزش مدل‌های یادگیری ماشین به یک بازار رقابتی است که در آن کاربران به ازای مشارکت و ارزشی که به شبکه اضافه می‌کنند، با رمز ارزهای بومی به نام ارز TAO پاداش دریافت کنند. اکنون که با مفهوم کلی بیت تنسور آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص ارز TAO نیز داشته باشید. به صورت کلی ارز بیت تنسور در سال 2021 توسط یک گروهی متشکل از متخصصان بلاک چین، هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر که هر کدام در زمینه‌های تخصصی خود تجربه و مهارت دارند راه اندازی شد.

 

ویژگی های ارز TAO چیست؟

 

ویژگی های ارز TAO چیست؟

اکنون که با مفهوم کلی Bittensor آشنا شدید بهتر است بدانید که بیت تنسور به منظور ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز طراحی شده است، از همین رو کاربران بدون نیز به واسطه می‌توانند به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بپردازند. همچنین قابل ذکر است که ارز TAO تنها برای پاداش دهی به کاربران کاربرد ندارد بلکه برای پرداخت هزینه‌های تراکنش‌ها و مشارکت در حاکمیت شبکه نیز از این رمز ارز استفاده می‌شود.

از همین رو می‌توان گفت توکن‌های TAO نقش کلیدی در ایجاد انگیزه برای کاربران و تضمین امنیت شبکه ایفا می‌کنند. همچنین بیت تنسور با ارائه یک بستر بلاک چینی قابل اعتماد و انعطاف پذیر، برای کاربران شرایطی فراهم می‌کند تا افراد به راحتی و بدون نگرانی از مسائل امنیتی و تأمین منابع محاسباتی، پروژه‌های هوش مصنوعی خود را مدیریت و اجرا کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال بیت تنسور

 

قیمت ارز دیجیتال بیت تنسور

ارزدیجیتال بیت تنسور در ابتدای سال 2023 راه اندازی شد و این رمز ارز همان زمان تا به امروز نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. البته بهتر است بدانید که این رمز ارز در سال 2023 روند قیمتی مناسبی را در پیش نداشت و با ریزش‌های شدیدی روبرو بود. از همین رو ریزش این رمز ارز تا جایی ادامه داشت که در تاریخ 14 مارچ 2023 پایین‌ترین قیمت تاریخی TAO یعنی 30.40 دلار اتفاق افتاد. که این موضوعات توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد زیرا ریزش شدید TAO تنها چند ماه پس از عرضه اولیه بود.

البته روند نزولی این رمز ارز طولانی مدت نبود و پس از گذشت مدتی مجددا روند صعودی را در پیش گرفت و با رشد قیمتی خوبی مواجه شد و تا یک سال این رمز ارز با روندهای صعودی و نزولی زیادی روبرو بود تا در تاریخ 11 آپریل 2024 ارز بیت تنسور با رشد زیادی روبرو شد و سرمایه گذاران شاهد بالاترین قیمت تاریخی این رمز ارز یعنی 767.68 دلار بودند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که ارز TAO در حال حاضر رتبه 48 بازار را به خود اختصاص داده و با قیمت 283.86$ معامله می‌شود.

 

خرید رمز ارز TAO

 

خرید رمز ارز TAO

از سال 2023 تا به امروز ارز TAO با پذیرش زیادی از سوی جامعه کریپتوکارنسی روبرو شده است. از همین رو بسیاری از صرافی‌های شناخته شده همچون بایننس، کراکن، کوکوین، بیت گت و غیره این رمز ارز را به لیست ارزهای دیجیتال خود اضافه کردند. برهمین اساس سرمایه گذارانی که مشتاق به خرید ارز بیت تنسور می‌باشند می‌توانند با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید و فروش این رمز ارز در صرافی های شناخته شده بپردازند.

البته بهتر است بدانید که خرید ارز TAO تنها در صرافی های خارجی امکان پذیر نیست بلکه صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از این رمز ارز پشتیبانی کند. برهمین اساس کاربران می‌توانند پس از گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت با دو روش معامله آسان و حرفه ای به خرید این رمز ارز بپردازند.

 

بهترین کیف پول ارز بیت تنسور

 

بهترین کیف پول ارز بیت تنسور

سرمایه گذاران و معامله گران پس از خرید رمز ارزها در صرافی های متمرکز می‌توانند رمز ارزهای خود را درون کیف پولی که صرافی برای کاربران در نظر گرفته نگهداری کنند. اما از آنجایی که امکان هک و سرقت دارایی‌های دیجیتالی وجود دارد بهتر است کاربران پس از خرید انواع ارزهای دیجیتال رمز ارزهای خود را به کیف پول ارز دیجیتال انتقال دهند.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که در چندین سال اخیر کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال راه اندازی شده است. از همین رو در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را برای نگهداری از ارز TAO به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

  • کیف پول نرم افزاری کوین بیس (coinbase)
  • کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

 

نتیجه گیری

بیت تنسور با ارائه یک بستر بلاک چینی که امکان آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را با استفاده از منابع محاسباتی توزیع شده فراهم می‌کند، می‌تواند نقش مهمی در آینده تکنولوژی ایفا کند. این ارز دیجیتال با استفاده از توکن‌های خود، کاربران را به مشارکت در شبکه تشویق می‌کند و بدین ترتیب، توسعه و پیشرفت مدل‌های هوش مصنوعی را تسریع می‌بخشد. با توجه به این ویژگی‌ها، بیت تنسور پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از ارزهای دیجیتال برجسته در حوزه هوش مصنوعی دارد و می‌تواند به بهبود کارایی و شفافیت در این زمینه کمک شایانی کند.

 

سوالات متداول

ارزش بازار بیت تنسور چقدر است؟

در زمان نوشتن این مقاله ارزش بازار بیت تنسور 1,595,186,999 دلار است.

آیا بیت تنسور در همه کشورها قانونی است؟

بهتر است بدانید که در حال حاضر قانون یکسانی برای رمز ارزها مشخص نشده است و وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در هر کشور متفاوت است.

آیا امکان استخراج بیت تنسور وجود دارد؟

بله افراد می‌توانند با ارائه منابع محاسباتی به شبکه ارز TAO دربافت کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها