آیا ترا ضرر هولدرهای لونا (LUNA) را جبران خواهد کرد؟

دو کوان ساعاتی پیش با انتشار یک مقاله در وب‌ سایت رسمی بلاک چین ترا (Terra)، پیشنهادی برای جبران خسارات هولدرهای LUNA و UST و همچنین توسعه‌ دهندگان فعال در این شبکه ارائه کرد. در صورت موافقت جامعه لونا، قرار است یک فورک از شبکه ترا راه‌ اندازی شود. سپس در آن یک میلیارد توکن جدید میان کاربران متضرر از اتفاقات اخیر، توزیع شود.

 کوان، بنیان‌ گذار بلاک چین ترا، در ابتدای پیام خود گفت:

برخی از اعضای جامعه ترا و همچنین اعتبارسنج‌ های این شبکه پیشنهاد کردند یک فورک جدید از بلاک چین ترا را‌ه‌ اندازی شود تا بتوان با استفاده از آن خسارت ورودی به کل اکوسیستم ترا را جبران کرد.

کوان در مطلب جدید خود نوشت:

در حال حاضر میلیاردها دلار UST در بازار وجود دارد و ارزش توکن LUNA تقریبا به صفر رسید. حتی اگر ارزش UST پس از آنکه آخرین دسته از معامله‌ گران گرفتار نوسان قیمت‌ها و در نهایت تسلیم شدند، دوباره بازیابی می‌ شد، باز هم هولدرهای لونا به‌ قدری سرمایه از دست دادند که دیگر اکوسیستمی برای بازسازی خاکسترهای باقی‌ از این اتفاق را نداریم. اقتصاد غیرمتمرکز به پولی غیرمتمرکز نیاز دارد؛ اما UST دیگر اعتماد کاربران را برای ایفای این نقش از دست داد. کوان می‌ گوید استیبل کوین UST دلیل اصلی رشد شبکه ترا در سال گذشته بود؛ اما اکنون اکوسیستم و جامعه ترا اهمیت بیشتری برای آنها دارد و باید آن را حفظ کنند.

 

برنامه های دو کوان برای جبران ضرر لونا

 

برنامه های دو کوان بنیان گذار ترا برای جبران ضرر لونا (LUNA)

جامعه ترا باید این شبکه را به‌ منظور حفظ اعضای فعلی خود و همچنین توسعه‌ دهندگانش، بازسازی کند.

اعتبارسنج‌ ها باید مالکیت یک میلیارد واحد از توکن‌ های شبکه جدید را به شرح زیر توزیع کنند:

  • 400 میلیون واحد (40%) به آن دسته از هولدرهای LUNA تعلق می‌ گیرد که پیش از سقوط ارزش UST به زیر یک دلار، لونا هولد می‌ کردند.(معیار منطقی برای تشخیص زمان وقوع این حادثه می‌ تواند آخرین باری باشد که قیمت UST در صرافی بایننس یک دلار بود). هولدرهای توکن‌ های bLuna و LunaX و آن دسته از توکن‌ های LUNA که در قراردادهای هوشمند نگهداری می‌ شدند نیز مشمول این طرح توزیع توکن می‌ شوند. به‌غیراز آدرس «terra1dp0taj85ruc299rkdvzp4z5pfg6z6swaed74e6» که مربوط به خود مجموعه ترافورم لبز (Terraform Labs) است. مالک اصلی شبکه جدید باید جامعه ترا باشد. برای ما مهم است که معتقد ترین افراد به ترا و قدرتمندترین سازندگان آن، این شبکه را در اختیار بگیرند.
  • 400 میلیون واحد (40%)، یعنی به همان اندازه، در زمان به‌ روزرسانی شبکه جدید میان هولدرهای UST توزیع می‌ شود. ضرر هولدرهای این استیبل کوین باید تا جایی که ممکن است، جبران شود.
  • 100 میلیون واحد (10%) میان کاربرانی توزیع می‌ شود که تا آخرین لحظه از دوره توقف فعالیت بلاک چین ترا، لونا هولد می‌ کردند. چرا که باید از خریدارانی که در لحظات پایانی و پیش راه‌ اندازی مجدد فعالیت بلاک چین ترا برای حفظ ثبات شبکه تلاش می‌ کردند هم قدردانی شود.
  • 100 میلیون واحد (10%) مابقی هم به یک استخر جدید واریز و صرف توسعه اکوسیستم خواهد شد.
  • وضعیت تمام این توکن‌ها، از جمله 100 میلیون واحد بخش سوم که در رابطه با آن صحبت شد، باید مطابق با شرایط تشکیل اولین بلاک شبکه، ثابت بماند.
  • شبکه جدید باید امنیت خود را با استفاده از نرخ تورمی معقول، مثلا 7%، تقویت کند. چرا که کارمزدهای شبکه دیگر به‌ تنهایی و بدون در نظر گیری کارمزدی برای مبادلات، برای تامین امنیت شبکه کافی نخواهند بود.

سخن آخر

اکنون همه نگاه‌ ها به تصمیمات دو کوان،بنیان‌ گذار شبکه ترا است. او در بخش پایانی پیام خود تاکید داشت؛

که توزیع توکن و جبران خسارات هولدرهای LUNA و UST حرکتی در جهت حفظ کاربران و جامعه این ارز دیجیتال است. سپس افزود که برای همیشه در کنار هولدرهای LUNA خواهد بود.

این مقاله تنها چکیده ای از اخبار موجود در شبکه ترا است. به هیچ وجه این مقاله را به عنوان توصیه مالی در نظر نگیرید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامی
حامی
2 سال قبل

مطالب بسیار عالی و آموزنده هست ممنون از وبسایت بیت ایمن

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  حامی

ممنون از شما
امیدوارم براتون مفید واقع شده باشه🙏🙏

شاهرخ
شاهرخ
2 سال قبل

ای کاش این اپلیکیشن سایتتون زودتر بیاد آخه خیلی حیفه سایت به این خوبی بدون اپلیکیشن

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شاهرخ

از مرحله تست آزمایشی قرار داره به زودی وارد بازار میاد🥳🥳🥳
ما رو تو صفحه های اجتماعیمون دنبال کنید تا مطلع بشین🙏🙏

یلدا
یلدا
2 سال قبل

چقد ناراحت کنده بود

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  یلدا

بله متاسفانه