افزایش قیمت بیت کوین (BTC)

طبق گفته بسیاری از تحلیل گران سایت های خبری مرتبط با ارز دیجیتال، بیت کوین در آستانه رشد قرار دارد. دلایل زیادی برای اثبات این ادعا وجود دارد که در این مقاله نگاهی کلی به آن ها خواهیم داشت. با بررسی حرکات بیت کوین در ماه های اخیر و شرایط فعلی آن، می توان احتمالاتی را درباره آن بیان کرد. اکنون می خواهیم بدانیم که آیا افزایش قیمت بیت کوین در راه است یا خیر؟

خبر افزایش قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال، این روزها نمک به زخم بسیاری از سرمایه گذاران است. گرچه این خبر صحت دارد اما صبر کردن برای رسیدن به موعد آن از عهده همه بر نمی آید. افرادی که به تازگی وارد بازار شده اند طبیعتا نگران سرمایه شان هستند. حتی بسیاری از فعالان این بازار هم اعتقاد دارند که روند نزولی طولانی تر خواهد بود. اعداد 27 هزار و 24 هزار دو هدفی هستند که برخی تحلیل گران برای بیت کوین متصور می شوند. با بررسی ابعاد مختلف این ماجرا، تحلیل های آن ها را قضاوت خواهیم کرد.

 

قیمت بیت کوین (BTC)

 

احتمال افزایش قیمت بیت کوین (BTC) در آینده

تحلیل گران احتمالاتی را برای افزایش قیمت بیت کوین در نظر می گیرند. این ارز دیجیتال در حال حاضر با 31,610 دلار، کاهشی 54 درصدی نسب به اوج قیمت خود داشته است. رقم ثبت شده برای ATH بیت کوین 64,863 دلار بوده است که اکنون 95 روز از ثبت آن می گذرد. این میزان بعد از سال 2013 دومین فاصله طولانی است که بین دو ATH بیت کوین ایجاد می شود. در نتیجه مدتی طولانی برای افزایش قیمت بیت کوین در آینده پیش بینی می شود.

بسیاری از کاربران بازار کریپتوکارنسی معتقد بودند که این رقم به طور پیوسته افزایش خواهد یافت. در اینجا بود که میزان طمع در بازار افزایش یافت. در بخش بعد با بررسی شاخص ترس و طمع، دلیل ریزش قیمت بیت کوین و احتمال افزایش قیمت بیت کوین را به طور منطقی بررسی می کنیم. از روند نزولی که به یکباره گریبان گیر بازار شد، بیت کوین، اتریوم، ریپل، پولکادات، یونی سواپ و دوج کوین ضرر بیشتری دیدند. باید ببینیم که این ضرر چه زمانی جبران خواهد شد؟

کندل هفتگی بیت کوین در شب گذشته، در حوالی 31 هزار دلار بسته شد. از اواخر سال گذشته میلادی تا کنون، چنین رقمی برای کندل هفتگی بیت کوین دیده نشده بود. روز از طرفی کابران فضای مجازی هم عموما خبر از ریزش بیت کوین به زیر سطح 30 هزار دلار را می دهند. همین عامل باعث شده تا شاخص ترس در حال حاضر نسبت به هفته گذشته حرکت خود به سمت 0 را بیشتر کند. در بخش بعدی به طور کامل تر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

قیمت بیت کوین

 

احتمال افزایش قیمت بیت کوین بر اساس شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع تا حدودی نشان دهنده احساسات خریداران و فروشندگان است. معمولا وقتی که قیمت خیلی بالا می رود، سرمایه گذاران انتظار دارند که روند صعودی ادامه دار باشد. به همین منظور از بازار خارج نمی شوند و گرفتار امواج اصلاحی می شوند. در قیمت پایین نیز خلاف این امر رخ می دهد و افراد در فروش عجله می کنند. زمانی که افزایش قیمت بیت کوین رخ می دهد، بهتر است که سرمایه گذاران طمع نکنند و با ذخیره سود به دست آمده، از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند.

به طور مثال اکنون قیمت بیت کوین به 31 هزار دلار رسیده است و سرمایه گذاران ترسیده اند. بنابراین فکر می کنند که ریزش قیمت ادامه خواهد داشت و ضرر آن ها بیشتر خواهد شد. به همین دلیل، دارایی خود را می فروشند تا ضرر بیشتری نبینند. حتی گاهی اوقات افزایش قیمت بیت کوین نیز نمی تواند سرمایه گذاران را به آینده و جبران ضرر امیدوار کند.

هنگامی که بازار طمع سرمایه گذاران را می بیند، تصمیم می گیرد که به آن ها درس عبرتی بدهد. در هنگام ترس هم به همین شکل، آن ها را از کار خود پشیمان می کند. به همین دلیل است که هر کسی نمی تواند از این بازار پر سود، میلیونر خارج شود. زیرا باید علم و صبر کافی را برای این کار داشته باشد. اکنون کمی بیشتر با شاخص ترس و طمع آشنا می شویم و در پست بعدی، آن را به طور کامل به شما معرفی می کنیم. این عامل می تواند در افزایش قیمت بیت کوین یا کاهش آن تاثیر داشته باشد.

 

شاخص ترس و طمع (Fear and Greed)

شاخص ترس و طمع عنصری است که احساسات خریداران و فروشندگان را به صورت کمی نشان می دهد. یعنی ما می فهمیم که سرمایه گذاران چه احساس و تصمیمی درباره بازار دارند. این احساسات در قالب یک عدد بین 0 و 100 نشان داده می شود. هر اندازه که این عدد به 0 نزدیک تر باشد، ترس سرمایه گذاران بیشتر است. نقطه 0 اوج ترس در بازار می باشد که می تواند صعودی پر قدرت را رقم بزند. نقطه 100 هم اوج طمع می باشد که معمولا نتیجه ای ناخوشایند را در پی دارد. افزایش قیمت بیت کوین، معمولا عدد شاخص ترس و طمع را افزایش می دهد.

در هفته گذشته این شاخص برای بیت کوین به 20 رسیده بود. اکنون عدد 15 نشان داده می شود که نشان دهنده افزایش ترس در بازار است. این می تواند یکی از دلایل احتمال افزایش قیمت بیت کوین در هفته های آینده باشد. از طرفی افزایش قیمت بیت کوین می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به خرید بیت کوین ترغیب کند. در اخبار بعدی بیت کوین، وضعیت این ارز دیجیتال را به اطلاع شما خواهیم می رسانیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها