تحلیل دش؛ دوشنبه 10 خرداد 1400

در مقالۀ قبلی به طور کامل با ارز دیجیتال دش آشنا شدید. به رسم همیشه، برای دوستانی که مقاله ی قبلی ما را مطالعه نکردند، توضیحی مختصر درباره ی ارز دیجیتال دش خواهیم داد. پس از معرفی اجمالی دش، به ترتیب به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آن بر اساس شرایط نموداری و وایت پیپر (WhitePaper) آن می پردازیم.

 

معرفی ارز دیجیتال دش

دش (Dash)، یک ارز دیجیتال نسبتاً قدیمی در بازار کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) محسوب می شود. این ارز در سال 2014 توسط ایوان دوفیلد و تیم ماهرش به وجود آمد. دوفیلد قصد داشت تا دو مشکل اساسی شبکه بیت کوین را در دش رفع کند. او به خوبی موفق به انجام این کار شد! این دو مشکل سرعت و حریم شخصی شبکه ی بیت کوین بودند. دش در اولین ماه های فعالیت خود، با نام های ایکس کوین و دارک کوین عرضه شد. بعد از دو بار تغییر نام، نام نهایی این ارز بالاخره مشخص شد. در سال 2015 دارک کوین به Dash یا Digital Cash تغییر نام داد. از آن پس سرمایه گذاران با این نام، ارز دیجیتال دش را خرید و فروش کردند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دش

 

قیمت Dash

دش در یک سال اخیر رشدی 8 برابری را تجربه کرده است! با ریزش اخیر ارزهای دیجیتال، این ارز هم با کاهش قیمت مواجه شد. اکنون قیمت آن حدود 180 دلار است. اوج قیمت آن در یک سال اخیر بیش از 470 دلار بوده و کم ترین قیمت آن حدود 62 دلار ثبت شده است. این کاهش قیمت، به خریداران فرصت ورود مجدد به بازار را داده است. کسانی که در طول زمان فعالیت بازار ارز دیجیتال از این فرصت ها استفاده کردند اغلب به سودهای کلانی رسیدند. اکثر تازه واردها در این هنگام اشتباهی می کنند که موجب ضرر آن ها می شود. این نکته نه تنها در مورد ارز دیجیتال دش، بلکه در مورد تمامی ارزهای دیجیتال صدق می کند. به خاطر داشته باشید که هنگام افزایش قیمت یک ارز نباید آن را در سقف قیمت بخرید.

معمولا افراد تازه کار در بازار ارز دیجیتال، صبر می کنند تا یک ارز رشد کند و بعد آن را خریداری کنند. باید بدانید که بهترین زمان برای ورود به بازار، کف قیمت است نه سقف آن! همه ی ارزها بعد از تجربه ی یک رشد معقول، مقداری به عقب بر می گردند. پس اگر مثلا بعد از 10 برابر شدن دش آن را بخرید، به احتمال بسیار زیاد با ضرر مواجه خواهید شد. در مواقع ضرر هم باید برای خود حد ضرری تعیین کنید که از ضرر بیشتر شما جلوگیری کند.

 

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دش

همانند بقیه تحلیل ها، در این تحلیل هم به صورت مصوّر شما را راهنمایی خواهیم کرد. در تصویر زیر تحلیل تکنیکال ارز دش در تایم فریم روزانه انجام شده است. نقاط حمایتی و مقاومتی با رنگ های جداگانه مشخص شده اند. تمامی اطلاعات لازم درباره ی رفتار احتمالی دش در بازه زمانی کوتاه مدت را می توانید در تصویر زیر بیابید. فراموش نکنید که حمایت ها یا مقاومت های در نظر گرفته شده، لزوماً لمس نخواهند شد و ممکن است نوسانات مقداری کمتر یا بیشتر از آن ها انجام شوند. بنابراین هرگز منتظر برخورد به نقطه های مورد نظر نباشید و با کاهش طمع، سود خود را تضمین کنید.

تحلیل تکنیکال دش

 

آینده ی ارز دیجیتال Dash

دش با محدودیت عرضه و کاربرد بسیار بالایی که دارد، می تواند آینده ای روشن داشته باشد. اگر مشکل دولت ها با ارزهای پیگیر گریز حل شود، دش می تواند رشدی چشمگیر داشته باشد. در حالت کلی نمی توان در مورد آینده ی آن به طور قطعی اظهار نظر کرد اما تهیه ی آن عملی هوشمندانه به نظر می رسد. اکنون بیش از نصف کوین های دش استخراج شده اند اما برای استخراج همه ی آن ها زمان زیادی لازم است. با کاهش میزان عرضه ی سالیانه ی این ارز، به احتمال زیاد شاهد رشد قیمت آن در آینده خواهیم بود.

صرافی آنلاین بیت ایمن این ارز را پشتیبانی می کند. خریداران و فروشندگان در این صرافی 29 ارز دیجیتال مختلف را با کم ترین کارمزد مورد معامله قرار می دهند. شما هم به جمع آن ها بپیوندید تا از رشد دوباره ی ارزهای دیجیتال جا نمانید!

 

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها