بیت تورنت چیست؟ همه چیز درباره بیت تورنت (BTT)

اگر با دنیای کریپتو آشنایی داشته باشید، قطعا نام بیت تورنت (BTT) به گوشتان خورده است. با روی کار آمدن فناوری بلاک چین، بسیاری از فعالیت های سنتی در فضای وب دچار تغییر شدند. تکنولوژی بیت تورنت به صورت یک پروتکل ظاهر شد که جهت به اشتراک گذاری فایل در دسترس کاربران قرار گرفت. ارز دیجیتال بیت تورنت نیز جهت تسهیل فعالیت کاربران به این پروتکل اضافه شد. در این مقاله در رابطه با هر آنچه که باید در مورد این رمز ارز بدانید توضیح خواهیم داد.

 

بیت تورنت چیست؟

 

بیت تورنت چیست و چگونه کار می کند؟!

قبل از هر چیز باید بدانیم که بیت تورنت چیست و چگونه کار می کند. بیت تورنت یک پلتفرم تولید و انتشار محتوا می باشد که در ابعاد مختلف، استفاده های گسترده ای از آن می شود. محتواهای متنی یا صوتی و تصویری می توانند به صورت رایگان یا پرداختی روی این پلتفرم ثبت و منتشر شوند. پرداخت های داخل این شبکه مانند سایر شبکه های دیجیتالی، توسط توکن ها انجام می شود. توکنی که در این شبکه استفاده می شود، بیت تورنت نام دارد و با نماد BTT نمایش داده می شود.

BTT یا همان بیت تورنت در بازار ارز دیجیتال به خوبی مطرح شده است و جایگاه خوبی به دست آورده است. شرکت عرضه کننده این پلتفرم، سابقه ای تقریبا مشابه با ریپل دارد. ریپل هم در سال 2004 تاسیس شد و ارز دیجیتال خود را در سال 2012 توزیع کرد. در قسمت تاریخچه بیت تورنت، پیدایش و گسترش آن را به طور دقیق تر بررسی می کنیم.

 

بیت تورنت

 

تاریخچه تورنت

تورنت در سال 2001 و توسط برام کوهن (Bram Cohen) برای اولین بار عرضه شد. از این پلتفرم برای بارگذاری محتواهای مختلف از جمله فیلم و موسیقی روی اینترنت استفاده می شد. در سال 2018، سازنده مشهور ترون یعنی جاستین سان، توجه ویژه ای به این شبکه نشان داد و تصمیم به خرید آن گرفت. یک سال پس از خرید تورنت توسط سان، عرضه اولیه سکه (ICO) تورنت صورت گرفت.

نام این ارز BitTorrent و نماد آن در بازار ارز دیجیتال BTT شد. با پیوستن تورنت به ترون، قدرت این شبکه افزایش یافت و بستری مناسب برای فعالیت آن فراهم شد. جاستین سان در طول فعالیت چند ساله خود به عنوان سازنده اصلی ترون، بارها نشان داده که از هیچ کوششی برای رشد آن دریغ نمی کند. خرید بیت تورنت هم یکی از اقداماتی بود که موجب شد توجه کاربران فضای مجازی به ترون بیشتر شود.

 

قیمت بیت تورنت

 

قیمت ارز دیجیتال BTT

قیمت همه ارزهای دیجیتال تقریبا به طور مشابه مشخص می شوند. رمز ارز BTT هم از این قاعده پیروی می کند و قیمت خود را به دست سرمایه گذاران و روند عرضه و تقاضا می سپارد. بر این اساس روند عرضه و تقاضای بازار که با خرید و فروش سرمایه گذاران مشخص می شود، قیمت ارز BTT را تعیین می کند.

البته برخی فروشنده ها این قیمت را مقداری بالا می برند تا از معامله خود سود بیشتری داشته باشند. خریدار باید در معاملات خود دقت داشته باشد تا با خرید گران تر، ضرر نکند. ما در آموزش های خود به این موضوع اشاره خواهیم کرد. در حال حاضر و با نگاهی به سایت کوین مارکت کپ، بیت تورنت با قیمت 0.0000005995 دلار در حال معامله می باشد.

قیمت پایین این ارز می تواند سرمایه گذاران زیادی را به خرید بیت تورنت تشویق کند. رسیدن قیمت بیت تورنت به 1 دلار به معنای چند هزار برابر شدن سرمایه شما است! البته این رخ دادن این اتفاق دور از ذهن است و تئوری آن تقریبا مشابه شیبای 1 دلاری می باشد. با وجود قیمت پایین این رمز ارز جایگاه آن در بازار ارز دیجیتال مناسب است. سهم ارز دیجیتال BTT از بازار کریپتوکارنسی 576,786,411 دلار می باشد.

ارزشی بالاتر از پانصد میلیون دلار، این ارز را در بین 100 ارز دیجیتال برتر قرار داده است. با افزایش تقاضا، رتبه این ارز می تواند روز به روز بهتر شود. اما فعلا می توانیم آن را در جایگاه 70 بازار ببینیم که رتبه بدی هم نیست. در بین 23 هزار ارز دیجیتال، رتبه 70 می تواند برای ارزی که 3 سال عمر دارد، راضی کننده باشد.

 

تفاوت بیت تورنت با ترون

 

ارتباط با شبکه ترون

شبکه ترون و شخص جاستین سان، نقش پررنگی در رشد و گسترش بیت تورنت داشته و دارند. BTT فقط یک بخش کوچک از شبکه ترون می باشد و این شبکه بخش های دیگری نیز دارد. از ترون به عنوان یکی از رقبای اتریوم یاد می شود. در این رقابت سنگین، BTT می تواند کمک شایانی به رشد ترون بکند. ارز دیجیتال اختصاصی شبکه ترون TRX نام دارد که به نام ترونیکس اشاره می کند.

هر دو این ارزها در بازار کریپتوکارنسی رتبه خوبی دارند و می توانند در کنار یکدیگر پیشرفت کنند. عامل اصلی پیشرفت این دو ارز را هم، می توان یک نفر دانست؛ جاستین سان که اکنون مالک اصلی هر دو شبکه است! این فرد می تواند با اتکا به توسعه دهندگان و دیگر فعالان و ارائه خدمات و ایده های نو، به پیشرفت بیت تورنت و ترون کمک کند.

یکی از اقداماتی که سان اخیرا در این مورد انجام داد، سفر به السالوادور بود. السالوادور که چندی پیش به طور رسمی اولین کشور پذیرنده بیت کوین لقب گرفت، پس از سفر سان به این کشور، از ترون هم استقبال کرد. اکنون شما می توانید با داشتن مقداری بیت کوین در السالوادور و پاراگوئه به راحتی اقامت بگیرید. طبیعتا با پذیرش ترون، نام بیت تورنت هم بیش از پیش مطرح خواهد شد.

 

آینده ارز دیجیتال BTT

 

آینده ارز دیجیتال BTT و TRX

درباره آینده دو ارز دیجیتال بیت تورنت و ترون نظرات بسیار متفاوتی وجود دارد. عده ای از سرمایه گذاران که در بین ارزهای دیجیتال فقط به بیت کوین و چند آلت کوین مطرح بها می دهند، نسبت به آینده این دو خوشبین نیستند. عده ای دیگر اما جای رشد زیادی را برای این دو پروژه همسو قائل می شوند.

آن ها معتقدند که ترون از نظر فاندامنتالی قدرتمند است و در آینده خود را به صدر بازار ارز دیجیتال نزدیک تر خواهد کرد. این ایده چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. بیت تورنت و ترون می توانند در کنار یکدیگر رشد کنند و در جمع برترین ارزهای دیجیتال قرار بگیرند. با این وجود رقبای سرسختی مانند کاردانو، پولکادات و نئو هم در این بین دیده می شوند. این ارزها به این راحتی تسلیم نخواهند شد و توسعه دهندگان آن ها همواره مشغول ارتقای پروژه خود هستند.

در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال بیت تورنت، به این موضوع به طور دقیق تر اشاره خواهیم کرد. شما می توانید تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال بیت تورنت را در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن مطالعه کنید.

 

خرید بیت تورنت

 

خرید بیت تورنت (BTT)

با چند گام ساده می توانید یکی از صاحبان بیت تورنت باشید. نه تنها بیت تورنت بلکه ترون و سایر ارزهای دیجیتال را هم می توان به راحتی و با چند کلیک خرید و فروش کرد. اولین گام پیدا کردن یک صرافی مطمئن است که شما با فعالیت در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن، این قدم را از پیش برداشته اید.

برای خرید بیت تورنت کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن بیت ایمن شوید و در آن ثبت نام کنید. 

برای خرید بیت تورنت کافی است به سایت بیت ایمن مراجعه کنید و در قسمت ثبت نام اطلاعات خواسته شده را کامل کنید. پس از انجام این کار، با ورود به بخش اطلاعات کاربری، مرحله نهایی ثبت نام خود را انجام دهید تا احراز هویت شما تایید شود. این تمام کاری بود که شما برای ورود به بازار ارز دیجیتال باید انجام میدادید! حالا دیگر وقت معامله است.

در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن می توانید با استفاده از سیستم دعوت دوستان، فعالیت خود را با امکان کسب درآمد دائمی ترکیب کنید. صرافی آنلاین بیت ایمن ویژگی های دیگری هم دارد که می توانید آن ها را در قسمت «درباره بیت ایمن» بخوانید.

با خواندن تحلیل های بیت تورنت در وبلاگ بیت ایمن و کمک گرفتن از پشتیبان ها، خرید و فروش خود را به صورت حرفه ای آغاز کنید. علاوه بر بیت تورنت، ترون، بیت کوین و چندین ارز دیجیتال آینده دار دیگر برای معامله پیش روی شما قرار دارند. هر کدام از آن ها را که بخواهید می توانید در عرض چند دقیقه بخرید یا بفروشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها