فانتوم چیست؟ همه چیز درباره ارز فانتوم (FTM)

در دهه گذشته، با ظهور تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال، صنعت مالی و پرداخت‌ها شاهد یک انقلاب بزرگ بوده‌ایم. ارزهای دیجیتال، به عنوان نمادی از نوآوری و پیشرفت فناورانه، به سرعت در حال توسعه بوده است. از همین رو کی از ارزهایی که در این زمینه به چشم می‌خورد، ارز فانتوم است.

از همین رو ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که فانتوم چیست به صورت کلی ارز فانتوم به عنوان یکی از پروژه‌های بلاک چینی جدید، با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، توجه بسیاری از افراد و شرکت‌ها را به خود جلب کرده است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله، به معرفی ارز فانتوم، تکنولوژی زیربنایی آن، امکانات و قابلیت‌های آن،می‌پردازیم تا بدانید فانتوم چیست.

 

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

 

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

ارز فانتوم بر پایه بلاک چینی به نام “Lachesis” ایجاد شده است که به عنوان یک بلاک چین اجرایی متفاوت از بلاک چین‌ های معمولی مطرح شده است. تکنولوژی Lachesis از یک ساختار DAG (Directed Acyclic Graph) بهره می‌برد که قابلیت انجام تراکنش‌های موازی را فراهم می‌کند و به ارز فانتوم این قابلیت را می‌بخشد که تعداد زیادی تراکنش را به صورت همزمان پردازش کند. این فناوری از مشکلات مربوط به سرعت و مقیاس پذیری که در برخی ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود، پیشگیری می‌کند و به ارز فانتوم امکان ارائه یک شبکه قابل اعتماد و مقیاس‌پذیر را می‌دهد.

همچنین برای اینکه بدانید بدانید فانتوم چیست می‌توان گفت فانتوم یک شبکه قدرتمند برای پشتیبانی از قرارداد هوشمند است که سعی می‌کند امکانات سطح بالایی را در این زمینه ارائه کند. شبکه فانتوم با هدف افزایش سرعت، امنیت، مقیاس پذیری و تمرکز زدایی در اجرای قراردادهای هوشمند به وجود آمده است. که ساخت شبکه آن به سال 2018 باز می‌گردد و رمز ارز اختصاصی آن FTM نام دارد که در سال 2018 روانه بازار شد.

همچنین شبکه فانتوم با تلاش‌های یک دانشمند کره‌ای به نام Ahn Byung Ik راه اندازی شد و اکنون با نظارت Michael Kong به کار خود ادامه می‌دهد. بهتر است بدانید فعالیت فانتوم بیشتر در حوزه DeFi می‌باشد برهمین اساس می‌توان گفت این پروژه از ویژگی‌های زیادی برخوردار است که در ادامه به آن میپردازیم.

 

 

ویژگی های فانتوم چیست؟

 

ویژگی های فانتوم چیست؟

این شبکه و ارز دیجیتال آن در مقایسه با رقبا وضعیت مطلوبی دارند. فانتوم ادعا می‌کند که می‌تواند با استفاده از مکانیزم لاکسیس (Lachesis)، تراکنش‌های سریع‌تر، امن‌تر و مقیاس پذیرتری را برای کاربران خود به ارمغان آورد. این سیستم اجماع با استفاده از چنین ویژگی‌هایی نسبت به الگوریتم سنتی PoS و شبکه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند برتری می‌یابد. در نظر داشته باشید که اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین عضو بازار قراردادهای هوشمند، همچنان از الگوریتم PoW یا اثبات کار استفاده می‌کند.

با راه اندازی کامل اتریوم 2.0 در اواسط سال 2022، این سیستم اجماع به PoS تغییر می‌کند. پس می‌توان گفت که اکنون فانتوم با استفاده از لاکسیس دو قدم از بزرگ‌ترین رقیب خود جلوتر است! شبکه فانتوم طوری عمل می‌کند که در کنار افزایش سرعت و مقیاس پذیری، امنیت آن نیز آسیبی نبیند. بر این اساس مسئله تامین امنیت هم یکی از دغدغه‌های توسعه دهندگان فانتوم می‌باشد. برای تضمین امنیت شبکه فانتوم از انواع سفارشی الگوریتم PoS استفاده می‌شود که مکانیزم اجماع aBFT یکی از آن‌ها می‌باشد.

 

 

قیمت FTM

 

قیمت FTM

ارز دیجیتال فانتوم نیز مانند عموم رمز ارزها یک دارایی نوسانگر است و در چندین سال اخیر نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. البته این رمز ارز در سال‌های اول راه اندازی شرایط خوبی را نمی‌گذراند و همین موضوع باعث شد FTM در 13 مارچ 2022 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.001953 دلار روبرو شود.

البته پس از گذشت مدتی این رمز ارز روند متفاوتی پشت سر گذاشت و این روند صعودی تا حدی ادامه داشت که فانتوم در تاریخ 28 اکتبر 2021 به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید. همچنین بهتر است بدانید فانتوم در حال حاضر با قیمت 0.9252 دلار معامله می‌شود و توانسته جایگاه 51 بازار را به خود اختصاص دهد و با مارکت کپ 2,593,966,315 دلار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

خرید فانتوم (FTM)

 

خرید فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال FTM یکی از اعضای سبد ارزی متنوع صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن است؛ بنابراین کسانی که در صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنند می‌توانند به سادگی خرید فانتوم را انجام دهند. برای انجام این کار پس از ثبت نام و احراز هویت، به صفحه خرید و فروش فانتوم بروید. در این صفحه دو کادر سبز و قرمز رنگ را مشاهده می‌کنید که به ترتیب مخصوص خرید FTM و فروش آن کی‌باشد. در صورتی که مایل به انجام خرید در لحظه می‌باشید از سفارش فوری استفاده کنید.

اگر هم عجله‌ای برای خرید فانتوم ندارید می‌توانید از سفارش عادی استفاده کنید که کارمزد کمتری دارد و تعیین کننده قیمت آن خودتان می‌باشید در این صورت به راحتی می‌توانید خرید خود را انجام دهید. البته بهتر است بدانید که ارز FTM توسط صرافی های شناخته شده خارجی نیز همچون بایننس (Binance)، بای بیت (Bybit)، اوککس (Okx)، کوکوین (Kucoin) و غیره پشتیبانی می‌شود. برهمین اساس با استفاده از این پلتفرم های معاملاتی نیز می‌توانید به خرید و فروش فانتوم بپردازید.

 

 

کیف پول ارز فانتوم چیست؟

 

کیف پول ارز فانتوم چیست؟

فانتوم جزو ارزهای شناخته شده بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود برهمین اساس کیف پول های معتبری از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند که کاربران می‌توانند . پس از خرید FTM از صرافی آنلاین، می‌توان آن را در کیف پول های نرم افزاری یا سخت افزاری ذخیره کرد. البته کیف پول سخت افزاری به دلیل امنیت بالاتر گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

با این حال کیف پول های نرم افزاری دسترسی آسان و رایگان دارند که در تجربه کاربری شما تاثیر خوبی می‌گذارد. با احتساب این موضوع با انتخاب یک کیف پول دیجیتالی مطمئن، می‌توانید فانتوم را به راحتی ذخیره کنید. برهمین اساس  قصد داریم چند مورد از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری معتبر FTM را برای به شما معرفی کنیم تا بدانید کیف پول ارز فانتوم چیست.

  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)

 

جمع بندی

در چندین سال اخیر رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار بودند. از همین رو فانتوم نیز یکی از رمز ارزهای شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که از ویژگی‌های مختلفی همچون مقیاس پذیری، سرعت و امنیت بهره‌مند است. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم کلی فانتوم آشنا کنیم تا هر زمان قصد خرید این رمز ارز را داشتید بدانید فانتوم چیست و نحوه خرید آن چگونه است.

 

سوالات متداول

کاربرد ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم از کاربردهای بسیار زیادی همچون استیکینگ، حاکمیت شبکه، تامین امنیت شبکه و غیره برخوردار است.

خدمات شبکه فانتوم چیست؟

در چندین سال اخیر پروژه‌های بسیار زیادی بر روی شبکه فانتوم راه اندازی شده است که این پروژه‌ها شامل هایپر جامپ (Hyper Jump)، گایست فایننس (Geist Finance)، بیفی فایننس (Beefy Finance) می‌شود.

آیا فانتوم رقیبی دارد؟

ارز دیجیتال فانتوم با هدف برطرف کردن مشکلات اتریوم همچون مقیاس پذیری و کارمزد بالا راه اندازی شده است برهمین اساس عده زیادی اتریوم را رقیب فانتوم می‌شناسند. البته اتریوم تنها رقیب فانتوم نمی‌باشد بلکه سولانا و کاربردانو نیز جزو رقبای مهم فانتوم شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها