کازماس چیست؟ معرفی کامل ارز کازماس (Atom)

دنیای ارز دیجیتال روز به روز در حال گسترش، تغییر و پیشرفت است. در ابتدا شاید کسی فکر نمی کرد که بازار ارز دیجیتال تا این حد گسترش یابد. در آن زمان فقط بیت کوین وجود داشت و پس از مدتی چند کوین دیگر هم به بازار اضافه شد. پس از پیدایش پروژه هایی مانند اتریوم (Ethereum)، بازار رمز ارزها رنگ و روی جدیدی به خود گرفت. این پروژه پیشرفت ارزهای دیجیتال را سریع تر و بیشتر از قبل کرد. تقریبا یک سال بعد از راه اندازی شبکه اتریوم، شبکه دیگری ظهور پیدا کرد که در نوع خود بی نظیر بود. امروز قصد داریم که در مورد این شبکه که کازماس نام دارد مقداری گپ بزنیم و با آن آشنا شویم. ارز دیجیتال کازماس با نام اتم (ATOM) نیز از موضوعات این مقاله می باشد که آشنایی با آن شما را شگفت زده خواهد کرد!

 

کازماس (Cosmos) چیست؟

 

کازماس چیست؟

کازماس یکی از پروژه های خاص ارز دیجیتال می باشد که به نوعی مکمل فعالیت بلاکچین های مختلف است. از کازماس به عنوان اینترنت بلاکچین ها یاد می شود؛ پروژه ای که زنجیره های بلاکچینی مختلف را با یکدیگر پیوند می زند و پلی برای ارتباط بین آن ها ایجاد می کند. در واقع وجود چنین واسطی برای بلاکچین ها ضروری می باشد زیرا تعداد زیادی از آن ها امکان اتصال به یکدیگر را ندارند. به بیان واضح تر، در بین چند صد بلاکچین موجود در دنیای ارز دیجیتال، تنها چند مورد از آن ها قابلیت اتصال به هم را دارند. با کمک کازماس و ارز دیجیتال آن یعنی اتم، تبادل ارزش و اطلاعات بین زنجیره ها به شکلی راحت تر و بهتر انجام می شود.

ایده ساخت کازماس به سال 2014 بر می گردد اما فاز عملیاتی آن دو سال بعد به ثمر رسید. به این ترتیب می توان این شبکه و ارز دیجیتال آن را جزو اعضای قدیمی بازار ارز دیجیتال در نظر گرفت. سازندگان اصلی کازماس Jae Kwon، Zarko Milosevic و Ethan Buchman هستند. یکی از آن ها یعنی Kwon، یک معمار بود که سال 2020 از مدیریت اجرایی پروژه کنار رفت. وی در حال حاضر هم روی پروژه کازماس کار می کند ولی تمرکز اصلی خود را به کارهای دیگر اختصاص می دهد.

 

 

ویژگی های کازماس

 

ویژگی های کازماس

از کازماس به عنوان نسل سوم بلاکچین یا Blockchain 3.0 یاد می شود. این شبکه با هدف اتصال بلاکچین ها، امکان ساخت و توسعه راحت تر شبکه های بلاکچینی، افزایش مقیاس پذیری و سرعت و کاهش هزینه های فعالیت در فضای بلاکچین به وجود آمد. به این ترتیب می توان کازماس را ابزاری برای فعالیت بهتر و راحت تر در فضای عمومی بلاکچین نیز دانست. این شبکه به برنامه نویسان و توسعه دهندگان بلاکچین کمک می کند تا بتوانند با استفاده از قالب های آماده و منظم، به برنامه نویسی بلاکچین بپردازند. ارز دیجیتال اتم (ATOM) نیز در این شبکه برای فعالیت های داخلی استفاده می شود. این ارز دیجیتال نوسانگر است و امکان سرمایه گذاری روی آن نیز وجود دارد.

کازماس (Cosmos)، سرویس ها و برنامه های موجود و در دست ساخت را به شیوه ای غیر متمرکز هدایت می کند. این یعنی اپلیکیشن ها و سرویس های موجود بر بستر کازماس غیر متمرکز هستند و توسط یک نهاد واحد مورد کنترل قرار نمی گیرند. کازماس این سرویس ها را به یکدیگر متصل می کند تا امکان تبادل ارزش و اطلاعات بین آن ها فراهم شود. مثلا فرض کنید که شما در یک بازی مقداری توکن دارید و می خواهید آن را به یک بازی دیگر یا یک سیستم پرداختی انتقال دهید. به دلیل پشتیبانی نکردن این دو از همدیگر امکان انجام این کار وجود ندارد. با دخالت کازماس این امر امکان پذیر می شود و سرویس های مختلف اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک می گذارند.

 

 

قیمت کازماس

 

قیمت کازماس

ارز دیجیتال اتم که رمز ارز اختصاصی شبکه Cosmos می باشد، مجموعا 286,370,297 کوین دارد. این مقدار عرضه نسبتا پایین، باعث شد تا اتم ارزش بالایی به دست آورد. این ارز دیجیتال در حال حاضر در رتبه 16 ام بازار کریپتوکارنسی قرار دارد و قیمت آن 39.23 دلار آمریکا می باشد. این قیمت بر اساس روند عرضه و تقاضا و با انجام هر معامله تغییر می کند. به این ترتیب احتمالا زمانی که شما این مقاله را می خوانید قیمت کازماس عدد دیگری باشد. برای اطلاع از قیمت لحظه ای اتم می توانید به صفحه اصلی سایت بیت ایمن مراجعه کنید تا بروزترین اطلاعات قیمتی را ببینید.

 

خرید اتم

 

خرید اتم

خرید و فروش کازماس نیز مانند سایر رمز ارزها در صرافی آنلاین انجام می شود. صرافی آنلاین بیت ایمن یکی از صرافی های ایرانی ارز دیجیتال می باشد که امکان خرید و فروش اتم یا همان کازماس را به شما می دهد. در صورتی که مایل به خرید کازماس هستید می توانید در سایت بیت ایمن ثبت نام کنید و پس از احراز هویت این کار را انجام دهید.

پس از انجام ثبت نام و احراز هویت، دسترسی شما به خرید کازماس و سایر رمز ارزها باز می شود. مرحله بعدی شارژ کردن حساب کاربری است که با واریز تومان در بخش کیف پول اتفاق می افتد. شما می توانید حساب خود را شارژ کرده و با ورود به صفحه خرید و فروش کازماس، سفارش خرید را ثبت کنید. در این صفحه یک کادر سبز رنگ برای خرید و یک کادر قرمز رنگ برای فروش کازماس قرار دارد. با وارد کردن مقادیر دلخواه می توانید به دو روش عادی یا فوری خرید و فروش کازماس را انجام دهید.

 

کیف پول های کازماس

 

 

کیف پول های کازماس

اتم یکی از مشهورترین و پر طرفدارترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال است. به همین دلیل کیف پول های دیجیتالی معتبر مختلف از آن پشتیبانی می کنند. این کیف پول ها در قالب های مختلف نرم افزاری، سخت افزاری و اختصاصی موجود هستند. در این قسمت فهرستی از آن ها را برای شما فراهم کردیم تا بتوانید بین آن ها انتخاب کنید. با تهیه یکی از کیف پول های اتم می توانید آن را به راحتی ذخیره کنید.

  • کیف پول لجر – Ledger (سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور – Trezor (سخت افزاری)
  • تراست ولت – Trust wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول متامسک – MetaMask (نرم افزاری)
  • کیف پول Cosmostation (اختصاصی)

پس از خرید اتم می توانید از این کیف پول ها برای ذخیره آن استفاده کنید. گرچه کیف پول های بیشتری از این ارز دیجیتال محبوب پشتیبانی می کنند اما در این بخش سعی کردیم که به پر طرفدار ترین و پر کاربرد ترین موارد اشاره کنیم.

 

جمع بندی

کازماس پروژه ای خاص و آینده دار به نظر می رسد که می توان در مورد سرمایه گذاری روی آن فکر کرد. بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ در جهان این ارز دیجیتال را در جمع دارایی های خود نگه داری می کنند. از طرفی عمر این پروژه نشان می دهد که می توان به آن اعتماد کرد و از این نظر هم مشکلی به چشم نمی خورد. به این ترتیب در صورتی که شما هم مایل به خرید آن هستید، می توانید به راحتی و در عرض چند دقیقه این کار را انجام دهید. اگر تجربه ای از خرید کازماس دارید یا نکته ای درباره آن به ذهنتان می رسد، در قسمت نظرات مطرح کنید تا دیگران نیز از تجربیات و اطلاعات شما بهرمند شوند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها