سولانا چیست؟ همه چیز درباره ارز سولانا (SOL)

در چندین سال اخیر رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های متعددی برخورارد بودند. اما بهتر است بدانید که مقیاس پذیری و زمان تایید تراکنش‌ها یکی مشکلاتی بوده است که دنیای بلاک چین در صدد برطرف کردن آن بوده است. برهمین اساس در یک ده گذشته پروژه‌های متفاوتی برای رفع مشکلات پروژه‌های قبلی راه اندازی شدند که یکی از این پروژه‌ها سولانا می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوع ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که سولانا چیست؟

به صورت کلی سولانا یک شبکه بلاک چینی است که با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری و کاهش زمان تایید تراکنش‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین با گذشت زمان و استقبال دنیای ارزهای دیجیتال از این پروژه، سولانا پس از گذشت مدتی رمز ارز بوی خود را با نام سولانا و نماد اختصصاری SOL راه ادازی کرد. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این پروژه بپردازیم تا با پروژه سولانا بیشتر آشنا شوید و بدانید سولانا چیست

 

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

 

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی به سوال سولانا چیست پاسخ دهیم بهتر است بگوییم شبکه سولانا یک بلاک چین لایه اول است که به صورت غیرمتمرکز فعالبت می‌کند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اپلیکیشن غیرمتمرکز (Dapp) در سال 2020 توسط فردی به نام آناتولی یاکوونکو راه اندازی شده است. البته ایده اصلی این پروژه در سال 2017 مطرح شد اما توسعه دهندگان پس از بررسی‌های لازم سولانا را در سال 2020 را اندازی کرده‌اند. همچنین این پروژه به دلیل داشتن ویژگی‌های متفاوت در مدت زمان کوتاهی توانست توجه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند.

از همین رو جالب است بدانید که توسعه دهندگان بازار ارزهای دیجیتالل سولانا را به عنوان رقیب اصلی شبکه سولانا می‌شمارند. زیرا شبکه سولانا نیز همچون اتریوم از قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کند و توانسته مشکلات مقیاس پذیری و هزینه‌های فی را کاهش دهد. طرفداران اتریوم (ETH) به احتمال زیاد با سولانا و زمینه فعالیت آن آشنایی دارند. این شبکه که یک پلتفرم نسبتا تازه تاسیس بلاکچینی می باشد، یکی از جدی ترین رقبای اتریوم به شمار می رود. البته قابل ذکر است که ویژگی‌های سولانا تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود بلکه همانطور که در پیشتر نیز به آن اشاره کردیم این پروژه از ویژگی‌های بسیار زیادی بهره‌مند است.

 

ویژگی های ارز سولانا چیست؟

 

ویژگی های ارز سولانا چیست؟

سولانا از معدود پروژه‌های بلاکچینی می‌باشد که از الگوریتم اجماع PoH (اثبات تاریخچه) استفاده می‌کند. البته این یک سیستم ترکیبی متشکل از PoH و PoS است که موجب تسریع روند تایید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه می‌شود. از همین رو این شبکه سرعت و مقیاس پذیری بسیار بالاتری را نسبت به سایر شبکه‌های فعال در زمینه قرارداد هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز ارائه می‌دهد. به طور متوسط در هر ثانیه 1,407 تراکنش در شبکه Solana مورد تایید قرار می‌گیرند که نسبت به اتریوم رقم بسیار بزرگی می‌باشد.

تعداد تاییدگرهای شبکه سولانا در حال حاضر بیش از 1400 عدد است که در مقایسه با اتریوم تقریبا نسبتی 1 به 9 دارد. با این حال این شبکه سعی می‌کند که با فراهم کردن یک فضای مقیاس پذیر، گنجایش لازم برای فعالیت همزمان افراد متعدد را فراهم کند. البته شبکه سولانا در کنار داشتن امنیت و مقیاس پذیری بالا از ویژگی‌های دیگری نیز سولانا، می‌توان به غیر متمرکز بودن، پشتیبانی از قرارداد هوشمند، برنامه های غیر متمرکز، کم هزینه بودن اشاره کرد. با این تفاسیر سولانا تقریبا تمام چیزی که از یک شبکه بلاکچینی معتبر و قدرتمند انتظار داریم را در اختیار ما می‌گذارد.

 

قیمت ارز دیجیتال سولانا

 

قیمت ارز دیجیتال سولانا

ارز دیجیتال SOL یک رمز ارز نوسانگر می‌باشد که می‌توان با استفاده از نوسانات آن کسب سود کرد. در ابتدای کار این رمز ارز، هر واحد از سولانا با قیمت 1.5 دلار معامله می‌شد و تقریبا بعد از گذشت یک سال از راه اندازی این رمز ارز، سولانا موفق به ثبت اوج قیمت تاریخی (ATH) خود در نزدیکی 220 دلار شد. این یعنی رشد تقریبا 150 برابری در عرض یک سال! کسب چنین سودی می تواند برای هر سرمایه گذاری دلنشین و لذت بخش باشد. با این حال پس از ثبت این قیمت روند اصلاحی سولانا آغاز شد و قیمت آن را تا حوالی 130 دلار کاهش داد.

اکنون این ارز دیجیتال با قیمت 135 دلار در صرافی بیت ایمن معامله می شود. البته احتمالا هنگام خواندن این مقاله این اطلاعات تغییر کرده باشد. بنابراین می توانید برای دریافت اطلاعات بروز به صفحه اصلی سایت بیت ایمن مراجعه کنید. روند قیمت سولانا همانند سایر رمز ارزها با توجه به روند عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. عواملی مانند دخالت سرمایه گذاران بزرگ، روند کلی بازار، احساسات سرمایه گذاران و غیره می‌توانند در تعیین این روند سهیم باشند و عرضه و تقاضا را تغییر دهند. بنابراین با شناسایی رفتار خریداران و فروشندگان می‌توان سود بیشتر و مطمئن‌تری از خرید سولانا دریافت کرد.

 

خرید ارز دیجیتال سولانا

 

خرید ارز دیجیتال سولانا

خرید سولانا به راحتی و با چند کلیک ساده امکان پذیر است. این ارز دیجیتال که خریداران زیادی دارد در صرافی های معتبر زیادی مورد معامله قرار می‌گیرد. صرافی بیت ایمن نیز یکی از پلتفرم های امن و مطمئن موجود برای خرید سولانا است. از همین رو کاربران در صورت تمایل می‌توانید با ورود به سایت اصلی صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن و انجام ثبت نام و احراز هویت، ارز دیجیتال SOL را به جمع دارایی‌های خود اضافه کنید. برای انجام این کار اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا امنیت حساب شما تضمین شود و با خیالی راحت سرمایه گذاری کنید.

پس از طی کردن این مراحل با ورود به صفحه خرید و فروش سولانا، به کمک یکی از روش‌های عادی یا فوری سفارش خرید را ثبت کنید. در سفارش فوری می‌توانید در لحظه و بدون معطلی با قیمت لحظه‌ای بازار معاملات خود را انجام دهید. اما سفارش عادی با قیمت پیشنهادی شما و کارمزد کمتر قابل ثبت می‌باشد اما ممکن است انجام آن مدتی طول بکشد.

بنابراین اگر زمانی قصد داشتید براساس قیمت بازار خرید سولانا یا فروش آن را انجام دهید می‌توانید از سفارش فوری استفاده کنید. در غیر این صورت سفارش عادی نیز قابل استفاده می باشد. البته این رمز ارز در بهترین پلتفرم‌های خارجی نظیر بایننس (Binance)، بای بیت (Bybit)، اوککس (OKX) و کوین بیس (Coinbase) از ارز دیجیتال سولانا پشتیبانی می‌کنند.

 

بهترین کیف پول ارز سولانا چیست؟

 

بهترین کیف پول ارز سولانا چیست؟

اکنون که به سوال سولانا چیست پاسخ دادیم بهتر است در خصوص بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای SOL نیز اطلاعاتی داشته باشید. پیش‌بینی این که کدام کیف پول های دیجیتالی معتبر از سولانا پشتیبانی می‌کنند کار ساده‌ای است. به هر حال ارز دیجیتال SOL جایگاه 5 بازار رمز ارزها را به خود اختصاص داده است و از نظر مارکت کپ اعتبار بالایی دارد.

بنابراین کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری مطمئنی از آن پشتیبانی می‌کنند. در این قسمت چند نمونه از این کیف پول ها را به شما معرفی می‌کنیم تا با انتخاب یکی از آن‌ها سولانا را به راحتی ذخیره کنید. البته سولانا کیف پول اختصاصی هم دارد که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

  • کیف پول لجر – Ledger (سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور – Trezor (سخت افزاری)
  • تراست ولت – Trust wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول اتمیک – Atomic wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول Solflare (اختصاصی)

با تهیه هر یک از این کیف پول ها می‎‌توانید با امنیت بالا سولانا را نزد خود نگه دارید. البته کیف پول صرافی بیت ایمن هم به دلیل سلسله مراتبی و چند امضایی بودن از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. با این وجود پیشنهاد می‌شود که دارایی خود را در کیف پول های دیجیتالی غیر امانی و شخصی نگه دارید تا خیالتان از این بابت کاملا راحت باشد.

کیف پول های سخت افزاری معمولا امنیت بیشتری دارند و کیف پول های نرم افزاری به سادگی و به صورت رایگان قابل تهیه اند. کیف پول های اختصاصی هم گاهی امکانات بیشتر و مطلوبی را ارائه می‌دهند. بر این اساس می‌توانید طبق اولویت‌های خود یک کیف پول سولانا را انتخاب و تهیه کنید.

 

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می‌توان سولانا را یکی از غول‌های بازار ارز دیجیتال دانست. رمز ارز SOL نیز مورد اعتماد تحلیلگران بسیاری قرار دارد و می‌تواند رشدی مجدد را تجربه کند. بنابراین با افزایش مطالعات خود درباره این پروژه با اطمینان بیشتری به سراغ سرمایه گذاری در آن بروید. شما هم می توانید که به راحتی و در عرض چند دقیقه به یکی از دارندگان سولانا تبدیل شوید!

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها