پذیرش بیت کوین (BTC) توسط اوکراین

اخیرا بیت کوین به یکی از جدی ترین مسائل دولت های بزرگ و کوچک در جهان تبدیل شده است. برخی از این کشورها خبر از وضع قوانین سخت گیرانه می دهند و برخی دیگر حامی بیت کوین هستند. این موضوع باعث شده تا بیت کوین به یک بحث داغ و جذاب برای مردم سراسر دنیا باشد. این که به طور مستقیم درباره بیت کوین صحبت می کنیم به خاطر شخصیت رهبری آن در بازار است. بنابراین، بیت کوین نماینده ای از کل بازار است که حرکات آن روی سایر رمز ارزها هم تاثیر می گذارد.

 

پذیرش بیت کوین توسط کشور اوکراین

یکی از اخبار مثبت بازار ارز دیجیتال که اخیرا منتشر شد، پذیرش بیت کوین توسط اوکراین بود. اوکراین به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، معامله بیت کوین و خانواده ارزهای دیجیتال را قانونی کرد. اکنون اوکراینی ها می توانند به صورت قانونی رمز ارزهای مختلف را معامله کنند. این اتفاق باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران به این حوزه می شود. پس می توانیم تاثیر این خبر بر بازار را مثبت بدانیم. با این وجود اخباری که از آمریکا به گوش می رسد، می تواند به مراتب تاثیرگذارتر باشد. آمریکا بر خلاف اوکراین، به فکر دریافت مالیات سنگین از فعالان این حوزه می باشد.

شاید هنوز هم بسیاری از مردم اوکراین و بقیه نقاط جهان ندانند که بیت کوین چیست و آن را نشناسند. با قانونی شدن معاملات رمز ارزها در اوکراین، میزان مالیات آن ها در این کشور کاهش می یابد. این کاهش مالیات در کنار خود، تسهیلات دیگری را هم برای اوکراینی ها به ارمغان می آورد.

 

پذیرش بیت کوین (BTC)

 

پیامدهای پذیرش بیت کوین توسط دولت ها

در این مقاله بیت کوین را مطلقا نماینده کل بازار کریپتوکارنسی می دانیم. یعنی منظور ما از بیت کوین همان خانواده 11 هزارتایی ارز دیجیتال است که سرپرست آن بیت کوین می باشد. بنابراین پذیرش بیت کوین، به معنای پذیرش ارز دیجیتال و استفاده از آن است. با این تفاسیر، دولت هایی که بیت کوین یا به طور کلی ارز دیجیتال را می پذیرند، اول از همه به ملت خود درباره امنیت و اعتبار آن ها اطمینان می دهند. بر این اساس میزان استقبال از رمز ارزها در کشورهای مختلف افزایش می یابد. رخ دادن این اتفاق، تقاضای مردم برای ارزهای دیجیتال را افزایش می دهد. افزایش تقاضا هم اگر با کاهش یا ثبات عرضه همراه شود می تواند رشد قیمت را در پی داشته باشد.

بنابراین می توانیم بگوییم که پذیرش بیت کوین و رمز ارزها به رشد بازار کریپتوکارنسی کمک می کند. هر چقدر این بازار بزرگ تر شود، مطمئنا اعتبار آن هم بیشتر خواهد شد.

 

سرنوشت ارز دیجیتال در ایران

فعالان اقتصادی ایران، در جهت رشد اقتصاد کشور و سهولت استفاده کاربران از رمز ارزها، قصد دارند فعالیت در این حوزه را قانونمند کنند. قانون گذاری های مرتبط با حوزه کریپتوکارنسی در ایران، می تواند فعالیت صرافی ها را راحت تر کند و به مردم اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال بدهد. پس می توانیم انتظار این را داشته باشیم که در چند سال آینده، ایران هم به جمع کشورهای توسعه یافته حامی بیت کوین بپیوندد.

بیت کوین دیر یا زود تمام دنیا را فتح خواهد کرد و کسانی که از آن امتناع کنند ضرر می کنند! پس اکنون می توانیم با استقبال از بیت کوین و خرید آن در قیمت های پایین، یک سود بلند مدت شیرین را برای خود به ارمغان آوریم.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها