تشخیص روند بازارهای مالی

تشخیص روند بازارهای مالی

تشخیص اتمام روند

یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر معامله گر در بازارهای مالی کریپتوکارنسی تشخیص به موقع تغییر روند در نمودار های بازار مالی است، چرا که باعث بستن به موقع ضرر و ورود به موقع سوددهی خواهد شد.

تشخیص اتمام روند چگونه است ؟

2 عامل اصلی زیر اولین اخطارهای تغییر روند هستند :

1 .عدم توانایی قیمت در تشکیل سقف (High) جدید در روند صعودی یا برعکس یعنی عدم توانایی قیمت در کف یا (Low)  جدید در روند نزولی.

2 .شکسته شدن اخرین کف در روند صعودی یا اخرین قله در روند نزولی.

منظور از تغییر روند شروع حرکت اصلاحی روند فعلی یا تغییر کل جهت روند است.

مشخصات خطوط روند :

روندهای روبه بالا بصورت حمایت عمل میکنند و نشان دهنده این است که تقاضا با بالارفتن قیمت افزایش می یابد.

تا زمانی که قیمت بالای خط روند باشد؛ روند مثبت، محکم و بدون تغییر است. یک شکست قیمت به زیر خط روند مثبت، نشان دهنده ضعیف شدن تقاضای خالص بوده و احتمال تغییر دارد. یک روند نزولی خطی با شیب منفی است که از وصل کردن دو یا چندنقطه ماکسیمم به دست می آید . نقطه حداکثر دوم باید پایین تر از نقطه اول باشد تا خطی با شیب منفی را تشکیل دهد.

روند منفی بصورت مقاومت عمل کرده و نشان دهنده افزایش در عرضه علیرغم افت قیمت است. یک شکستن ناگهانی در قیمت و بالا رفتن قیمت از خط روند نشان دهنده کم شدن عرضه خالص بوده و باید احتمال تغغیر در روند قیمت را در نظر داشت. هرچه تعداد برخوردها به خط روند بیشتر باشد نشان دهنده اعتبار خط روند است.

با رسم خط روند در روند صعودی بیشتر LH ها با خط روند برخورد خواهند داشت و پس از برخورد در جهت روند تغییر جهت می دهند.

شرایط روند و تشخیص اتمام روند

در یک روند هرچه تعداد برخورد قیمت با خط روند و برگشت قیمت بیشتر باشد خط روند معتبر تر است. روندها در بازه های زمانی بالاتر اعتبار بیشتری دارند، مثلا روند روزانه از روند یک ساعته معتبر تر است و باید در تایم فریم های بالاتر خط روند را رسم کرد. حرکت قیمت در تایم فریم های بالاتر برای ورود به پوزیشن در تایم های پایین تر مورد استفاده قرار بگیرد. باید در نظر داشت که نفوذ ناچیز قیمت به داخل خط روند ثانویه نیز رسم شود تا در آینده واکنش قیمت به خط روند ثانویه را هم در نظر بگیریم.

چگونه می توان تشخیص داد که روند درحال تغییر است ؟

با توجه به بحث مهم روند و تغییر آن، تشخیص به موقع تغییر روند از اهمیت زیادی برخوردار است. یک تریدر باید بتواند خطوط روند را رسم کند و بتواند از آنها به درستی در جهت معامله کردن استفاده کند و سودهای بسیار خوبی کسب کند.

2 عامل اصلی اولین اخطار ها برای تغییر روند هستند :

1 . کاهش شیب قیمت و ماندن در نزدیکی خط روند یا همان کم شدن مومنتوم یا شتاب قیمت

2 . شکسته شدن خط روند و نفوذ قیمت به زیر خط روند

این 2 عامل اخطار برای تغییر روند هستند و دلیل قاطعانه ای برای چنین رفتاری از سوی قیمت نخواهد بود. دقت داشته باشید در رسم خط روند یا خطوط حمایت و مقاومت باید دقت کرد که سایه ها هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به آنها دقت شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها