معرفی ارز دیجیتال ایاس (EOS)

این روزها تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. شاید دستاوردهای امروز بشر همچون ارز رمزنگاری شده، کریپتوکارنسی یا حتی هوش مصنوعی در گذشته تنها یک رویا بود. اما بشر با تولید این تکنولوژی‌ها سعی در آسان کردن شیوه‌های زندگی داشت. به طور مثال با تولید ارزهای رمز نگاری شده همچون ارز دیجیتال ایاس سعی داشتند یک وسیله پرداخت غیرمتمرکز و بی واسطه تولید کنند.

تا شما در کوتاه‌ترین زمان و با داشتن امنیت بالا امکان پرداخت‌های مختلف را داشته باشید. اکنون ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از این رمز ارزهای رمزنگاری شده که توانسته بین فعالان بازار محبوبیت نسبتا بالایی به دست‌ آورد آشنا کنیم. این رمز ارز رمز نگاری شده ارز دیجیتال ایاس نام دارد.

 

ارز ایاس چیست؟

 

ارز ایاس چیست؟

وقتی به ارزهای دیجیتال مشروف همچون اتریوم و بیت کوین می‌نگریم و پروژه آن‌ها را بررسی می‌کنیم متوجه یک سری ایراداتی می‌شویم. البته با اینکه این گونه رمز ارزها جز با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال می‌باشند، اما به صورت کامل نمی‌توانند تمام نیازهای ما را رفع کنند. به طور مثال بیت کوین شبکه بسیار خوبی دارد و از امنیت بالا برخوردار است اما این شبکه نمی‌توانست از قرارداد هوشمند پشتیبانی کند. البته اتریوم با اینکه قابلیت ثبت و ایجاد قرار دادهای هوشمند در پلتفرم خود را دارد اما سرعت، حجم تراکنش‌های پایینی دارد.

علاوه بر این، کارمزدهای بالای اتریوم، یک نقطه ضعف دیگر برای شبکه آن محسوب می‌شدند. برهمین اساس شبکه ایاس به وجود آمد تا تمامی این مشکلات را رفع کنند. در برنامه ریزی‌هایی که تیم توسعه دهنده ایاس در نظر دارند این مشکلات حل می‌شود، اما باید ببینیم که ایاس می‌تواند در عمل هم این کار را انجام دهد یا خیر. اگر بخواهیم به صورت ساده ارز دیجیتال ایاس را توضیح دهیم باید بگوییم این رمز ارز یک آلت کوین می‌باشد که با نماد EOS نشان داده می‌شود. شبکه ایاس، یک پلتفرم کم کارمزد و غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند است.

 

ویژگی های ارز ایاس

 

ویژگی های ارز ایاس

ایاس (EOS) یک ارز دیجیتال و پلتفرم بلاکچین است که از سرعت بالایی برای انجام تراکنش‌ها برخوردار است و به‌گفته سازندگان این شبکه، ایاس قابلیت انجام 10 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. برنامه‌ریزی آن‌ها، برای پردازی میلیونی تراکنش‌ها در ثانیه می‌باشد. این سرعت نسبت به سرعت سایر پلتفرم ها باورنکردنی است. همچنین ایاس با این سرعت می‌تواند از میلیون‌ها اپلیکیشن غیرمتمرکز یا به اصطلاح dApp پشتیبانی کند.

همچنین این پروژه از مکانیزم اثبات سهام تفویض‌شده (DPoS) استفاده می‌کند که مکانیزم اثبات سهام منجر به افزایش امنیت شبکه و کارایی ایاس می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع همانطور که در بخش بالا نیز ب آن اشاره کردیم ایاس به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که قراردادهای هوشمند پیچیده ایجاد کنند. به صوت کلی پلتفرم ایاس به صورت متن رباز بوده و با هدف بهبود قابلیت استفاده و پذیرش فناوری بلاک چین طراحی شده است. البته این موارد تنها بخشی از قابلیت‌های ایاس بود و این پروژه از قابلیت‌های بسیار زیادی بهره‌مند است.

 

قیمت ارز دیجیتال ایاس

 

قیمت ارز دیجیتال ایاس

ارز ایاس در یک هفته گذشته با نوسانات زیادی سر و کار داشته است البته نوسانات این رمز ارز تنها مختص به یک هفته اخیر نیست، بلکه این پروژه از ابتدای فعالیت با روندهای نزولی و صعودی زیادی مواجه شد است و همین موضوع باعث شده سرمایه گذاران و معامله گران زیادی مشتاق به سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز شوند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که ارز ایاس در ابتدای فعالیت خود به دلیل داشتن ویژگی‌های متعدد با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران و معامله گران مواجه شد و روند صعودی را در پیش گرفت.

روند صعودی این رمز ارز تا جایی ادامه داشت که در 29 آپریل 2018 بازار کریپتو شاهد رشد بی سابقه EOS بود. این رمز ارز در آن زمان این رمز ارز به قیمت 22.89 دلار رسید، که این میزان بالاترین قیمت تاریخی یا همان ATH ایاس بود. پس از گذشت مدتی EOS با ریزش قیمتی مواجه شد و دیگر نتوانست به نقطه اوج قیمتی خود برسد.

از همین رو و در تاریخ 5 آگوست 2024 ارز ایاس به پایین‌ترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.4062 دلار رسد. با در نظر داشتن تمامی این موارد طبق داده های سایت tradingview قیمت این رمز ارز در نوشتن این مقاله معادل 0.4647 دلار است و با مارکت کپ 703,076,285 دلار رتبه 78 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز ایاس

 

خرید ارز دیجیتال EOS

ارز ایاس یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که به دلیل داشتن ویژگی‌های متعدد از محبوبیت بالایی برخوردار است. برهمین اساس صرافی های زیادی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به بایننس، کوین بیس، اوککس و بای بیت اشاره کرد. البته در این میان صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن یکی از معدود عرضه کنندگان ارز دیجیتال ایاس در بین صرافی‌های P2P ایرانی است. این صرافی امکان معامله مستقیم شما با یک خریدار یا فروشنده حقیقی را فراهم می‌کند. شما تنها با انجام ثبت نام و احراز هویت خود در صرافی بیت‌ یمن، می‌توانید به جمع دارندگان ایاس بپیوندید.

صرافی بیت ایمن در کنار پشتیبانی از اتریوم، بیت کوین و ایاس از 85 رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع پس از انجام ثبت نام در بیت ایمن، وارد قسمت کیف‌ ول شوید. مبلغ مورد نظر خود را به تومان وارد کنید و حساب خود را شارژ کنید. پس از شارژ حساب می توانید تمامی ارزهای دیجیتالی که در لیست رمز ارزهای بیت ایمن قرار دارند را خریداری کنید.

از همین رو برای خرید ایاس روی معامله ایاس کلیک کنید. می‌توانید سفارش خرید خود را به دو صورت عادی و فوری ثبت کنید. در قسمت سفارش عادی، می‌توانید قیمت مورد نظر خود را وارد کنید. هنگامی که قیمت ایاس با قیمت وارد شده توسط شما هماهنگ شود، معامله شما به‌صورت خودکار انجام‌خواهد شد.

 

بهترین کیف پول ارز ایاس

 

بهترین کیف پول ارز ایاس

پس از خریداری ارز ایاس از صرافی بیت ایمن سرمایه گذاران و معامله گران می‌توانند به دو شیوه از این رمز ارز نگهداری کنند. در روش اول از آنجایی که پس از ثبت نام در صرافی بیت ایمن این پلتفرم معاملاتی یک کیف پول در اختیار کاربران قرار می‌دهند می‌توانند دارایی‌های خود را در همان کیف پول نگهداری کنند.

در شیوه دوم کاربران می‌توانند پس از خرید ایاس این رمز ارز را به کیف پول ارز دیجیتال انتقال دهند، البته ما گزینه شیوه دوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا استفاده از کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری گزینه بهتری برای نگهداری از ارز ایاس یا سایر رزهای دیجیتال است. برهمین اساس بهتر است بدانید که در چندین سال اخیر کیف پول های زیادی از ارز ایاس پشتیبانی کردند از همین رو ما در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول ارز ایاس را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)
  • کیف پول نرم افزاری کوین بیس (Coinbase)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور تی (Trezor T)

 

جمع بندی

ایاس (EOS) یک پروژه بلاک چینی پیشرفته است که برای توسعه دهندگان امکانی فراهم کرده است تا بتوانند اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApps) را با سرعت بالا و کارمزد پایین ایجاد کنند. به صورت کلی پروژه ایاس از الگوریتم اثبات سهام  (DPoS) استفاده می‌کند که این الگوریتم به بهبود امنیت و کارایی شبکه کمک می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که پروژه ایاس از ویژگی‌های متعددی بروردار است و برای توسعه قراردادهای هوشمند پیچیده و مقیاس پذیر طراحی شده است و به دلیل متن باز بودن پروژه، فرصت‌های زیادی برای بهبود و نوآوری فراهم می‌کند.

هدف اصلی ایاس تسهیل ورود کاربران و شرکت‌ها به اکوسیستم بلاک چین با کاهش موانع فنی است. این پروژه با تمرکز بر مقیاس پذیری، سرعت تراکنش‌ها و تجربه کاربری به دنبال جذب توسعه دهندگان و شرکت‌ها بزرگ دنیای بلاکچین است. همچنین بهتر است بدانید که پروژه ایاس از رمز ارزی به نام ارز ایاس برخودار است که برای پرداخت‌های داخل پروژه راه اندازی شده است و در چندین سال اخیر نوسانات زیادی را به خود دیده است.

 

سوالات متداول

آینده ارز ایاس چگونه خواهد بود؟

به دلیل نوسانات و پیچیدگی بازار ارزهای دیجیتال هیچ گاه نمی‌توان آینده ارز ایاس یا سایر ارزهای دیجیتال را به صورت کامل پیش بینی کرد. با این حال فعالان حوزه ارزهای دیجیتال از آنجایی که ایاس از ویژگی‌های متعددی برخوردار است آینده روشنی را برای این رمز ارزپیش بینی می‌کنند. اما به صورت صد درصد نمی‌توان این موضوع را تضمین کرد.

آیا ارز ایاس قابل استخراج است؟

بله استخراج کنندگان می‌توانند با کمک دستگاه‌های ماینینگ یا شرکت در استخرهای استخراج به استخراج ارز ایاس بپردازند و از این روش درآمد کسب کنند.

چه نوع برنامه های غیر متمرکزی روی ایاس توسعه داده می شود؟

برنامه‌هایی در حوزه مالی، بازی، شبکه‌های اجتماعی و خدمات دیجیتال بر روی ایاس توسعه داده می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها