معرفی ارز دیجیتال ایاس (EOS)

این روزها تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. شاید دستاوردهای امروز بشتر همچون ارز رمزنگاری شده، کریپتوکارنسی یا حتی هوش مصنوعی در گذشته تنها یک رویا بود. اما بشر با تولید این تکنولوژی ها سعی در آسان کردن شیوه داشت. به طور مثال با تولید ارزهای رمز نگاری‌شده همچون ارز دیجیتال ایاس سعی داشتند یک وسیله پرداخت غیرمتمرکز و بی واسطه تولید کنند.

تا شما در کوتاه ترین زمان و داشتن امنیت بالا امکان پرداخت‌های مختلف را داشته باشید. اکنون ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از این رمز ارزهای رمزنگاری شده که توانسته بین فعالان بازار محبوبیت نسبتا بالایی به دست‌ آورد آشنا کنیم. این رمز ارز رمز نگاری شده ارز دیجیتال ایاس نام دارد.

 

ارز درجیتال ایاس (EOS) چیست؟

وقتی به ارز های دیجیتال مشروف همچون اتریوم و بیت کوین می نگریم و پروژه آن ها را بررسی می کنیم متوجه یک سری ایراداتی می شویم. البته با اینکه این گونه رمز ارزها جز با ارزش ترین ارزهای دیجیتال می باشند اما به صورت کامل نمی توانند تمام نیازهای ما را رفع کنند. به طور مثال بیت شبکه بسیار خوبی دارد و از امنیت بالا برخور دار است اما این شبکه نمی توانست از قرارداد هوشمند پشتیبانی کند. البته اتریوم با اینکه قابلیت ثبت و ایجاد قرار داد های هوشمند در پلتفرم خود دار دارد اما سرعت، حجم تراکنش های پایینی دارد.

علاوه بر این، کارمزدهای بالای اتریوم، یک نقطه ضعف دیگر برای شبکه آن محسوب می شدند. برهمین اساس شبکه ایاس به وجود آمد تا تمامی این مشکلات را رفع کنند. در برنامه ریزی هایی که تیم توسعه دهنده ایاس در نظر دارند این مشکلات حل می شود، اما باید ببینیم که ایاس می تواند در عمل هم این کار را انجام دهد یا خیر. اگر بخواهیم به صورت ساده ارز دیجیتال ایاس را توضیح دهیم باید بگوییم این رمز ارز یک آلت کوین می باشد که با نماد EOS نشان داده می شود.

شبکه ایاس، یک پلتفرم کم کارمزد و غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند است. ما در معرفی نئو و کاردانو درباره قراردادهای هوشمند صحبت کردیم. اما در این مقاله اشاره ای مجدد به این موضوع می کنیم تا بیشتر با قراردادهای هوشمند آشنا شوید.

 

ویژگی های ایاس

 

قرارداد هوشمند چیست؟!

برای دریافت ارزشمندی شبکه ایاس و قراردادهای‌ هوشمند، یک قرارداد سنتی را در نظر بگیرید. طرفین قرارداد با یکدیگر شرایطی را طی می‌کنند. در صورت که تمامی این شرایط اتفاق‌افتاد، قرارداد را عقد می‌کنند. البته بهتر است با یک مثال، شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم. فرض‌کنید که برای استخدام، دنبال یک شرکت با حقوق‌ماهانه 3 میلیون تومان و 1 روز مرخصی در هفته می‌گردید که شما را بیمه کند. در روش سنتی باید مدت‌ها دنبال این شرکت‌باشید و با انجام مصاحبه‌های فراوان، بالاخره آن را پیدا کنید. در یک قرارداد هوشمند، شما این مشخصات را وارد می‌کنید. فرض می‌کنیم که شرکت مقابل هم از شما توانایی تولید محتوا و سابقه‌کاری حداقل 2 سال را می‌خواهد.

در صورتی که شما توانایی تولید محتوا و سابقه‌کار 2 ساله داشته‌باشید و شرکت هم به شما حقوق‌ماهانه 3 میلیون‌تومان با 1 روز مرخصی‌هفتگی و بیمه را بدهد، قرارداد شما به طور خودکار و هوشمند عقد خواهد‌شد و شما کارمند این شرکت خواهید بود. یعنی در واقع قرارداد هوشمند، زمانی که همه شرایط‌قرارداد جور باشد به‌طور خودکار اتفاق‌خواهد افتاد. پس از آن، پلتفرم ارز دیجیتال ایاس این قرارداد را ثبت می‌کند. همچنین در این شبکه می‌توانید با ارز دیجیتال EOS معامله خود را انجام‌دهید.

 

سرعت و مقیاس پذیری رمز ارز EOS

سرعت انجام تراکنش‌ها در پلتفرم ایاس بسیار بالا خواهد بود. به‌گفته سازندگان این شبکه، ایاس قابلیت انجام 10 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. برنامه‌ریزی آن‌ها، برای پردازی میلیونی تراکنش‌ها در ثانیه می‌باشد. این سرعت نسبت به سرعت سایر پلتفرم ها باورنکردنی است. همچنین ایاس با این سرعت می‌تواند از میلیون‌ها اپلیکیشن غیرمتمرکز یا به اصطلاح dApp پشتیبانی کند. در مقایسه ایاس با اتریوم، می‌توانیم همه این موارد را به‌طور گسترده‌تر آموزش دهیم.

 

مقایسه EOS و ETH

 

مقایسه ایاس با اتریوم

اگر بخواهیم رمز ارز اتریوم را با ارز دیجیتال ایاس مقایسه کنیم؛ باید بگوییم این دو رمز ارز شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیار چشمگیری با یکدیگر دارند. این شباهت‌ها و تفاوت‌ها باعث‌شده تا هر کدام از آن‌ها طرفداران زیادی را به خود جلب کنند. یکی از تفاوت‌های این دو رمز ارز در زمان راه‌اندازی پروژه آن‌ها است. پروژه ارز دیجیتال ایاس نسبت به پروژه اتریوم جدیدتر می‌باشد اما EOS هنوز به آن شهرت و معروفیتی که توسعه‌دهندگان این پروژه انتظارش را می‌کشیدند نرسیده‌است.

همچنین زمانی که پروژه اتریوم قصد عرضه‌اولیه را داشت با مشکلاتی مواجه‌شد و عرضه این کوین زمان زیادی طول‌کشید اما عرضه‌اولیه ایاس دقیقا در همان‌سالی که راه‌اندازی‌ شده‌بود انجام‌شد. البته در کنار این تفاوت‌های فاحش اتریوم و ایاس، باید به این نکته توجه‌کرد که ایاس به‌نوعی وجود خود را به اتریوم مدیون‌است. زیرا EOS در ابتدا بر روی بلاک‌چین اتریوم (ERC_20) بنا شد. اما پس‌از گذشت مدتی شبک اختصاصی خود را راه‌اندازی کرد و بر بستر آن قرار گرفت.

مقاله مرتبط: اتریوم چیست

 

سرعت و مقیاس پذیری کدام یک بیشتر است؟

همانطور که گفتیم، یکی از اهداف ارز دیجیتال ایاس، انجام معاملات با سرعتی بسیار بالاتر از اتریوم است. اگر میزان تراکنش‌های ایاس در یک‌ثانیه را 10 هزار در نظر بگیریم، در مقایسه با اتریوم اختلاف فاحشی را مشاهده می‌کنیم. اتریوم تنها توانایی تایید 15 تراکنش در ثانیه را دارد. درباره مقیاس‌پذیری هم باید بگوییم که، مجموعه سرعت، عدم تمرکز و امنیت، می‌تواند مقیاس‌پذیری را شکل دهد.

با این که سرعت ایاس از اتریوم بیشتر است اما این شبکه برای حفظ امنیت، تمرکز زدایی را تا حد زیادی رها کرده‌است. اتریوم بیش از 12 هزار نود برای اضافه‌کردن بلاک‌های جدید دارد که این میزان برای ایاس تنها 21 عدد است. پس در این زمینه، اتریوم عملکرد بسیار بهتر و غیرمتمرکز‌تری نسبت به ایاس دارد.

 

نحوه استخراج اتریوم و ارز دیجیتال ایاس

استخراج ارز دیجیتال ایاس به نوعی با استخراج اتریوم ارتباط مستقیم دارد. زیرا برای استخراج ایاس استخرهای بسیار کمی وجود دارد. برهمین‌اساس در این شرایط می‌توان با استخراج اتریوم و تبدیل آن به ایاس در صرافی‌ارز دیجیتال، رمز ارز ایاس را به راحتی به‌دست‌آورد. البته برای استخراج ایاس از روش Cloud Mining یا استخراج ابری هم استفاده می‌شود. این دو روش ساده‌تر می‌باشد و برای افراد تازه‌کار، کاربرد بسیاری دارد.

 

جایگاه ارز دیجیتال EOS و ETH در بازار

در بازار کریپتوکارنسی که بیش از 10 هزار رمز ارز وجود دارد، ارز دیجیتال ایاس و اتریوم هر دو از رتبه‌های خوبی برخوردار هستند. اتریوم به‌عنوان ارزشمند ترین آلت کوین موجود در بازار، در رتبه 2 بازار رمز ارزها قرار دارد. در این رتبه‌بندی، تنها بیت کوین بالاتر از اتریوم قرار دارد. اما ایاس جایگاهی پایین‌تر دارد. در زمان نوشتن این مقاله ارزش بازار ایاس، 824,979,054 دلار است و در رتبه 49 بازار قرار دارد. اما اتریوم با 227,700,526,667 دلار ارزش بازار، در رتبه دوم قرار دارد.

 

قیمت رمز ارز EOS

 

قیمت ارز دیجیتال ایاس

این روزها ارز دیجیتال ایاس با نوسانات زیادی روبرو می‌باشد. طبق داده های سایت tradingview قیمت این رمز ارز در نوشتن این مقاله معادل 0.7523 دلار است. پایین ترین قیمت ارز دیجیتال ایاس در یک سال اخیر 0.62 و بالاترین قیمت آن 2.83 دلار بوده است. به این ترتیب می توانیم بگوییم که ایاس در یک سال گذشته روند قیمتی خوبی را نگذرانده است.

البته اگر ارز دیجیتال ایاس به جایگاه قبلی خود بازگردد و به سمت سقف جدید حرکت کند، قیمت ایاس از سال گذشته بهتر خواهد شد. همچنین انتشار اتریوم 2.0 هم تاثیرات زیادی در آینده ارز دیجیتال ایاس خواهد داشت. اگر این شبکه بتواند کاربران اتریوم و کاردانو و حتی پولکادات را به سمت خود بکشاند، قطعا جایگاه بهتری خواهد داشت.

 

خرید ارز دیجیتال ایاس

 

خرید ارز دیجیتال EOS

صرافی آنلاین بیت ایمن یکی از معدود عرضه‌کنندگان ارز دیجیتال ایاس در بین صرافی‌های P2P ایرانی است. این صرافی امکان معامله‌مستقیم شما با یک‌خریدار یا فروشنده حقیقی را می‌دهد. شما تنها با انجام ثبت‌نام و احراز هویت خود در صرافی‌بیت‌ایمن، می‌توانید به جمع‌دارندگان ایاس بپیوندید. اتریوم، بیت کوین و 46 ارز دیجیتال دیگر هم در کنار ایاس در سبد ارزی بیت ایمن قرار دارند. خرید اتریوم و بیت کوین هم به‌سادگی خرید ایاس می‌باشد. پس‌از انجام ثبت‌نام در بیت ایمن، وارد قسمت کیف‌پول شوید. مبلغ مورد نظر خود را به تومان وارد کنید و حساب خود را شارژ کنید. پس از شارژ حساب می‌توانید تمامی ارزهای دیجیتال نام برده‌شده در این‌مقاله را به سادگی بخرید.

برای خرید ایاس روی معامله ایاس کلیک کنید. می‌توانید سفارش خرید خود را به‌دو صورت عادی و فوری ثبت کنید. در قسمت سفارش‌عادی، می‌توانید قیمت مورد نظر خود را وارد کنید. هنگامی که قیمت ایاس با قیمت‌وارد شده توسط شما هماهنگ شود، معامله شما‌به‌صورت خودکار انجام‌خواهد شد. این قابلیت برای نوسان‌گیران بسیار مناسب است. زیرا افراد عادی و تازه‌کار می‌توانند از سفارش‌فوری استفاده کنند. در این قسمت، معامله شما به سرعت و با قیمت لحظه‌ای ایاس انجام می‌شود. روند فروش هم دقیقا به‌همین‌شکل می‌باشد. به‌همین‌سادگی می‌توانید ارز دیجیتال ایاس و 48 ارز دیجیتال دیگر را در پلتفرم‌آنلاین بیت‌ایمن معامله کنید.

 

آینده ایاس چگونه خواهد بود؟!

با‌توجه به این که رقبای بزرگی بر سر راه ارز دیجیتال ایاس قرار دارند، مسیر پیشرفت ایاس بسیار سخت‌خواهد بود. اتریوم و کاردانو در حال‌حاضر در زمینه قرارداد هوشمند وضعیت بسیار خوبی دارند. ایاس برای تبدیل‌شدن به‌اولین انتخاب کاربران در این زمینه باید تلاش زیادی بکند. گرچه سرعت ایاس بسیار بالا است و برای معاملات کارمزد ناچیزی می‌گیرد، اما این ویژگی‌ها تاکنون نتوانسته آن را به اتریوم نزدیک بکند.

هر چند ایاس می‌تواند آینده‌ای روشن داشته‌باشد و هنوز جای بسیار زیادی برای پیشرفت دارد. با خرید ارز دیجیتال ایاس و نگه‌داشتن آن، می‌توانید از سود احتمالی این ارز در سال‌های آینده استفاده‌کنید. با خواندن تحلیل ایاس در پست‌بعدی بلاگ، می‌توانید درباره خرید یا فروش ایاس، تصمیم‌بهتری بگیرید. انتخاب نهایی با شما است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها