بیت کوین کش چیست؟ همه چیز درباره بیت کوین کش (BCH)

این روزها نام و آوازه بیت کوین، در سراسر دنیا پیچیده است. اگر یک ارز دیجیتال باشد که همه شما آن را بشناسید قطعا بیت کوین است. نام بیت کوین کش (Bitcoincash)، ما را به طور ناخودآگاه به یاد بیت کوین می‌اندازد. ارتباطات زیادی هم بین این دو رمز ارز برقرار است، در واقع بیت کوین را می‌توان دلیل به وجود آمدن بیت کوین کش و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر دانست.

به مجموعه ارزهایی که بعد از بیت کوین به وجود آمدند تا با رفع مشکلات آن بتوانند جایگاه این ارز را تصاحب کنند، بیت کوین کش یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که برای رفع مشکلات و چالش‌های بیت کوین راه اندازی شده است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص بیت کوین کش بپردازیم.

 

شبکه بیت کوین کش

 

شبکه بیت کوین کش

در طول این سال‌ها، بارها و بارها تغییرات جزئی یا کلی در شبکه بیت کوین ایجاد شده است البته این تغییرات و انشعابات، تحت عنوان فورک بیت کوین روی شبکه خود بیت کوین انجام شدند. برخی از تغییرات بر روی خود شبکه بیت کوین اعمال شدند اما برخی دیگر موجب پیدایش ارزی جدید شدند. همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم بیت کوین کش، نیز یکی از پروژه‌های بلاک چینی است که برای رفع مشکلات بیت کوین راه اندازی شده است.

Bitcoincash یک هارد فورک انجام شده روی شبکه بیت کوین بود که به عنوان یک سیستم پرداختی غیرمتمرکز و بدون واسطه، سریع و امن راه اندازی شده است و با هدف افزایش اندازه بلاک ها فعالیت خود را آغاز کرده است. به صورت کلی کوچک بودن بلاک های بیت کوین با حجم تقریبا 1 مگابایتی، موجب ترافیک در انجام تراکنش‌های آن می‌شد. این ترافیک، کاهش سرعت و افزایش کارمزد را در پی داشت که برای کاربران ناخوشایند بود.

به همین منظور، شبکه بیت کوین کش، اندازه بلاک ها را افزایش داد، که با انجام این کار تعداد تراکنش‌های موجود در یک بلاک Bitcoincash، حداقل 8 برابر بیت کوین است. در این بین بهتر است بدانید که شبکه بیت کوین کش پس از گذشت مدتی رمز ارز بومی خود را با نام بیت کوین کش و نماد اختصاری BCH راه اندازی کرد.

 

ویژگی های بیت کوین کش

 

 

ویژگی های بیت کوین کش

حجم بلاک بیت کوین حدود 1 مگابایت است، این میزان در انجام تراکنش‌ها مقداری نامطلوب است در این بین حجم بلاک‌های بیت کوین کش به 32 مگابایت رسیده است، با این کار، میزان تراکنش‌های موجود در یک بلاک تا حد بسیار زیادی افزایش یافت و انجام تراکنش‌ها راحت‌تر شده است. در واقع Bitcoin Cash برای رفع مشکل مقیاس پذیری شبکه بیت کوین به وجود آمد و این شبکه توانسته تا حد زیادی نیز در این امر موفق باشد. با این حال مشکلاتی بر سر راه این شبکه و ارز دیجیتال آن یعنی BCH وجود دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

بیت کوین کش یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین است و از آنجایی که پروتکل های بلاک چینی ثابت هستند و امکان تغییر دستی در آن‌ها وجود ندارد، برای انجام تغییرات باید فورک انجام شود. از همین رو در سال 2018 یعنی یک سال بعد از تولد بیت کوین کش برای رفع مشکلات این پروژه یک فورک انجام شد که این فورک موجب پدید آمدن بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) شد.

 

قیمت بیت کوین کش

 

 

قیمت بیت کوین کش

در زمان نوشتن این مقاله ارز بیت کوین کش با قیمتی معادل 321.68 دلار معامله می‌شود اما با این حال ارز بیت کوین کش مانند اکثر ارزهای دیجتال با نوسانات زیادی روبرو بوده است. به صورت کلی این رمز ارز در سال‌های ابتدایی فعالیت خود با رشد قیمتی بسیار زیادی روبرو شد و همین موضوع باعث شد ارز BCH در تاریخ 20 دسامبر 2017 به قیمت 4,355.62 دلار رسید که این میزان بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین کش بود.

اما رشد قیمتی این رمز ارز طولانی مدت نبود و پس از گذشت مدتیبا ریزش شدیدی مواجه شد و ریزش این رمز ارز به حدی بود که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ 15 دسامبر 2018 شاهد پایین‌ترین قیمت BCH بودند که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 75.08 دلار به فروش می‌رفت.

 

خرید رمز ارز BCH

 

خرید رمز ارز BCH

بیت کوین کش یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در چندین سال اخیر با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران و معامله گران روبرو شده است. از همین رو بسیاری از صرافی‌های شناخته شده همچون بایننس، کوین بیس، کراکن و بای بیت این رمز ارز را در لیست ارزهای دیجیتال خود قرار داده‌اند. از همین رو می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم‌های معاملاتی به خرید ارز بیت کوین کش بپردازید. اما در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز از ارز Bitcoincash پشتیبانی می‌کند، برهمین اساس می‌توانید تنها با گذراندن مراحل ثبت نام و احراز هویت به خرید بیت کوین کش بپردازید.

 

بهترین کیف پول ارز بیت کوین کش

 

بهترین کیف پول ارز بیت کوین کش

پس از خرید ارز بیت کوین کش از صرافی بیت ایمن یا سایر پلتفرم‌های معاملاتی بهتر است برای اطمینان از حفظ دارایی خود، آن‌ها را به کیف پول های ارز دیجیتال انتقال دهید. به صورت کلی در چندین سال اخیر برای نگهداری از ارزهای دیجیتال کیف پول های متفاوتی راه اندازی شده است. از همین رو پس از خرید این رمز ارز می‌توانید دارایی خود را به کیف پول ارز دیجیتال انتقال دهید. با در نظر داشتن این موضوع ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری از بیت کوین کش را به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول ترزور (Trezor)

 

جمع بندی

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یک ارز دیجیتال است که در سال 2017 به عنوان یکی از فورک‌های بیت کوین راه اندازی شد. ابتدا هدف اصلی این رمز ارز، افزایش اندازه بلوک‌ها و در نتیجه، بهبود سرعت و کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها بود. بیت کوین کش به‌عنوان یک راه‌حل برای مشکلات مقیاس پذیری بیت کوین مطرح شد و توانست توجه جامعه‌ای از کاربران و توسعه دهندگان را به خود جلب کند. با این حال، این ارز با چالش‌های متعددی از جمله رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال و عدم توافقات داخلی مواجه است. در کل، بیت کوین کش همچنان به‌عنوان یکی از ارزهای مهم در دنیای ارزهای دیجیتال باقی مانده است، اما همچنان برای حفظ جایگاه خود با موانعی روبرو است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها