بیت کوین کش چیست؟ همه چیز درباره بیت کوین کش (BCH)

این روزها نام و آوازه بیت کوین، در سراسر دنیا پیچیده است. اگر یک ارز دیجیتال باشد که همه شما آن را بشناسید قطعا بیت کوین است. نام بیت کوین کش، ما را به طور ناخودآگاه به یاد بیت کوین می اندازد. ارتباطات زیادی هم بین این دو نام برقرار است. در واقع بیت کوین را می توان دلیل به وجود آمدن بیت کوین کش و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر دانست. به مجموعه ارزهایی که بعد از بیت کوین به وجود آمدند تا با رفع مشکلات آن بتوانند جایگاه این ارز را تصاحب کنند، آلت کوین گفته می شود. شباهت ها و تفاوت هایی بین بیت کوین و این آلت کوین ها به خصوص بیت کوین کش وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

 

معرفی بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز رمز پایه ای بود که به وجود آمد. برای آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین کش، لازم است که ابتدا اطلاعاتی درباره بیت کوین به دست آوریم. در سال 2008 که نامی از ارز دیجیتال نبود، یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز و بدون واسطه به وجود آمد که بیت کوین نامیده شد. بیت کوین دارای سکه ای بود که در ابتدا ارزش چندانی نداشت. نماد ارز دیجیتال شبکه بیت کوین BTC است. با توجه به این که این مقاله به معرفی بیت کوین کش اختصاص دارد، ادامه توضیحات را در قالب مقایسه با این ارز بیان خواهیم کرد.

 

مقایسه بیت کوین کش و بیت کوین

 

شبکه بیت کوین کش

بیت کوین در طول این سال ها، بارها و بارها مورد تغییرات جزئی یا کلی بزرگی شده است. این تغییرات و انشعابات، تحت عنوان «فورک» روی شبکه بیت کوین انجام شدند. برخی از آن ها موجب پیدایش ارزی جدید شدند. هر کدام از این انشعاب ها، با هدف اصلاح معایب بیت کوین و اضافه کردن قابلیت های جدید به آن به وجود آمدند. ارز دیجیتال بیت کوین کش، یکی از آن ها بود. بیت کوین کش یک هارد فورک انجام شده روی شبکه بیت کوین بود که قصد داشت اندازه بلاک های آن را افزایش دهد. این شبکه هم مثل بیت کوین یک سیستم پرداختی غیرمتمرکز و بدون واسطه سریع و امن است.

کوچک بودن بلاک های بیت کوین با حجم تقریبا 1 مگابایتی، موجب ترافیک در انجام تراکنش های آن می شد. این ترافیک، کاهش سرعت و افزایش کارمزد را در پی داشت که برای کاربران ناخوشایند بود. به همین منظور، شبکه بیت کوین کش، اندازه بلاک ها را تا اندازه زیادی افزایش داد. با انجام این کار تعداد تراکنش های موجود در یک بلاک بیت کوین کش، حداقل 8 برابر بیت کوین است.

بلاک چین متشکل از مجموعه ای از این بلاک ها است. هر کدام از این بلاک ها، حاوی اطلاعات تراکنش های مختلف هستند. اطلاعاتی نظیر مبلغ تراکنش و آدرس گیرنده و فرستنده، در این بلاک ها ثبت می شود. پس از پر شدن حجم، بلاک به زنجیره بلاک های قبلی می پیوندد و به این ترتیب بلاک چین (Block Chain) یا زنجیره بلوکی بزرگ تر می شود. از این رو، به پروژه های ارز دیجیتال که به این طریق فعالیت می کنند پروژه های بلاک چینی می گویند.

 

ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست؟!

گفتیم که بیت کوین را با نماد BTC نشان می دهند. ارز دیجیتال شبکه بیت کوین کش BCH نام دارد. BCH یکی از با ارزش ترین ارزهای دیجیتال است. شاید عظمت نام بیت کوین به بقیه ارزها مجال خودنمایی چندانی ندهد ولی BCH این سلطه را مقداری کمتر پذیرفته است. فقط 10 آلت کوین در بازار وضع بهتری از BCH دارند. از اسم این ارز می توانیم بفهمیم که BCH برای پرداخت های روزانه به وجود آمد. بیت کوین به دلیل کارمزدهای بالا و حجم پایین بلاک ها، قابلیت استفاده در تمامی تراکنش های بزرگ و کوچک روزانه را نداشت. به همین دلیل، BCH به وجود آمد تا این کار را انجام دهد. در واقع BCH همان BTC است که برای پرداخت های روزانه استفاده می شود.

 

ویژگی های بیت کوین کش

 

ویژگی های بیت کوین کش

حجم بلاک بیت کوین حدود 1 مگابایت است. این میزان در انجام تراکنش ها مقداری نامطلوب است. حجم بلاک ها در این هارد فورک بیت کوین، به 32 مگابایت رسید! با این کار، میزان تراکنش های موجود در یک بلاک تا حد بسیار زیادی افزایش یافت و انجام تراکنش ها را بسیار راحت تر کرد. در واقع بیت کوین کش برای رفع مشکل مقیاس پذیری شبکه بیت کوین به وجود آمد. این شبکه توانست تا حد زیادی هم در این امر موفق باشد. با این حال مشکلاتی بر سر راه این شبکه و ارز دیجیتال آن یعنی BCH وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بیت کوین کش یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین است. از آنجایی که پروتکل های بلاک چینی ثابت هستند و امکان تغییر دستی در آن ها وجود ندارد، برای انجام تغییرات باید فورک انجام شود. روی بیت کوین کش هم در سال 2018 یعنی یک سال بعد از تولد آن (سال 2017)، یک فورک انجام شد که موجب پدید آمدن بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) شد. این فورک ها عموما برای این انجام می شوند که اختلافات بین فعالان شبکه حل شود. فرض کنید شما به یک مغازه تابلو فروشی می روید و قصد دارید یک تابلو را بخرید. دوست شما تابلوی دیگری را می پسندد و در این زمینه به توافق نمی رسید. ساده ترین راهکار ممکن این است که هر کدام از شما تابلوی مورد پسند خود را بخرد. انجام فورک در شبکه های بلاک چینی هم، چنین حالتی دارد.

 

قیمت ارز دیجیتال BCH

 

قیمت بیت کوین کش (BCH)

رمز ارز BCH در حال حاضر قیمتی معادل 478 دلار آمریکا دارد. معادل تومانی آن با نرخ تتر 24,540 تومانی، حدود 11 میلیون و 700 هزار تومان است. قیمت BCH در 24 ساعت اخیر با 5.42% رشد همراه شد و حجم بازار این ارز هم در طول این یک روز 2% افزایش داشت. این یعنی خریداران بیش از پیش به خرید بیت کوین کش علاقمند هستند. ارزش کنونی بازار BCH هم اکنون 8,967,346,318 یعنی حدود 9 میلیارد دلار است. این میزان عرضه باعث شد تا بیت کوین کش در رتبه 12 بازار قرار گیرد. ارزهای لایت کوین (LTC) و سولانا (SOL) به ترتیب همسایه های بالایی و پایینی این ارز در رتبه های 11 و 13 بازار هستند.

در طول یک سال اخیر، بالاترین و پایین ترین قیمت هایی که بیت کوین کش به خود دید به ترتیب 1,635 دلار و 180 دلار بود. مقدار عرضه این سکه هم اندازه بیت کوین است. از 21 میلیون BCH موجود در شبکه، حدود 19 میلیون آن عرضه شده است. استخراج بیت کوین کش، مانند استخراج بیت کوین می باشد. این یعنی هر دو شبکه از الگوریتم اثبات کار یا PoW استفاده می کنند.

 

استخراج BCH

الگوریتم اثبات کار (PoW) در شبکه های بلاک چینی، راهی برای استخراج ارزهای قابل استخراج (Mineable) است. ارزهایی مانند BTC, BCH و ETH از این الگوریتم استفاده می کنند. البته ETH که ارز دیجیتال اصلی شبکه اتریوم می باشد، به سمت استفاده از الگوریتم اثبات سهام یا PoS حرکت می کند. پروژه های بلاک چینی نوین و پویا مانند کاردانو، اکنون از این روش استفاده می کنند. پیش بینی می شود که اتریوم هم در نسخه دوم خود یعنی اتریوم 2.0، از این روش استفاده کند. مزیت بزرگ استفاده از الگوریتم PoS، صرفه جویی در مصرف انرژی برای استخراج ارزها می باشد. در این روش، ارزها به وسیله اعتبارسنج ها کنترل می شوند.

 

آینده ارز دیجیتال بیت کوین کش

ارز دیجیتال BCH حدود 4 سال عمر دارد. این یعنی می توان آن را یک ارز جدید دانست. ارزهای دیگری توانستند که در مدتی کوتاه تر، نسبت به بیت کوین کش جایگاه بهتری در بازار پیدا کنند. ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) که متعلق به صرافی غیرمتمرکز (DEX) یونی سواپ می باشد یکی از آن ها است. ارز دیجیتال پولکادات (DOT) هم یکی دیگر از این ارزها است. با این وجود، بیت کوین کش همسایه لایت کوینی است که حدود 10 سال عمر دارد! لایت کوین (LTC) یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال است که در سال 2011 به وجود آمد. در مقاله معرفی ارز بعدی، این رمز ارز را به طور کامل به شما معرفی می کنیم.

با وجود فعالیت های قابل قبول تر بیت کوین کش، هنوز هم نام بیت کوین بر سر این ارز سنگینی می کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم، بیت کوین با ارزش ترین و گران ترین ارز دیجیتال است. استفاده بیت کوین کش از این نام، از طرفی هم برای این شبکه و ارز دیجیتال BCH مزیت دانسته می شود. زیرا کسانی که با راه بیت کوین موافق هستند و وسایل آن را دوست ندارند، می توانند سفر خود را در همان مسیر با بیت کوین کش انجام دهند. همین امر باعث شد تا کشور آرزانتین  رمز ارز BCH را بپذیرد. این نوید آینده ای روشن را به دارندگان این ارز می دهد. اگر کشورهای دیگر هم نسبت به ارزهای دیجیتال و به خصوص BCH روی خوش نشان دهند، شاهد رشد این ارز خواهیم بود.

 

خرید رمز ارز BCH

 

خرید رمز ارز BCH

این ارز رمزپایه را می توانید از صرافی آنلاین ارز دیجیتال بیت ایمن به راحتی بخرید. بیت ایمن بستری ایمن را برای معاملات شما فراهم کرده تا بتوانید در کم ترین زمان با یک معامله گر (Trader) حقیقی معامله کنید. معامله شما در این صرافی با کم ترین کارمزد ممکن انجام می شود. برای اطمینان از حفظ دارایی خود، می توانید پس از خرید، آن را به کیف پول شخصی تان انتقال دهید. کیف پول مجازی بیت ایمن که به طور رایگان به شما تعلق می گیرد، قابلیت اتصال به تمامی کیف پول ها را دارد. کافی است کیف پول پشتیبان ارزی که می خواهید را پیدا کنید و دارایی خود را به آن انتقال دهید.

کیف پول های تراست ولت، کوینومی، لجر و ترزور، مشهور ترین کیف پول هایی هستند که از بیت کوین کش پشتیبانی می کنند. شما می توانید پس از خرید ارز دیجیتال BCH از صرافی بیت ایمن، آن را به تمامی این کیف پول ها انتقال دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها