همه چیز درباره ارز دیجیتال ریپل (XRP)

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن ویژگی‌های متفاوت و نوسانات چشمگیر توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و همین موضوع باعث شده معامله گران سرمایه خود را به این بازار مالی انتقال دهند تا بتوانند از نوسانات زیاد بازار کریپتوکارنسی سود دریافت کنند. با در نظر داشتن این موضوع در دنیای امروز بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از ابزارهای مهم در عرضه مبادلات مالی و انتقال پول رشد چشمیگیری داشته است.

از همین رو ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های متعددی برخوردار است. با در نظر داشتن این موضوع ریپل نیز یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد خود تاثیر زیادی بر دنیای ارزهای دیجیتال برجا گذاشته است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز بپردازیم تا بدانید ریپل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

 

ریپل چیست؟

 

ریپل چیست؟

برای پاسخ به سوال ریپل چیست بهتر است بدانید که نام ریپل تنها به یک ارز دیجیتال خلاصه نمی‌شود بلکه این نام متعلق به یک شرکت بزرگ آمریکایی است که در حوزه نرم افزار به صورت خصوصی فعالیت می‌کند و در چندین سال اخیر محصولات متفاوتی را به دنیا معرفی کرده است. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت که شبکه ریپل نیز محصول این شرکت می‌باشد که به صورت یک پروتکل منبع باز فعالیت می‌کند.

همچنین این شبکه با داشتن رمز ارز بومی به نام ریپل با هدف فراهم کردن یک محیط امن و غیرمتمرکز برای بانک‌ها و موسسات مالی راه اندازی شده است و به عنوان رقیبی برای سیستم‌های پرداخت موجود همچون سوئیفت (Swift) شناخته می‌شود. از همین رو می‌توان گفت این پروژه برخلاف سایر ارزهای دیجیتال قصد حذف کردن واسطه‌هایی هچون بانک‌ها را ندارد بلکه قصد دارد سرعت انتقال بانک‌ها را بهبود ببخشد. البته این شبکه از ویژگی‌ها و کاربردهای دیگری نیز برخوردار است که یکی دیگر از ویژگی‌های این شبکه تایید سریع تراکنش‌ها با هزینه کم است.

 

ویژگی ارز دیجیتال ریپل چیست؟

 

ویژگی ارز دیجیتال ریپل چیست؟

گفتیم که توکن XRP یا همان ارز دیجیتال ریپل، یکی از محصولات شرکت ریپل است. این توکن، یک محصول جزئی از ریپل نت (Ripple Net) است. Ripple Net از 3 بخش کوچک‌تر تشکیل شده است که توکن XRP زیر مجموعه یکی از آن‌ها به نام xRapid (بخوانید ایکس رپید) می‌باشد. ایکس رپید مشکل نقدینگی را در تراکنش های بین بانکی حل می‌کند.

پول مبدا به توکن XRP تبدیل می‌شود و پس از انتقال، به پول مقصد خواسته می‌شود. به طور مثال در یک تراکنش بین ایران و آلمان، تومان به XRP تبدیل می‌شود و پس از انتقال، به یورو تبدیل می‌شود. با این کار، واسطه‌ها حذف می‌شوند و عملیات پرداخت به راحتی و با سرعت بیشتر و همچنین با هزینه کم‌تر انجام می‌شوند.

دیگر اجزای شرکت ریپل xCurrent و xVia نام دارند که توکن XRP در آن‌ها کاربرد چندانی ندارد. ایکس کارنت در پرداخت‌های برون مرزی نهادهای مالی استفاده می شود. ایکس ویا هم پل ارتباطی بین ایکس کارنت و ایکس رپید می‌باشد که استفاده از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.

 

قیمت ارز دیجیتال ریپل

 

قیمت ارز دیجیتال ریپل

قیمت ریپل که معمولا بین عموم سرمایه گذاران به ریپل معروف است، نسبت به ATH خود بسیار پایین تر است. ATH یا همان All Time High، به معنای اوج قیمت تاریخی یک ارز می باشد. مخالف این عبارت، ATL است. این مقدار برای ریپل حدود 3.38 دلار می باشد. این قیمت مربوط به دوران طلایی ارز دیجیتال ریپل در سال 2018 می باشد. کم ترین قیمت ریپل در یک سال اخیر 0.17 دلار بوده است.

عرضه بسیار بالای ارز دیجیتال ریپل یکی از نقاط ضعف آن در برابر بیت کوین می باشد. میزان عرضه 100 میلیاردی ارز دیجیتال ریپل، باعث می شود که هیچ وقت نتوانیم به این ارز شانس رقابت با بیت کوین را بدهیم. قیمت کنونی ارز دیجیتال ریپل 0.55 دلار است. این مبلغ در مقایسه با دیروز، نشان دهنده ریزش 17.69 درصدی قیمت ریپل می باشد. 

اکنون XRP در رتبه 6 بازار قرار دارد و ارزش آن بالغ بر 25,587,015,407 دلار است. بهترین رتبه ارز دیجیتال ریپل در بازار مربوط به سال 2014 می باشد که این ارز با کنار زدن لایت کوین، به رتبه 2 بازار و یک قدمی بیت کوین رسید. با این حال همچنان میزان عرضه بسیار زیاد ارز دیجیتال ریپل، یکی از موانع رشد قیمت آن است. از طرفی ریپل هنوز هم درگیر دادگاه خود با کمیسیون بورس آمریکا می باشد. اگر این دادگاه به نفع ریپل خاتمه یابد، شاهد رشد بالای قیمت این ارز خواهیم بود.

 

خرید ارز دیجیتال ریپل

 

خرید ارز دیجیتال ریپل

خرید ریپل کار بسیار ساده ای می‌باشد. با ورود به صرافی آنلاین بیت ایمن و ثبت نام در آن، با چند کلیک ساده می‌توانید ارز دیجیتال ریپل را بخرید. قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال ریپل در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده می باشد. شما می توانید با ورود به پنل کاربری و شارژ کردن کیف پول خود، نسبت به خرید ریپل و سایر ارزهای دیجیتال، اقدام کنید. علاوه بر ارز دیجیتال ریپل، 87 رمز ارز دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم و استلار در صرافی بیت ایمن معامله می‌شوند.

 

بهترین کیف پول ارز ریپل چیست؟

 

بهترین کیف پول ارز ریپل چیست؟

پس از خرید ارز دیجیتال ریپل از صرافی بیت ایمن می‌توانید دارایی خود را در حساب کاربری خود نگهداری کنید اما ما پیشنهاد می‌کنیم که برای نگهداری از ریپل یا سایر ارزهای دیجیتال دارایی خود را به کیف پول های سخت افزاری یا نرم افزاری انتقال دهید. البته در چندین سال اخیر کیف پل های بسیار زیادی از ارز ریپل پشتیبانی کردند اما با این حال بهتر است به دنبال یک کیف پول ایمن برای نگهداری از رمز ارزهای خود باشید. با در نظر داشتن این موضوع در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز ریپل را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول کیپ کی (KeepKey)
  • کیف پول ترزور تی (Trezor T)
  • کیف پول تراست (Trust Wallet)
  • کیف پول سیف پال (SafePal)

 

جمع بندی

ارز ریپل (XRP) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و با سابقه در بازار است که به عنوان یک ابزار برای تسهیل انتقالات مالی سریع و کم هزینه طراحی شده است. برخلاف بیت‌کوین، ریپل با هدف همکاری با بانک‌ها و موسسات مالی ایجاد شده و تلاش می‌کند مشکلات سیستم مالی سنتی را حل کند.

به صورت کلی ریپل از یک شبکه غیرمتمرکز استفاده می‌کند که امکان انجام تراکنش‌های فوری و مقیاس‌پذیر را فراهم می‌سازد. با در نظر داشتن این موضوع از مزایای ریپل می‌توان به سرعت بالای تراکنش‌ها، هزینه‌های کم و پشتیبانی از تراکنش‌های بین‌المللی اشاره کرد. با این حال، تمرکز نسبی شرکت ریپل بر کنترل این ارز باعث ایجاد بحث‌هایی درباره غیرمتمرکز بودن واقعی آن شده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها