همه چیز درباره ارز دیجیتال ریپل (XRP)

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن ویژگی‌های متفاوت و نوسانات چشمگیر توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و همین موضوع باعث شده معامله گران سرمایه خود را به این بازار مالی انتقال دهند تا بتوانند از نوسانات زیاد بازار کریپتوکارنسی سود دریافت کنند. با در نظر داشتن این موضوع در دنیای امروز بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از ابزارهای مهم در عرضه مبادلات مالی و انتقال پول رشد چشمیگیری داشته است.

از همین رو ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های متعددی برخوردار است. با در نظر داشتن این موضوع ریپل نیز یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد خود تاثیر زیادی بر دنیای ارزهای دیجیتال برجا گذاشته است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز بپردازیم تا بدانید ریپل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

 

ریپل چیست؟

 

ریپل چیست؟

برای پاسخ به سوال ریپل چیست بهتر است بدانید که نام ریپل تنها به یک ارز دیجیتال خلاصه نمی‌شود بلکه این نام متعلق به یک شرکت بزرگ آمریکایی است که در حوزه نرم افزار به صورت خصوصی فعالیت می‌کند و در چندین سال اخیر محصولات متفاوتی را به دنیا معرفی کرده است. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت که شبکه ریپل نیز محصول این شرکت می‌باشد که به صورت یک پروتکل منبع باز فعالیت می‌کند.

همچنین این شبکه با داشتن رمز ارز بومی به نام ریپل با هدف فراهم کردن یک محیط امن و غیرمتمرکز برای بانک‌ها و موسسات مالی راه اندازی شده است و به عنوان رقیبی برای سیستم‌های پرداخت موجود همچون سوئیفت (Swift) شناخته می‌شود. از همین رو می‌توان گفت این پروژه برخلاف سایر ارزهای دیجیتال قد هذف کردن واسطه‌هایی هچون بانک‌ها را ندارد بلکه قصد دارد سرعت انتقال بانک‌ها را بهبود ببخشد. البته این شبکه از ویژگی‌ها و کاربردهای دیگری نیز برخوردار است که یکی دیگر از ویژگی‌های این شبکه تایید سریع تراکنش‌ها با هزینه کم است.

 

ویژگی ارز دیجیتال ریپل چیست؟

 

 

ویژگی ارز دیجیتال ریپل چیست؟

گفتیم که توکن XRP یا همان ارز دیجیتال ریپل، یکی از محصولات شرکت ریپل است. این توکن، یک محصول جزئی از ریپل نت (Ripple Net) است. Ripple Net از 3 بخش کوچک تر تشکیل شده است که توکن XRP زیر مجموعه یکی از آن ها به نام xRapid (بخوانید ایکس رپید) می باشد. ایکس رپید مشکل نقدینگی را در تراکنش های بین بانکی حل می کند.

پول مبدا به توکن XRP تبدیل می شود و پس از انتقال، به پول مقصد خواسته می شود. به طور مثال در یک تراکنش بین ایران و آلمان، تومان به XRP تبدیل می شود و پس از انتقال، به یورو تبدیل می شود. با این کار، واسطه ها حذف می شوند و عملیات پرداخت به راحتی و با سرعت بیشتر و همچنین با هزینه کم تر انجام می شوند.

دیگر اجزای شرکت ریپل xCurrent و xVia نام دارند که توکن XRP در آن ها کاربرد چندانی ندارد. ایکس کارنت در پرداخت های برون مرزی نهادهای مالی استفاده می شود. ایکس ویا هم پل ارتباطی بین ایکس کارنت و ایکس رپید می باشد که استفاده از آن ها را راحت تر می کند.

 

 

قیمت ارز دیجیتال ریپل

 

قیمت ارز دیجیتال ریپل

قیمت ریپل که معمولا بین عموم سرمایه گذاران به ریپل معروف است، نسبت به ATH خود بسیار پایین تر است. ATH یا همان All Time High، به معنای اوج قیمت تاریخی یک ارز می باشد. مخالف این عبارت، ATL است. این مقدار برای ریپل حدود 3.38 دلار می باشد. این قیمت مربوط به دوران طلایی ارز دیجیتال ریپل در سال 2018 می باشد. کم ترین قیمت ریپل در یک سال اخیر 0.17 دلار بوده است.

عرضه بسیار بالای ارز دیجیتال ریپل یکی از نقاط ضعف آن در برابر بیت کوین می باشد. میزان عرضه 100 میلیاردی ارز دیجیتال ریپل، باعث می شود که هیچ وقت نتوانیم به این ارز شانس رقابت با بیت کوین را بدهیم. قیمت کنونی ارز دیجیتال ریپل 0.55 دلار است. این مبلغ در مقایسه با دیروز، نشان دهنده ریزش 17.69 درصدی قیمت ریپل می باشد. 

اکنون XRP در رتبه 6 بازار قرار دارد و ارزش آن بالغ بر 25,587,015,407 دلار است. بهترین رتبه ارز دیجیتال ریپل در بازار مربوط به سال 2014 می باشد که این ارز با کنار زدن لایت کوین، به رتبه 2 بازار و یک قدمی بیت کوین رسید. با این حال همچنان میزان عرضه بسیار زیاد ارز دیجیتال ریپل، یکی از موانع رشد قیمت آن است. از طرفی ریپل هنوز هم درگیر دادگاه خود با کمیسیون بورس آمریکا می باشد. اگر این دادگاه به نفع ریپل خاتمه یابد، شاهد رشد بالای قیمت این ارز خواهیم بود.

 

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، تغییرات قیمتی ارز دیجیتال ریپل زیاد بوده است. این ارز در آلت سیزن قبلی توانست رشدی حدودا 3 برابری را تجربه کند و سپس به جایگاه قبلی خود برگردد. تحلیل گران پیش بین می کنند که تا پایان سال 2021، قیمت ریپل رشد زیادی خواهد کرد. اگر این اتفاق با پیروزی در دادگاه همراه شود احتمالا رشد قیمت ارز دیجیتال ریپل بسیار زیادتر خواهد بود. با این وجود شکست ریپل در دادگاه می تواند موجب افت یا ثبات قیمت آن شود. پس ردپای دادگاه ریپل در همه حوزه های مربوط به این ارز به خوبی دیده می شود.

عملکرد بیت کوین هم برای قیمت ارز دیجیتال ریپل بسیار حائز اهمیت است. اگر بیت کوین بتواند تا پایان سال، قدرت خود را پس بگیرد و به سمت سقف بعدی حرکت کند، بعید است که ارز دیجیتال ریپل از این رشد قیمتی جا بماند.

 

دادگاه ریپل چه شد؟

 

دادگاه ریپل

یکی از مسائل بسیار مهم این روزهای ارز دیجیتال ریپل دادگاه آن است. نتیجه این دادگاه، در سرنوشت سایر ارزهای دیجیتال هم تاثیرگذار است. Ripple مدت ها پیش درگیر جنگی شد که پیروزی در آن می توانست جایگاه ارزهای دیجیتال در سطح جامعه را به شدت ارتقا بخشد. از طرفی شکست ریپل، یک نتیجه نا امیدکننده برای رمز ارزها خواهد بود. پس دادگاه ریپل را می توانیم یکی از وقایع مهم موجود در بازار ارز دیجیتال در یک سال اخیر بدانیم.

سرنوشت دادگاه ریپل همچنان نامعلوم است و فقط مهلت آن تمدید می شود. چندین دادگاه در ماه های اخیر تشکیل شده که نتیجه همه آن ها موقتی بوده و هنوز تصمیم نهایی درباره سرنوشت ریپل در آمریکا گرفته نشده است.

باید منتظر نتیجه نهایی دادگاه ریپل بمانیم. پیروزی ریپل در این دادگاه برای ارزهای دیجیتال موقعیت فوق العاده ای خواهد ساخت. از طرفی اگر ریپل شکست بخورد، بازار با بی اعتمادی مواجه خواهد شد. پس به نوعی بخشی از سرنوشت بازار کریپتوکارنسی در گرو عملکرد Ripple است.

 

آینده ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل از یک جهت دیگر هم تحت فشار است. عده ای آن را متمرکز می دانند و به نظر آن ها، تمرکز ریپل با ماهیت ارزهای دیجیتال مغایر است. گرچه Ripple از طرق مختلف سعی در تکذیب این ادعا داشته اما همچنان مخالفان زیادی از این ارز انتقاد می کنند. اعتبارسنج های ریپل یکی از اثبات کنندگان غیر متمرکز بودن این شبکه هستند که با افزایش تعداد آن ها، اعتبار Ripple هم افزایش خواهد یافت.

یکی از پشتوانه های مهم Ripple، اعتماد بانک ها و موسسات مالی به این ارز می باشد. با توجه به کاربردی که ریپل دارد، استفاده از آن می تواند برای بانک ها بسیار مفید باشد. استلار هم کاربردی مشابه با ارز دیجیتال ریپل دارد. ارز دیجیتال استلار که لومن نام دارد و با نماد XLM نشان داده می شود، یکی از رقبای ارز دیجیتال ریپل است.

ارز دیجیتال ریپل، برای باز پس گیری جایگاه خود از اتریوم، باید تلاش زیادی بکند. رقیب این ارز که استلار نام دارد هم عملکردی خوبی در همکاری با نهادهای پولی و مالی داشته است. این بازار مشتاق است که مجددا ارز دیجیتال ریپل را در صدر خود ببیند. با این حال اختلاف ریپل با دومین ارز بازار یعنی اتریوم بسیار زیاد است.

اتریوم هم از نظر حجم معاملات و هم از نظر قیمتی، موقعیت بسیار بهتری نسبت به ارز دیجیتال ریپل دارد. با حمایت بانک ها و پذیرفته شدن توسط بورس آمریکا، Ripple می تواند روز به روز این اختلاف را کم کند و به جایگاه قبلی خود در بازار برسد. در قسمت پایانی مقاله قرار است چگونگی خرید ریپل را آموزش ببینیم، با ما همراه باشید.

 

خرید ارز دیجیتال ریپل

 

 

خرید ارز دیجیتال ریپل

خرید ریپل کار بسیار ساده ای می باشد. با ورود به صرافی آنلاین بیت ایمن و ثبت نام در آن، با چند کلیک می توانید ارز دیجیتال ریپل را بخرید. قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ریپل در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده می باشد. شما می توانید با ورود به پنل کاربری و شارژ کردن کیف پول خود، نسبت به خرید ریپل و سایر ارزهای دیجیتال، اقدام کنید. علاوه بر ارز دیجیتال ریپل، 28 ارز دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم و استلار در صرافی بیت ایمن معامله می شوند. برای اطلاع از زمان پیشنهادی خرید ارز دیجیتال ریپل و فروش آن، تحلیل ارز دیجیتال ریپل را در پست بعدی بلاگ مطالعه کنید.

 

بهترین کیف پول ارز ریپل چیست؟

 

بهترین کیف پول ارز ریپل چیست؟

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها