ارز کرونوس چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال CRONOS

در چندین سال اخیر پروژه‌های متفاوتی در دنیای بلاک چین و بازار کریپتو راه اندازی شده اند که یکی از پروژه کرونوس (Cronos) می‌باشد. پروژه و ارز کرونوس به عنوان یکی از نوآوری‌های پیشرفته در دنیای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. که توسط وب سایت Crypto.com با هدف ایجاد یک اکوسیستم قوی برای توسعه دهندگان راه اندازی شده است.

همچنین این پروژه برای سرمایه گذاران امکانی فراهم کرده است تا بتوانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند (smart contracts) را بر روی یک شبکه بلاک چینی سریع، کارآمد و مقیاس پذیر ایجاد و اجرا کنند. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص پروژه و ارز کرونوس بپردازیم.

 

کرونوس چیست؟

 

کرونوس چیست؟

کریپتو دات کام (Crypto.com) یکی از صرافی های شناخته شده و محبوب در بازار کریپتو است که از طیف گسترده‌ای از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند. بنابراین افراد می‌توانند برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال به این صرافی مراجعه کنند. البته این پلتفرم معاملاتی با گذشت زمان با تغییرات زیادی مواجه شد و خدمات متعددی را به سرمایه گذاران ارائه داد. به صورت کلی کرونوس یکی از بهترین خدمات صرافی متمرکز Crypto.com، است که با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران مواجه شد.

زیرا کرونوس یک بلاک چین غیرمتمرکز متن باز است که با هدف تسریع پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال، محافظت از داده‌ها و اطلاعات معامله گران و همچنین به عنوان ابزاری برای افزایش کنترل افراد بر روی دارایی‌های خود طراحی شده است. البته این پروژه برای عملی کردن اهداف خود از قرارداد هوشمند، اپلیکیشن غیرمتمرکز و همچنین زنجیره سازگار با EVM استفاده می‌کند.

البته این پروژه پس از گذشت مدتی برای صرفه جویی در پرداخت‌های آنلاین توکن حاکمیتی به نام ارز کرونوس را راه اندازی کرده است. از همین رو می‌توان از CRO برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، استیکینگ و مشارکت در فرآیند اجماع شبکه استفاده کرد. همچنین، ارز کرونوس به عنوان یک ابزار مالی در برنامه‌های DeFi و dApps در پروژه کرونوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین قابل ذکر است که این توکن بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شده است و در حال حاضر جایگاه 36 بازار را به خود اختصاص داده است و در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاصی CRO نیز شناخته می‌شود.

 

ویژگی های ارز کرونوس چیست؟

 

ویژگی های ارز کرونوس چیست؟

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم ارز کرونوس بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت CRO از تمامی ویژگی‌های این شبکه برخوردار است. اما بهتر است بدانید که ویژگی‌های کرونوس تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود. بلکه هدف اصلی پروژه معرفی راه حل‌هایی برای مقیاس پذیری و پشتیبانی از شبکه، جهت پرداخت سریع است. همچنین کرونوس شرایطی فراهم کرده است تا بتواند سرعت تایید تراکنش‌ها را افزایش دهد و هزینه‌ها را کاهش دهد. همچنین این پروژه با استفاده از Cosmos SDK و مکانیزم اجماع Tendermint امنیت و کارایی خود را افزایش داده است.

 

قیمت ارز دیجیتال CRONOS

 

قیمت ارز دیجیتال CRONOS

داده‌های سایت coinmarketcap نشان می‌دهد که ارز دیجیتال کرونوس پس از ورود به بازار ارزهای دیجیتال با ریزش شدید مواجه شد و همین موضوع باعث شده کرونوس در 17 دسامبر 2018 با پایین‌ترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.1225 مواجه شود. البته ریزش ارز کرونوس طولانی مدت نبود و این رمز ارز از ابتدای سال 2019 روند قیمتی متفاوتی را پشت سر گذاشت.

با در نظر داشتن این موضوع داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که ارز کرونوس در سال 2021 روند صعودی را در پیش گرفت و رشد قیمت این رمز ارز تا جایی ادامه داشت که در تاریخ 24 نوامبر 2021 بالاترین قیمتی تاریخی (ATH) کرونوس اتفاق افتاد. که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 0.9698 دلار معامله می‌شد. البته در حال حاضر CRO با قیمت 0.1181 دلار به فروش می‌رود و با مارکت کپ 3,138,205,393 دلاری جایگاه 36 بازار ارزهای دیجیتال را نصیب خود کرده است.

 

خرید رمز ارز کرونوس

 

خرید رمز ارز کرونوس

اکنون که با پروژه و ارز کرونوس آشنا شدید بهتر است در خصوص نحوه خرید این رمز ارز نیز اطلاعاتی داشته باشید. سرمایه گذاران و معامله گران برای خرید ارز کرونوس یا سایر ارزهای دیجیتال ابتدا باید به دنبال یک پلتفرم معاملاتی مطمئن برای خرید ارز مورد نظر خود باشند. البته تعدادی از صرافی‌های شناخته شده همچون کوین بیس (Coinbase)، اوککس (OKX)، کوکوین (KuCoin) و بیت هامپ (Bithumb) از ارز دیجیتال CRO پشتیبانی می‌کنند. اما در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد ارز کرونوس را در لیست ارزهای خود قرار دهد. با در نظر داشتن این موضوع کاربران می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید ارز کرونوس بپردازند.

 

بهترین کیف پول ارز CRONOS

 

بهترین کیف پول ارز CRONOS

پس از انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای خرید ارز کرونوس، سرمایه گذاران باید به دنبال یک کیف پول مطمئن برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتالی خود باشند. از همین رو در چندین سال اخیر کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی راه اندازی شده است تا کاربران با خیال راحت بتوانند دارایی‌های خود را درون آن‌ها نگهداری کنند.

همچنین از آنجایی که ارز کرونوس بر روی بستر اتریوم قرار دارد بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای ارز کرونوس کار سختی نیست. البته ما در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری از CRO را به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

جمع بندی

پروژه کرونوس محصول صرافی کریپتو دات کام است که با ترکیب فناوری‌های پیشرفته و ارائه یک پلتفرم مقیاس پذیر، کارآمد و سازگار با اتریوم، توانسته جایگاه خود را در میان توسعه دهندگان و کاربران بلاک چین به خوبی تثبیت کند. همچنین ارز دیجیتال CRO نیز به عنوان جزء جدایی ناپذیر این اکوسیستم، نقش مهمی در تامین امنیت و کارایی پروژه ایفا می‌کند. با توجه به پشتیبانی قوی Crypto.com و جامعه کاربری فعال، کرونوس به عنوان یک پلتفرم بلاک چینی معتبر و نوآور، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌ دهندگان و کاربران فراهم می‌کند.

 

سوالات متداول

آیا ارز کرونوس قابل استخراج است؟

خیر کل عرضه این رمز ارز به 30 میلیارد دلار خلاصه می‌شود که تمامی توکن های این پروژه در زمان راه اندازی عرضه شده است از همین رو امکان استخراج کرونوس وجود ندارد.

کاربردهای کرونوس چیست؟

کرونوس به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های متنوعی مانند بازی‌های بلاک چینی، شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز، و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز را درون پروژه به راحتی ایجاد کنند.

کرونوس چه تعداد تراکنش را در ثانیه پردازش کند؟

بهتر است بدانید که کرونوس می‌تواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش و تایید کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها