تحلیل تکنیکال شیبا اینو؛ تاریخ 23 خرداد 1403

در صورتی که قصد خرید یا سرمایه گذاری در ارز شیبا را دارید لازم است پیش از هر اقدامی تحلیل تکنیکال شیبا را مطالعه بفرمایید. شیبا اینو که با نماد SHIB شناخته می‌شود پر سر و صدا ترین میم کوین بازار به شمار می‌آید. شیبا اکنون با دارا بودن 13 میلیارد دلار سرمایه در گردش، در رتبه 11 ارزهای دیجیتال از نظر مارکت کپ قرار دارد. وجود برنامه‌های توسعه، ایجاد صرافی غیرمتمرکز به نام شیبا سواپ، اپلیکیشن shiba tracker و برگزاری رویدادهای متعدد سبب امیدواری سرمایه‌‌گذاران به این توکن شده است.

چرا روند شیبا نزولی شد؟ چه زمانی برای خرید شیبا اقدام کنیم؟ روند قیمت شیبا به چه صورت است؟ زمان رشد شیبا کی فرا می‌رسد؟ همه اینها از دسته سوالاتی هستند که امروز 23 خرداد 1403 به کمک تحلیل تکنیکال پاسخ آنها را خواهیم یافت.

 

چرا روند شیبا نزولی شد؟

 

چرا روند شیبا نزولی شد؟

شیبا در میانه بازار گاوی سال 2021 ظهور کرد و با حمایت‌های شدید ایلان ماسک مواجه شد. این رمز ارز که در ابتدا یک شوخی بامزه به نظر می‌رسید به سرعت توانست با رشد انفجاری و عجیب، توجه همه افراد را به سمت خود جلب کند. شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که حتی افراد عادی و کسانی که سررشته‌ای از بازار کریپتو نداشتند جهت خرید شیبا هجوم آوردند. این موارد باعث شد که در مدت زمانی کوتاه SHIB بتواند رشد 1000 درصدی را تجربه کند! اما با مرور و با اشباع شدن بازار، قیمت شیبا روند نزولی به خود گرفت و پس از گذشت حدود 2 سال فقط توانست بخشی از ریزش خود را جبران کند.

 

چه زمانی برای خرید شیبا اقدام کنیم؟

 

چه زمانی برای خرید شیبا اقدام کنیم؟

با نگاهی به نمودار تکنیکال ارز شیبا در tradingview.com متوجه روند اصلاحی این ارز خواهیم شد. اصلاح شیبا از قیمت 0.00004572 شروع شده و اکنون به ناحیه 0.00002213 رسیده است. محدوده قیمت فعلی به عنوان یک ناحیه حمایتی مهم برای شیبا به شمار می‌آید.این محدوده در 2 ماه اخیر مانع از ریزش بیشتر قیمت شیبا شده است. ضمنا همین ناحیه قیمت در سال 2022 نیز مدت زمانی طولانی به عنوان محدوده حمایت شیبا شناخته می شد.

اکنون 2 سناریو مهم در تحلیل تکنیکال شیبا وجود دارد که اگر قصد خرید SHIB دارید باید به آنها توجه داشته باشید. درصورتی که قیمت شیبا اینو به محدوده حمایتی خود واکنش مثبت نشان دهد، پس از دریافت کندل‌های تاییدیه می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. در این صورت اولین محدوده مقاومت پیش روی شیبا ناحیه 0.00003275 می‌باشد و در صورتی که شیبا از این ناحیه هم بالاتر برود شرایط جذابی رقم خواهد خورد.

اما سراغ سناریو دوم می‌رویم. در صورتی که شیبا حمایت 0.000020 را از دست بدهد به سمت محدوده 0.000015 حرکت خواهد کرد که اولین حمایت جدی در مسیر ریزش شیبا می‌باشد. توجه داشته باشید که محدوده های 0.000015 و 0.000008 جذاب ترین مناطق برای خرید شیبا در صورت ریزش این توکن می‌باشند.

 

روند قیمت شیبا به چه صورت است؟

 

روند قیمت شیبا به چه صورت است؟

شیبا اینو هرچند که توانسته میزان مناسبی از ریزش خود را جبران کند اما همچنان در روند نزولی قرار دارد و تاییدی مبنی بر پایان روند نزولی از خود نشان نداده است. در تحلیل تکنیکال تا زمانی که قیمت، قله و دره‌های پایین‌تر را ثبت کند روند نزولی می‌باشد و shib هم فعلا همین مسیر را در پیش گرفته است.

 

زمان رشد شیبا کی فرا می رسد؟

 

زمان رشد شیبا کی فرا می رسد؟

اما در پایان می‌رسیم به کلیدی ترین سوال برای سرمایه گذاران و دارندگان شیبا. زمان رشد شیبا کی فرا می‌رسد؟ اگر SHIB بتواند واکنش مثبت به محدوده 0.000020 داشته باشد می‌توانیم به رشد شیبا امیدوار باشیم. اما در غیر این صورت باید منتظر بمانیم تا قیمت به حمایت های پایین‌تر برسد و از آنجا برای شروع روند صعودی آماده شوید. پس توصیه می‌کنیم برای خرید شیبا عجله نکنید و به دقت مناطق حمایتی گفته شده را زیر نظر داشته باشید چرا که احتمال تغییر روند در این نواحی بیشتر می‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها