تحلیل تکنیکال میکر MKR؛ تاریخ 26 خرداد 1403

امروز 26 خرداد 1403 با تحلیل تکنیکال میکر MKR که یکی از گران قیمت ترین توکن‌ها در بازار ارزهای دیجتال به شمار می‌آید در کنار شما هستیم. رمزارز میکر در حال حاضر رتبه 49 را در میان ارزهای بزرگ بازار دارد. توجه کنید که این رتبه بر اساس مارکت کپ محاسبه می‌شود. مارکت کپ ارزهای دیجیتال از حاصل ضرب قیمت هر توکن در کل تعداد توکن‌های در حال گردش به دست می‌آید. به همین دلیل MKR با وجود قیمت بالا، جایگاهی در میان ارزهای برتر از لحاظ مارکت کپ ندارد چرا که تعداد سکه‌های در گردش این توکن پایین هستند. از طرفی دیگر همین محدودیت در عرضه سبب افزایش قیمت MKR شده است.

در تحلیل تکنیکال (MAKER/MKR) روند کلی قیمت این ارز را در بلند مدت مشخص میکنیم و سپس به سراغ مناطق مهم حمایت و مقاومت این توکن خواهیم رفت. در ادامه تحلیل تکنیکال نیز شرایط میکر را برای نوسان گیری در کوتاه مدت بررسی می‌کنیم و به طور کلی از پتانسیل‌هایی که میکر می‌تواند داشته باشد صحبت خواهیم کرد.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 4H

تحلیل تکنیکال میکر در تایم 4h برای تعیین تکلیف روند قیمت این ارز در بلند مدت انجام می‌شود. در نمودار قیمتی MKR در سایت tradingview  مهم‌ترین محدوده‌ای که به چشم می‌خورد ناحیه 2200 دلار می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 4H

 

این محدوده از ماه ژانویه تا مارس 2024 یعنی حدود 3 ماه به عنوان سطح مقاومتی مستحکم مانع از رشد میکر می‌شد. پس از شکسته شدن این محدوده، رمز ارز میکر رشدی 100 درصدی تجربه کرد و تا ناحیه 4000 دلار رشد داشت. از این نقطه به بعد میکر روند اصلاحی خود را آغاز کرد و یکی پس از دیگری حمایت‌های مسیر را از پیش رو برداشت و تقریبا تمام رشد خود را پس گرفت. در حال حاضر قیمت میکر در ناحیه 2300 دلار قرار دارد. یعنی جایی که رشد انفجاری خود را از آن جا آغاز کرده بود. قیمت میکر به این محدوده واکنش مثبتی داشته و نشانه‌هایی مبنی بر تمایل قیمت برای رشد دیده می‌شود.

پس از برخورد قیمت با این ناحیه، میکر با کندل‌هایی نسبتا پرقدرت موفق شده EMA20 را به سمت بالا کراس کند و اندیکاتور rsi هم از سطح مقاومت 43 عبور کرده است. در صورت استمرار شرایط مثبت در بازار ارزهای دیجیتال، میکر میتواند تا محدوده 2600 دلار رشد کند و آنجا با اولین مقاومت جدی خود روبرو خواهد شد. اما در صورتی که شرایط منجر به نزولی شدن قیمت میکر شود و سطح 2200 دلار از دست برود، اولین حمایت مهم 1900 دلار خواهد بود. توجه کنید که اگر قصد خرید MKR را دارید  بهتر است سفارشات خود را در مناطقی که از لحاظ حمایتی مهم هستند تنظیم کنید تا ریسک کمتری متوجه سرمایه شما شود.

ضمنا روند کلی قیمت میکر نزولی می باشد و تا زمان شکسته شدن خط روند مشخص شده در نمودار و تثبیت بالای آن نمیتوان با قطعیت درباره پایان روند نزولی صحبت کرد.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 30m

برای نوسانگیری بهتر است به سراغ تحلیل تکنیکال میکر در تایم فریم 30m برویم. تایم فریم‌های کوچتر دید جزئی تری از بازار می‌دهند و برای ترید در کوتاه مدت مناسب هستند.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 30m

 

میکر در تایم فریم 30M در بازه قیمتی 2200 دلار، الگوی کف دو قلو را شکل داده و تمایل به حرکت صعودی را از خود نشان می‌دهد. با توجه به شرایط تکنیکال میکر اگر به دنبال نوسانگیری از این ارز هستید بهتر است منتظر بمانید و در محدوده‌های حمایتی وارد پوزیشن buy شوید. اولین محدوده حمایتی MKR هم ناحیه 2280 دلار می باشد.

 

سخن آخر

میکر در تایم فریم‌های بالاتر موفق شده تثبیت مناسبی در محدوده 2200 دلار داشته باشد. اگر قصد خرید میکر را برای بلند مدت دارید این محدوده میتواند یکی از پله های ورود برای شما باشد اما همانطور که در تحلیل تکنیکال گفته شد هنوز روند نزولی به پایان نرسیده است. در صورت پایان یافتن روند نزولی، MKR پتانسیل مناسبی برای رشد خواهد داشت.برای نوسان گیری روزانه نیز شرایط میکر کمی پرریسک به نظر می‌رسد و بهتر است فعلا با احتیاط بیشتری رفتار کنید و برای پوزیشن گیری عجله نکنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها