تحلیل تکنیکال پپه؛ تاریخ 27 خرداد 1403

احتمالا اگر آشنایی مختصری هم با دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید، نام توکن PEPE به گوش شما رسیده است. توکنی برگرفته از شخصیت کارتونی pepe the frog که به دلیل رشد انفجاری مورد توجه قرار گرفت. امروز 27 خرداد 1403 با تحلیل تکنیکال ارز پپه (pepe) با شما خواهیم بود. در تحلیل تکنیکال پپه، سعی داریم روند قیمت پپه را پیش‌بینی کنیم چرا که با مشخص شدن روندهای قیمتی بهتر می توان فرصت‌های خرید یا فروش را شناسایی کرد. پس از آن و با استفاده از پارامترهای مهم تحلیل تکنیکال سطوح مهم حمایت و مقاومت پپه را مشخص می‌کنیم. ضمنا نگاهی به نمودار تحلیل تکنیکال پپه در تایم فریم‌های پایین‌تر داریم تا فرصت‌های مناسب جهت نوسانگیری از این توکن را بررسی کنیم.

پپه توکنی است که بر بستر اتریوم شکل گرفته و مانند دیگر میم کوین های بازار به عنوان یک شوخی و سرگرمی مطرح شد. معمولا رشد چنین توکن هایی با استفاده از هیاهوی رسانه‌ای و هجوم افراد عادی شکل می گیرد و دلایل فاندامنتال و برنامه‌های توسعه کمترین تاثیر را دارند. پپه نیز از این قضیه مستثنی نبوده و صراحتا عنوان شده که هیچ برنامه توسعه‌ای برای این توکن وجود ندارد.

 

روند قیمت پپه pepe چگونه است؟

برای مشخص کردن روند کلی قیمت پپه بهتر است که سراغ تحلیل تکنیکال پپه در تایم فریم 4h برویم. برای این کار نیز از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت پپه pepe چگونه است؟

معمولا در بازار ارزهای دیجیتال، حرکت آلت کوین ها تابعی از روند بیت کوین بوده و به ندرت پیش می‌آید که آلت کوین ها روندی خلاف بیت کوین را پیش بگیرند. پپه نیز از این موضوع تبعیت می کند و معمولا روندی مانند بیت کوین را در پیش می‌گیرد. اما در نمودار قیمت پپه در تایم فریم 4h یک امر مشهود است. این توکن نسبت به سایر ارزها در مدت اخیر اصلاح کمتری داشته و روند صعودی خود را حفظ کرده است! روند صعودی پپه بعد از وقفه‌ای طولانی از اوایل سال 2024 آغاز شده و طبق تعاریف تحلیل تکنیکال هنوز هم ادامه دارد. طبق اصول تحلیل تکنیکال، تا زمانی که قیمت سقف و کف های بالاتر را ثبت می کند روند صعودی ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر قیمت پپه پس از یک اصلاح به سطح مهم 0.00001070 رسیده است. از آنجایی که این محدوده در ماه های گذشته به عنوان یک مقاومت مستحکم عمل کرده، اکنون نیز به عنوان یک سطح حمایتی مهم حائز اهمیت می‌باشد. ضمنا یکی از حمایت های داینامیک پپه نیز همین ناحیه می‌باشد و به نوعی پپه در محدوده حمایت داینامیک و استاتیک خود قرار دارد. تا زمانی که این حمایت‌ها حفظ شوند روند کلی قیمت pepe صعودی خواهد بود اما در صورتی که این سطح به سمت پایین شکسته شود، میتوان با قاطعیت بیشتری گفت که روند قیمتی پپه تغییر کرده و نزولی شده است.

در حال حاضر پپه به محدوده 0.00001070 واکنش نشان داده و این ناحیه مانع از ریزش بیشتر قیمت شده است. در صورتی که این واکنش ادامه دار باشد، قیمت میتواند تا محدوده 0.00001400 نیز رشد کند. اما اگر پپه روند نزولی بگیرد اولین حمایت جدی محدوده 0.00000900 خواهد بود.

 

آیا پپه برای نوسان گیری مناسب است؟

برای اینکه بدانیم پپه برای نوسان گیری مناسب است یا خیر، بهتر است تایم فریم خود را کوچکتر کرده تا جزییات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

آیا پپه برای نوسان گیری مناسب است؟

در تایم فریم 30m توکن پپه موفق شده از کف قیمتی 0.00001058 رشد کند اما نتوانسته از سطح 0.00001230 عبور کند و در حال تشکیل الگوی سقف 2 قلو در این ناحیه می‌باشد. ضمنا rsi نیز روند نزولی دارد و این یعنی احتمال ریزش قیمت بیشتر می‌باشد. در صورت ریزش قیمت اولین هدف می‌تواند 0.00001060 باشد اما اگر قیمت روند متفاوتی در پیش گرفت می‌توانید پس از تثبیت در بالای محدوده  0.00001230 دنبال پوزیشن‌های buy باشید.

 

سخن آخر

روند کلی قیمت پپه همچنان صعودی می‌باشد و در صورتی که بیت کوین نیز گارد صعودی بگیرد احتمال جهش قیمت pepe بیشتر می‌شود. اگر قصد خرید این ارز را دارید به دو نکته مهم توجه کنید. نکته نخست اینکه پپه به دلیل نداشتن تیم توسعه و برنامه های مشخص ریسک نگهداری بالاتری نسبت به سایر ارزها دارد. نکته دوم هم این است که برای خرید این ارز حتما به نقاط حمایت این ارز توجه داشته باشید و ترجیحا در این نواحی وارد شوید تا ریسک سرمایه شما کمتر شود. ضمنا در صورتی که تمایل به ترید و نوسان گیری روزانه این ارز را دارید، فعلا پوزیشن های Sell احتمال موفقیت بالاتری دارند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها