تحلیل تکنیکال تون کوین TON؛ تاریخ 29 خرداد 1403

تحلیل تکنیکال تون کوین TON برای بسیاری از افراد می‌تواند حائز اهمیت باشد. به دلیل ترند شدن این ارز در بازار، اشخاص زیادی تمایل به خرید TON دارند و مشخص شدن روند قیمت و همچنین مناطق ساپورت و رزیستنس (حمایت و مقاومت) می‌تواند کمک شایانی به این افراد باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید TON دارید تحلیل تکنیکال امروز 29 خرداد 1403 تون کوین را از دست ندهید. تون کوین رمزارز اصلی تلگرام می‌باشد که بر پایه بلاکچین مستقل خود شکل گرفته است. جالب است بدانید این بلاکچین از سرعت بالاتر و همچنین هزینه پایین‌تر نسبت به بلاکچین‌های بیت کوین و اتریوم برخوردار می‌باشد و این قابلیت را مدیون پدیده شاردینگ می‌باشد.

 

روند قیمت TON چگونه است؟

پیدا کردن روند قیمت به سرمایه گذار کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری بهتری برای خرید یا فروش داشته باشد. برای مثال اگر روند قیمت یک دارایی صعودی باشد، سرمایه گذاران به دنبال فرصت‌های خرید در مناطق ارزنده هستند و در صورتی که روند نزولی باشد، سرمایه گذاران فرصت‌های فروش در زمان مناسب را بررسی خواهند کرد. با این تفاسیر به سراغ روند قیمت TON می‌رویم تا مشخص شود که شرایط این ارز برای خرید یا فروش چگونه می‌باشد.

نمودار قیمت تون کوین را در سایت tradingview بر روی تایم فریم 4h تنظیم می‌کنیم.

 

روند قیمت TON چگونه است؟

 

با دقت به نمودار تحلیل تکنیکال ton مشاهده می‌شود که از ابتدای سال 2024 این توکن روندی صعودی به خود گرفته است. قیمت تون کوین مدت‌ها حوالی محدوده 1 دلار در حال نوسان بود و روندی خنثی داشت اما با آغاز موج مثبت بازار ارزهای دیجیتال در سال 2024 این توکن روند صعودی خود را آغاز کرد و همچنان نیز با وجود اصلاح کلی بازار کریپتو، موفق شده این روند را حفظ کند. روند صعودی زمانی به وجود می‌آید که در نمودار قیمت شاهد ثبت سقف و کف‌های بالاتر باشیم. در حال حاضر TON Coin طبق همین اصل پیش می‌رود و هنوز نشانه روند نزولی در آن دیده نشده است.

در حال حاضر قیمت تون کوین حوالی 7.2 دلار می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود به دلیل کراس شدن EMA20 قیمت این ارز تا محدوده حمایتی 7 دلار اصلاح داشته باشد. برای پیش‌بینی بیشتر ادامه روند قیمت باید منتظر واکنش تون کوین به محدوده 7 دلار باشیم. اگر در این ناحیه شاهد واکنشم مثبت باشیم، رشد قیمت TON ادامه خواهد داشت و مقاومت بعدی مسیر هم 8.3 دلار خواهد بود. اما در صورتی که سطح 7 دلار از دست برود شرایط برای تون تغییر می‌کند و به نوعی این توکن از روند صعودی خارج می‌شود. در این صورت نیز اولین محدوده حمایتی 6 دلار خواهد بود.

در حال حاضر Rsi یک روند نزولی دارد و با قیمت ton همگرا می‌باشد. اندیکاتور RSI به سطح 36 رسیده است. جایی که بارها شاهد برگشت قیمت از این سطح بوده ایم. اگر این سطح بار دیگر مانند گذشته عمل کند شاهد رشد قیمت از این ناحیه خواهیم بود.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 30m

برای اینکه نوسانات ریزتر را بررسی کنیم سراغ تحلیل تکنیکال تون کوین در تایم فریم 30m می‌رویم.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 30m

 

همانطور که در نمودار مشخص است روند قیمت در این تایم فریم نزولی می‌باشد و به نظر می‌رسد قیمت در صدد است که خودش را به محدوده 7 دلار برساند. اگر روند کلی بازار کریپتو منفی باشد این احتمال بیشتر هم می‌شود. اما اگر تون کوین بتواند بالاتر از EMA20 یعنی ناحیه 7.5 دلار تثبیت داشته باشد می‌توانیم به صعود آن امید داشته باشیم. در حال حاضر با توجه به شیب زیاد rsi که روند نزولی دارد و همچنین کندل‌های شکل گرفته در قیمت، احتمال اصلاح بیشتر می‌باشد. پس توصیه می‌شود اگر قصد نوسان‌گیری دارید بهتر است تمرکز خود را روی پوزیشن های Sell بیشتر کنید.

 

سخن آخر

تون کوین بر خلاف بسیاری از ارزهای موجود در بازار توانسته است همچنان روند صعودی خود را حفظ کند و در مقابل ریزش‌های مارکت مقاومت خوبی نشان دهد. توجه داشته باشید که این توکن میم کوین یا بازی و… نیست و روند آن غالبا ناشی از برنامه‌های بنیادین می‌باشد. پس با توجه به شرایط موجود می‌توانیم به آینده این ارز امیدوار باشیم. اما با این تفاسیر اگر قصد خرید این توکن را دارید در هر قیمتی وارد نشوید و اجازه دهید تا واکنش قیمت در مناطق حمایت و مقاومت مشخص شود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید تحلیل تکنیکال ارائه شده را بار دیگر مرور کنید. ضمنا در بازه زمانی کوتاه مدت نیز احتمال موفقیت با پوزیشن‌هایی می‌باشد که روند نزولی را دنبال می‌کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها