تحلیل تکنیکال ریپل XRP؛ تاریخ 28 تیر 1403

در کنار بررسی فاندامنتال توجه به تحلیل تکنیکال بسیار مهم می‌باشد چرا که رشد و افت قیمت یک اصل طبیعی در بازارهای مالی محسوب می‌شوند و خرید با ارزش‌ترین دارایی‌ها هم در زمان اشتباه می‌تواند موجب ضرر سرمایه شما شود. پس صرف ارزشمند بودن از لحاظ فاندامنتال کافی نبوده و بررسی تحلیل تکنیکال نیز ضروری است. امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۳ به سراغ تحلیل تکنیکال ریپل رفته‌ایم تا شرایط قیمتی این توکن را بررسی کنیم.

ریپل طی سالیان اخیر همواره درگیر حواشی مربوط به مسائل قانونی بوده اما اخیرا با تصمیمات مثبتی در این زمینه روبرو شده و تا حدی نتیجه این تصمیمات در روند قیمت XRP قابل مشاهده است. در تحلیل تکنیکال ریپل ضمن تعیین روند قیمت به بیان مقاومت‌ها و حمایت‌های این توکن هم می‌پردازیم تا تصمیمات منطقی‌تری برای خرید یا فروش اتخاذ کنید.

در حال حاضر ریپل در جایگاه 7 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 34 میلیارد دلار می‌باشد.

 

روند قیمت ریپل XRP

ریپل به دلیل داشتن روند‌های حرکتی نسبتا کم نوسان معمولا به عنوان یک توکن کم‌ ریسک در سبد سرمایه‌گذاران قرار داشت. اما با این حال باز هم باید در خرید ریپل دقت کرد چرا که علیرغم نوسان کمتر نسبت به سایرین می‌تواند شما را غافل‌گیر کند. بدون شناخت روند قیمت امکان گیر افتادن در منطقه‌های اشباع خرید یا فروش وجود دارد. برای تعیین روند قیمت ریپل که با نماد XRP شناخته می‌شود بهتر است در تحلیل تکنیکال تایم فریم معاملاتی را بر روی حالت چهار ساعته 4h تنظیم کنیم تا دید کلی‌تر و با ثبات‌تری به بازار داشته باشیم. برای پیش‌برد تحلیل هم از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت ریپل XRP

 

قیمت ریپل به مدت 3 ماه در یک کانال ساید وی (بدون روند صعودی و نزولی) قرار داشت و کف و سقف این کانال به ترتیب 0.47 دلار و 0.57 دلار بودند اما با شروع نوسانات شدیدتر بیت کوین بالاخره قیمت ریپل نیز از این محدوده خارج شد. ریپل در ابتدا از سمت پایین کانال قیمتی خود را کراس کرد اما با ریکاوری بازار ارزهای دیجیتال و همچنین اخبار مثبت در مورد ریپل مجددا به درون کانال بازگشت و این بار توانست محدوده مقاومتی سقف کانال یعنی 0.57 دلار را به سمت بالا کراس کند. در حال حاضر قیمت ریپل برای رسیدن به 0.65 دلار تلاش می‌کند و تا این محدوده هیچ مقاومت جدی بر مسیر خود ندارد. اما نکته حائز اهمیت در تحلیل تکنیکال اینجاست که XRP پولبک خود به ناحیه شکسته شده 0.57 دلار را تکمیل نکرده و از خط EMA20 فاصله زیادی گرفته است.

ضمنا اندیکاتور rsi به محدوده اشباع خرید نزدیک شده است. مجموعه این عوامل باعث می‌شوند احتمال اصلاح قیمت تا 0.57 دلار قوت بگیرد. در نظر داشته باشید اگر این پولبک موفقیت‌آمیز باشد زمینه ساز رشد قیمت ریپل تا کانال‌های بالاتر قیمت خواهد شد. اما فعلا مهم‌ترین مقاومت‌ها 0.65 دلار و 0.75 دلار هستند. لازم به ذکر است که در صورتی که ریپل محدوده 0.57 دلار را به سمت پایین کراس کند  تحلیل بالا فاقد اعتبار می‌شود و xrp می‌تواند مجددا تا 0.5 دلار هم افت داشته باشد.

 

شرایط ریپل xrp برای نوسان گیری

فعالیت برخی از افراد در بازار ارزدیجیتال معطوف به خریداری با دید بلند مدت نبوده و با ترید روزانه و نوسان‌گیری قصد بهره گرفتن از بازار را در کوتاه مدت دارند. ترید روزانه فعالیتی جذاب اما پرریسک است که به افراد کم تجربه و کسانی که آشنایی کامل با تحلیل تکنیکال ندارند توصیه نمی‌گردد. جهت بررسی شرایط ریپل برای نوسان گیری به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم فریم سی دقیقه 30m می‌رویم تا بیشتر در جریان جزییات بازار قرار بگیریم.

 

شرایط ریپل xrp برای نوسان گیری

 

در حال حاضر هیجان در بازار و به خصوص ارز ریپل بالا رفته و شاهد رشد قیمت در این توکن هستیم. روند قیمت رو به رشد است و کانال صعودی ریپل به خوبی مشخص است. در چنین شرایط بهتر است منتظر رسیدن کندل‌های قیمت به کف یا سقف کانال باشیم و سپس در خلاف جهت جهت پوزیشن معاملاتی را فعال کنید. برای مثال با رسیدن کندل‌ها به سقف کانال پوزیشن فروش را به هدف سقف کانال ایجاد کنید. اما به منظور پایین آوردن ریسک معاملات بهتر است پوزیشن‌های خود را در جهت روند اصلی بازار باز کنید و در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بهتر است منتظر ایجاد فرصت مناسب برای پوزیشن خرید (buy) در ریپل باشید.

 

سخن آخر

ریپل از شناخته شده‌ترین و با سابقه‌ترین رمزارزهای بازار می‌باشد و همواره افراد زیادی علاقه دارند این توکن را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید بهتر است از هیجان‌زده شدن بابت رشد قیمت ریپل اجتناب کنید و اجازه بدهید تا قیمت به محدوده‌ای کم ریسک‌تر برسد و سپس خرید خود را عملی کنید. اگر هم قصد نوسان‌گیری دارید به طور کلی اولویت با پوزیشن buy‌ می‌باشد و بهتر است تا استراتژي خود را بر این اساس بنا کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها