تحلیل تکنیکال سولانا SOL؛ تاریخ 2 شهریور 1403

به طور معمول افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را دارند سبدی متشکل از چند ارز تشکیل می‌دهند تا هم ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاورند و هم از فرصت‌های احتمالی پیش‌آمده در این ارزها بهره ببرند. ضمنا سرمایه گذاران در مراحل ابتدایی سعی می‌کنند از خرید بیت کوین و اتریوم به دلیل قیمت بالا و امکان رشد کمتر اجتناب کنند و در عوض به سراغ ارزهایی بروند که پتانسیل بالایی برای رشد دارند. یکی از این رمزارزها که به عقیده بسیاری از فعالین بازار آینده درخشانی دارد سولانا می‌باشد که در بازار با نماد SOL شناخته می‌شود. شرایط مناسب فاندامنتال و رشد قیمت قابل توجه در دوره‌های قبلی از جمله دلایل مهم علاقه افراد به این توکن می‌باشد.

امروز 2 شهریور 1403 با تحلیل تکنیکال سولانا همراه شما خواهیم بود تا ضمن بررسی روند کلی قیمت آن به مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت سولانا اشاره کنیم.به نظر شما با توجه به شرایطی که این رمزارز دارد می‌تواند در آینده جای اتریوم را بگیرد؟

در 24 ساعت گذشته سولانا 2.5 درصد افت قیمت داشته و با مارکت کپ 66.9 میلیارد دلار رتبه 5 بزرگ‌ترین ارزهای بازار را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال سولانا SOL در تایم فریم روزانه (1D)

همانطور که در مقدمه ذکر شد یکی از اهداف اصلی در تحلیل تکنیکال تعیین روند قیمت می‌باشد. با این کار شرایط را برای تصمیم‌گیری صحیح در خصوص خرید، فروش یا نگهداری دارایی مورد نظر بهبود می‌بخشیم. تعیین روند قیمت کمک می‌کند از احساسات حاکم بر بازار آگاه شویم و از حرکت برخلاف جهت اصلی بازار که از عوامل اصلی ضرر و زیان می‌باشد تا حد ممکن دوری کنیم. جهت تعیین روند قیمت سولانا تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار تحلیل معتبر‌تری هم ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال سولانا SOL در تایم فریم روزانه (1D)

 

نمودار تحلیل تکنیکال سولانا در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد علیرغم نوسانات زیادی که بازار کریپتو طی دو هفته اخیر داشته قیمت سولانا همچنان از کانال مستطیل شکل خود خارج نشده است. سولانا طی 6 ماه گذشته در یک کانال با سقف قیمتی 200 و کف 120 دلار در حال رنج زدن و طی یک مسیر سایدوی است. به معنای روشن‌تر طی این مدت شاهد روندهای مطلقا صعودی یا نزولی از سولانا نبوده‌ایم.

در حال حاضر قیمت سولانا در میانه این کانال در حرکت است و به نظر می‌رسد میل بیشتری برای رسیدن به کف کانال داشته باشد. کندل‌ها قیمت در حال شکل‌گیری پایین‌تر از خط آبی رنگ EMA20 هستند و اندیکاتور RSI که یک ابزار کمکی در تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید در فاز منفی حرکت می‌کند که نشان از قدرت کم خریداران در بازار دارد. اگر شرایط با همین روند پیش برود سولانا پتانسیل این را خواهد داشت که بار دیگر محدوده 120 دلار را به عنوان کف کانال تاچ کند.

اگر به دنبال این هستید که سولانا روند قیمتی صعودی یا نزولی جدید را آغاز کند باید منتظر شکسته شدن یکی از سطوح سقف یا کف این کانال قیمتی باشید چرا که حجم سفارشات در این محدوده‌ها بالا بوده و شکست آن‌ها می‌تواند آغازگر یک روند جدید باشد.

 

بررسی نمودار SOLBTC

همانطور که گفته شد یکی از دلایل انتخاب آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین پتانسیل رشد بیشتر آن‌ها می‌باشد. اما چه معیارهایی وجود دارد تا این پتانسیل اندازه‌گیری شود؟ اگر از دید تکنیکال نگاه کنید یکی از شاخص‌های مهم بررسی نمودار رمزارز مورد نظر نسبت به بیت‌کوین است. برای مثال جهت سنجش وضعیت سولانا نسبت به بیت کوین از نمودار SOLBTC استفاده می‌کنیم که نسبت قیمت این دو رمزارز را به ما نشان می‌دهد. هرچقدر این نمودار به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد شرایط برای سولانا بهتر خواهد بود.

با دقت به این نمودار در می‌یابید که سولانا پس از طی یک روند صعودی نسبت به بیت کوین و عملکرد بهتر نسبت به پادشاه رمزارزها اکنون در یک وضعیت سایدوی قرار گرفته و به نوعی در حال استراحت است. به نظر می‌رسد با توجه به نحوه شکل‌گیری کندل‌ها و تشکیل الگوی سقف دو قلو در عدد 0.0028 احتمال اصلاح سولانا در مقابل بیت کوین تا محدوده کف کانال بیشتر باشد. ضمنا کندل‌ها پایین‌تر از EMA20 تثبیت داشته‌اند و اندیکاتور RSI نیز در فاز منفی قرار دارد. با توجه به معیارهای تکنیکال احتمالا برای مدتی باید منتظر عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به سولانا باشیم تا تکلیف سولانا پس از برخورد و واکنش با نواحی مهم کانال روشن شود.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال سولانا همچنان بیانگر این نکته است که می‌توانید این رمزارز را مورد اطمینان قرار داده و برای سرمایه‌گذاری در نظربگیرید. اما بررسی تحلیل تکنیکال سولانا نشان می‌دهد که پس از طی روند‌های رو به رشد و طولانی مدت این توکن نیاز به استراحت و جمع‌آوری نقدینگی دارد. بنابراین چنانچه قصد خرید دارید بهتر است بار دیگر نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را مرور کنید و رفتار قیمت در آن‌جا را تحت نظر قرار دهید. در صورت مشاهده واکنش مثبت می‌توانید نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها