تحلیل تکنیکال آوالانچ AVAX؛ تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳

ارز دیجیتال آوالانچ که با نام آواکس هم شناخته می‌شود یک شبکه بلاکچینی است که مختص به برنامه‌های متن باز و سیستم‌های مالی غیرمتمرکز می‌باشد. هدف اصلی این شبکه بالابردن مقیاس پذیری یا همان سرعت تراکش‌هاست به طوری‌ که در هر ثانیه 4500 تراکنش صورت بگیرد. امنیت شبکه و غیرمتمرکز بودن آن هم از اولویت‌های بعدی آوالانچ هستند. توکن آوالانچ رمزارز بومی پلتفرم می‌باشد و برای انجام تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توکن‌هایی که در تراکنش‌ها استفاده می‌ؤوند بلافاصله سوزانده می‌شوند و این به جلوگیری از افزایش بیش از حد عرضه کمک کی‌کند.

امروز ۵ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال آوالانج همراه شما خواهیم بود تا روند قیمتی این رمزارز محبوب را بررسی کرده و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم.

در 24 ساعت گذشته آوالانچ 2.5 درصد افزایش قیمت داشته و با مارکت کپ 10.94 میلیارد دلار در رتبه 12 بازار قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال آواکس AVAX‌ در تایم فریم روزانه (1D)

برای شناسایی روند کلی قیمت بهتر است تحلیل تکنیکال آواکس را در تایم فریم روزانه انجام دهیم. این کار سبب خواهد شد دید وسیع‌تر نسبت به بازار داشته باشیم وکندل‌ها به دلیل شکل‌گیری در بازه زمانی طولانی‌تر، اعتبار بیشتری داشته باشند. تعیین روند قیمت از آن جهت اهمیت دارد که احساسات حاکم بر بازار را به ما نشان می‌دهد و باعث می‌شود از حرکت برخلاف جریان بازار جلوگیری شود. توجه داشته باشید بیشترین بازدهی در سرمایه‌گذاری زمانی حاصل می‌شود که با روند بازار همراهی کنید و پس از پایان آن در زمان مناسب خروج کید.

 

تحلیل تکنیکال آواکس AVAX‌ در تایم فریم روزانه (1D)

 

با دقت به نمودار تحلیل تکنیکال AVAX در تایم فریم روزانه متوجه خواهید شد که روند قیمتی این رمزارز پس از رسیدن به قیمت 65 دلار در فروردین ماه 1403 نزولی شده و در این کانال حرکت می‌کند. طی این روند نیز حمایت مهم 30 دلار هم از دست رفته اما نکات مثبتی هم وجود دارد که سبب امیدواری طرفداران آوالانچ خواهد شد.

ناحیه 18 دلار جایی است که حمایت‌های داینامیک و استاتیک بر یکدیگر منطبق شده‌اند و از اهمیت بالایی برخوردار است. آوالانچ پس از تاچ کردن این ناحیه ریکاوری قیمت خوبی را تجربه کرده است و با قدرت نسبتا زیادی از خط آبی رنگ EMA20 گذشته و به سقف کانال نزولی رسیده است. عبور از این ناحیه هرچند دشوار به نظر می‌رسد اما سبب خارج شدن آوالانچ از روند نزولی خواهد شد. تثبیت قیمت آوالانچ بالاتر از 30 دلار که مقاومت‌های داینامیک و استاتیک در آن‌جا قرار دارند سبب این تغییر روند می‌شود.

در حال حاضر انیدکاتور RSI در ناحیه اشباع خرید قرار دارد و کندل‌ها در برخورد با سقف کانال نزولی الگوی مناسبی را تشکیل نداده‌اند. به همین دلیل انتظار می‌رود در ابتدا شاهد اصلاح تا محدوده 24 دلار و سپس رشد مجدد قیمت باشیم. در صورت عبور از 30 دلار مقاومت‌های بعدی در مسیر صعود آوالانچ 43 و 66 دلار خواهند بود.

توجه داشته باشید عدم عبور AVAX از خط روند نزولی به معنی ادامه این روند خواهد بود و حمایت‌های مهم شامل 24 دلار، 18 و 14 دلار هستند.

 

تحلیل نمودار AVAXBTC

تحلیل تکنیکال نمودار AVAXBTC معیار خوبی است برای اینکه از وضعیت قیمت آواکس نسبت به بیت کوین آگاه شوید. صعودی شدن این نمودار می تواند یک سیگنال قوی برای خرید آوالانچ باشد و به این معنی است که آوالانچ در زمان صعود بازار می تواند رشد بیشتری نسبت به بیت کوین داشته باشد و به نوعی فاصله قیمتی خود را با آن کاهش دهد.

 

تحلیل نمودار AVAXBTC

 

تحلیل نمودار AVAXBTC نشان می‌دهد که روند نزولی آواکس نسبت به بیت کوین همچنان برقرار است اما طی روزهای اخیر شاهد حرکات خوبی از آواکس بوده‌ایم. این نمودار نشان می‌دهد طی هفته گذشته عملکرد رمزارز آوالانچ نسبت به بیت کوین بهتر بوده و اکنون شاخص نمودار به آستانه سقف کانال نزولی خود رسیده است. البته نحوه شکل‌گیری کندل‌ها در این ناحیه، فاصله زیاد از خط EMA20 و همچنین رسیدن اندیکاتور RSI به محدوده اشباع سبب شده تا انتظار اصلاح این شاخص بالابرود.

در صورتی که این اصلاح با موفقیت صورت گیرد و به پایین‌تر از 0.00038 نرسد احتمال شکست خط روند و عبور از آن وجود خواهد داشت. رسیدن کندل‌های نمودار به بالاتر از خط روند یک سیگنال قوی برای خرید آواکس محسوب می‌شود.

 

سخن آخر

آوالانچ از جمله رمزارزهایی است که شرایط فاندامنتالی مناسبی دارد و از این لحاظ می‌تواند سبب جلب اعتماد سرمایه‌گذاران شود. اما توجه کنید که توجه به فاندامنتال یک پروژه کافی نیست و برای پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذاری باید تحلیل تکنیکال نیز بررسی شود. با بررسی تحلیل تکنیکال آوالانچ مشخص شد که علی‌رغم وجود روند نزولی شرایط آواکس در حال بهبود است و احتمال شروع رالی صعودی در قیمت آن وجود دارد. چنانچه قصد خرید آوالانچ دارید بهتر است رفتار قیمت در نواحی مهم گفته شده را زیرنظر بگیرید و پس از مشادهده واکنش مثبت نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها