تحلیل تکنیکال گراف GRT؛ تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۳

گراف را می‌توان یکی از خاص‌ترین توکن‌های بازار ارزدیجیتال دانست چرا که وظیفه‌ای منحصر به فرد بر عهده دارد. پلتفرم گراف را می‌توان مانند گوگل برای دنیای بلاکچین در نظر گرفت. این پلتفرم به وسیله شاخص گذاری باعث دسترسی به اطلاعات مختلف می‌شود. بنابراین از لحاظ فاندامنتال امیدواری بسیاری به این پروژه وجود دارد اما این مورد برای سرمایه‌گذاری کافی نیست و باید تحلیل تکنیکال نیز بررسی شود.

امروز ۶ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال گراف همراه شما هستیم تا ضمن بررسی روند کلی قیمت به بیان حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم این رمزارز بپردازیم. به نظر شما با این تفاسیر گراف می‌تواند به یکی از توکن‌های پیشرو در بازار تبدیل شود؟ در 24 ساعت گذشته قیمت گراف 3 درصد ریزش داشته و با مارکت‌کپ 1.6 میلیارد دلار در رتبه 51 بازار قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال گراف GRT در تایم فریم روزانه 1D

همانطور که در مقدمه عنوان شد یکی از اهداف مهم در تحلیل تکنیکال تعیین روند کلی قیمت می‌باشد. از نکات اساسی در هنگام سرمایه‌گذاری برای حداکثر بهره‌وری، همراه شدن با روند اصلی بازار است. در غیراین صورت امکان دارد به سادگی سود و اصل سرمایه خود را از دست دهید. جهت تعیین روند قیمت گراف به سراغ تحلیل تکنیکال این رمزارز در تایم فریم روزانه می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار، تحلیل معتبر‌تری هم ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال گراف GRT در تایم فریم روزانه 1D

 

روند قیمتی گراف طی 6 ماه گذشته نزولی بوده و خط روند آن در نمودار قابل مشاهده است. تا زمانی که قیمت پایین‌تر از این خط روند است آغاز رالی صعودی امکان پذیر نخواهد بود. اما در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که موجب امیدواری طرفداران این توکن خواهند شد. در درجه اول باید به کراس شدن مقاومت 0.15 دلار اشاره کرد که حرکت خوبی از سوی گراف بود و در درجه دوم باید به قرارگیری کندل‌ها بالاتر از خط آبی رنگ EAM20 اشاره داشت. همین عوامل سبب شده‌اند تا قیمت گراف به نزدیکی خط روند خود برسد اما طبق سیگنال صادر شده از اندیکاتور RSI هنوز قدرت خریداران برای گذر از این مقاومت کافی نیست و احتمالا نیاز به اصلاح قیمت و پولبک به ناحیه 0.15 دلار دارد.

رفتار گراف در این ناحیه مشخص کننده ادامه روند خواهد بود. چنانچه پولبک با موفقیت تکمیل شود و سپس قیمت از خط روند نزولی به سمت بالا عبور کند باید منتظر آغاز یک رالی صعودی باشیم. با آغاز این رالی صعودی محدوده‌های 0.23 و 0.48 دلار مهم‌ترین مقاومت‌های مسیر خواهند بود. اما در صورتی که قیمت گراف مجددا به پایین‌تر از 0.15 دلار برسد روند نزولی قوت می‌گیرد و محدوده‌های 0.12 و 0.8 دلار حمایت‌های مهم در جهت جلوگیری از ادامه ریزش خواهند بود.

 

تحلیل تکنیکال گراف GRT در تایم فریم 30 دقیقه 30m

افراد حاضر در بازار ارز دیجیتال فعالیت خود را صرفا معطوف به سرمایه‌گذاری بلندمدت نکرده و به ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه هم روی میاورند. این بخش از بازار به دلیل امکان معامله به صورت اهرم‌دار و همچنین پوزیشن‌گیری در دو حالت خرید و فروش جذابیت بالایی دارد اما بدون تسلط به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه نباید سراغ آن رفت.

 

تحلیل تکنیکال گراف GRT در تایم فریم 30 دقیقه 30m

 

نمودار تحلیل تکنیکال گراف در تایم فریم 30 دقیقه نشان می‌دهد که قیمت توانایی عبور از 0.18 دلار را نداشته و روند نزولی خود را آغاز کرده است. طی این روند ریزشی حمایت 0.16 دلار نیز از دست رفته و قیمت پایین‌تر از EMA20 تثبیت داشته است.

مجموعه این عوامل نشان می‌دهند که احتمال موفقیت در پوزیشن‌های Sell‌ بیشتر است اما برای پایین آوردن ریسک بهتر است اجازده دهید تا اندیکاتور RSI از محدوده اشباع فروش خارج شود و پولبک قیمت به ناحیه 0.16 دلار تکمیل گردد. تا زمانی که گراف پایین‌تر از 0.175 دلار معامله می‌شود این شرایط برقرار است اما در غیر این صورت شانس موفقیت پوزیشن‌های buy نیز افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

اگر به دنبال رمزارزی هستید که شرایط فاندامنتال مناسب داشته باشید و نوآوری خاصی را ارائه دهد گراف گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال یک خرید کم ریسک از لحاظ تکنیکال هستید بررسی تحلیل تکنیکال این توکن نشان می‌دهد با وجود مشاهده سیگنال‌هی مثبت هنوز صعودی شدن روند قیمت قطعی نشده و امکان ریزش وجود دارد. بنابراین چنانچه قصد خرید دارید بهتر است منتظر واکنش مثبت قیمت به نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها