تحلیل تکنیکال تون کوین TON؛ تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۳

با دستگیری پاول دوروف توسط پلیس فرانسه شاهد افت قیمت شدید توکن‌های مرتبط با تلگرام و در صدر آن‌ها تون کوین TON بودیم. فعالین بازار ارزدیجیتال به دلیل نگرانی از دستگیری مالک تلگرام و ترس از تکرار حادثه‌ای مانند لونا دست به فروش گسترده این توکن زدند و افزایش فشار فروش در بازار سبب ریزش قیمت TON در مدت زمان کوتاهی شد. با فروکش کردن هیجانات ناشی از این خبر تون کوین توانست مقابل ریزش قیمت مقاومت کند و تا حدودی نیز خود را بازیابی کند.

امروز ۶ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال تون کوین همراه شما هستیم تا ادامه روند قیمت این رمزارز را بررسی کرده و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. رمزارزی که روند رو به رشد خوبی داشت هم‌زمان با این اتفاق دچار افت قیمت شده و باید دید که توان برگشت به روند صعودی را دارد یا خیر؟

در 24 ساعت گذشته قیمت TON حدود 5 درصد افزایش داشته و با مارکت کپ 14.27 میلیارد دلار رتبه 9 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم روزانه (1D)

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که به طور کلی و خصوصا در شرایط فعلی باید بررسی شود تعیین روند کلی قیمت می‌باشد. مشخص کردن روند قیمت سبب خواهد شد تا از احساسات حاکم بر بازار مطلع باشید و از تصمیم‌گیری بر خلاف جریان اصلی بازار پرهیز کنید. معامله برخلاف جریان بازار به راحتی می‌تواند سود کسب شده و حتی اصل سرمایه شما را از بین ببرد و جبران آن دشوار خواهد بود.

جهت تعیین روند قیمت TON به سراغ تحلیل تکنیکال این رمزارز در تایم فریم روزانه می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه طولانی‌تر و فروکش کردن هیجانات، تحلیل معتبر‌تری ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم روزانه (1D)

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال تون کوین در تایم روزانه دقت کنید مشاهده خواهید کرد که روند صعودی این رمزارز حدودا از 2 هفته پیش به اتمام رسیده بود و تا محدوده حمایتی مهم 4.7 دلار نیز پایین آمده بود اما پس از برخورد با این ناحیه در حال ریکاوری قیمت بود. انتشار خبر دستگیری دوروف باعث شد بار دیگر TON دچار ریزش شده و خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) را به سمت پایین کراس کند و حمایت 6 دلار را از دست بدهد.

در حال حاضر تون کوین همچنان پایین‌تر از 6 دلار معامله می‌شود اما با حمایت 4.7 دلار فاصله دارد. اندیکاتور RSI نیز در فاز منفی قرار داشته که نشان از قدرت بیشتر فروشندگان در بازار است. اما نکته امیدوار کننده این است که از شیب نزولی اندیکاتور کم شده و به دلیل فاصله گرفتن کندل‌ها از خط EMA انتظار اصلاح صعودی قیمت را داریم.

به طورکلی تا زمانی که قیمت پایین‌تر از 6 دلار باشد ادامه روند نزولی محتمل‌تر است اما به دلیل کاهش هیجانات و نگرانی‌ها از شدت ریزش کاسته شده و به مرور زمان TON می‌تواند قیمت خود را بازیابی کند. در ادامه روند ریزشی نیز مهم‌ترین حمایت 4.7 دلار خواهد بود و ادامه روند تون کوین پس از برخورد به این ناحیه مشخص می‌شود. توجه داشته باشید در صورتی که TON بتواند بالاتر از 6 دلار تثبیت داشته باشد امیدواری‌ها برای شروع روند صعودی افزایش خواهد یافت.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 30 دقیقه (30M)

تحلیل تکنیکال تون کوین در تایم 30 دقیقه مختص به افرادی است که به صورت روزانه ترید می‌کنند و به وسیله نوسان‌گیری سهم خود را از بازار برداشت می‌کنند. این بخش از بازار به دلیل قابلیت استفاده از اهرم در معاملات و همچنین امکان پوزیشن‌گیری در دو حالت خرید و فروش جذابیت بالایی دارد اما همراه با ریسک است. بنابراین به افرادی که تسلط کافی به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه ندارند توصیه نمی‌گردد.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 30 دقیقه (30M)

 

نمودار تحلیل تکنیکال تون کوین در تایم فریم 30m نشان می‌دهد این رمزارز توانایی عبور از مقاومت 6 دلار را نداشته و با تثبیت پایین‌تر از این ناحیه و همچنین خط EMA20‌ باید اولویت را به پوزیشن‌های sell اختصاص دهید. به جهت اینکه معامله کم ریسک‌تری داشته باشید بهتر است پس از کراس شدن حمایت 5.5 دلار وارد پوزیشن شوید. توجه داشته باشید این شرایط تا زمانی حاکم است که TON کم‌تر از 6 دلار باشد و در غیر این صورت احتمال موفقیت در پوزیشن‌های buy نیز افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

تون کوین از جمله رمزارزهایی است که به دلیل داشتن شرایط فاندامنتال قوی و رو به رشد رونق بازار و رشد خوبی را تجربه می‌کرد. اما شرایط پیش آمده سبب توقف این روند صعودی شده و بهتر است تا مساعد شدن شرایط از خرید آن اجتناب کنید. بنا بر تجارب مشابه قبلی در بازار احتمال عبور موفقیت آمیز TON از وضعیت فعلی زیاد است اما شما وظیفه دارید از سرمایه خود مراقبت کنید و از تصمیمات هیجان‌زده پرهیز کنید. واکنش مثبت قیمت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال می‌تواند یک سیگنال مثبت برای خرید باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها